اندیشکده آمریکایی: کره شمالی احتمالا انتها مذاکرات هسته ای را اعلام خواهد نمود

به گزارش وبلاگ گیت، یک اندیشکده آمریکایی بر این باور است که کره شمالی احتمالا طی ماه جاری انتها مذاکرات خلع سلاح هسته ای با ایالات متحده را اعلام خواهد نمود.

اندیشکده آمریکایی: کره شمالی احتمالا انتها مذاکرات هسته ای را اعلام خواهد نمود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گیت به نقل از خبرگزاری یونهاپ، موسسه راهبرد امنیت ملی (INSS) که اندیشکده ای آمریکایی است طی گزارشی اعلام نموده است که کره شمالی احتمالا در زمان برگزاری نشست حزب کارگر در اواخر ماه جاری، سرانجام مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا را اعلام خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، کره شمالی هفته گذشته اعلام نموده است که نشست کمیته مرکزی حزب کارگر طی ماه جاری برگزار خواهد شد تا به مسائل مهمی در ارتباط با توسعه انقلاب کره و تغییرات اوضاع در داخل و خارج این کشور رسیدگی گردد.

این نشست در شرایطی برگزار می گردد که پیونگ یانگ فشارهای خود بر واشنگتن را برای ارائه پیشنهادات جدید تا سرانجام سال جاری و خارج کردن مذاکرات هسته ای از بن بست فعلی، افزایش داده است.

این اندیشکده اضافه کرد: اگر در لحظات آخر تغییر مهمی صورت نگیرد، کره شمالی احتمالا این موضع خود در مورد آمریکا را اعلام خواهد نمود که شامل سرانجام یافتن مذاکرات خلع سلاح هسته ای خواهد بود.

بر اساس اعلام این موسسه آمریکایی: نشست حزب کارگر کره شمالی ظاهرا یک جلسه فوری و فوق العاده است که مربوط به ضرب الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا تا سرانجام سال جاری است.

این در شرایطی است که استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در حالی قصد سفر به سئول را دارد که ضرب الاجل مشخص شده از سوی پیونگ یانگ برای واشنگتن درباره بازنگری در رویکرد خود در مذاکرات خلع سلاح هسته ای، رو به سرانجام است.

وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای بیان کرد: بیگن میخواهد به توکیو نیز سفر نموده و با همتای ژاپنی خود ملاقات کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این در واکنش به آزمایش تسلیحاتی کره شمالی، گفت: اگر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دشمنی و خصومت را از سر بگیرد، همه چیز را از دست خواهد داد. کره شمالی باید خلع سلاح گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: کیم جونگ اون بسیار باهوش است و تاکنون چیزهای زیادی را از دست داده است، و اگر راه خصومت و دشمنی را در پیش بگیرد، واقعا همه چیز را از دست خواهد داد. او یک توافقنامه مستحکم خلع سلاح را با من در سنگاپور امضا نموده است.

این آزمایش در شرایطی اجرا شده است که ضرب الاجل یک ساله کره شمالی برای مذاکره با آمریکا رو به سرانجام است و پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، راستا جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

تنش ها در آستانه سرانجام یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواهان خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواهان لغو کلیه تحریمهای آمریکا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اندیشکده آمریکایی: کره شمالی احتمالا انتها مذاکرات هسته ای را اعلام خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده آمریکایی: کره شمالی احتمالا انتها مذاکرات هسته ای را اعلام خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید