تماشای این جاذبه ها در اسپانیا مجانی است!

به گزارش وبلاگ گیت، جاذبه های زیبای بارسلونا

اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید خودتان خوب می دانید تماشای شهر زیبای بارسلونا از اولویت های سفر شماست. با خبرنگاران همراه باشید تا به شما جاذبه هایی را معرفی کنیم که می توانید رایگان از آنها بازدید کنید!

تماشای این جاذبه ها در اسپانیا مجانی است!

کلیسای سانتا ماریا دل مار

این کلیسا در قرن چهاردهم ساخته شده است و به تنهایی یک مقاله را برای معرفی اش می طلبد. سانتا ماریا دل مار یکی از زیباترین کلیساهایی به شمار می رود که به سبک گوتیک ساخته شده است. در حالی که کلیسای جامع بارسلونا مرکز شهر قدیمی بارسلونا به شمار می رفت، امّا، ساختمان نو این کلیسا که در ساحل قرار گرفته، به مرکزی برای گفتگو بازرگانان و صاحبان کشتی ها تبدیل شد. ساخت این کلیسا فقط 55 سال طول کشید و در مقابل کلیساهای دیگر که بیش از یک قرن برای ساخت آنها زمان ضروری است، یک شاهکار باورنکردنی از سبک معماری گوتیک به شمار می رود. هنوز هم بازدید از این کلیسای جامع یک گزینه مناسب برای جهانگرد ها به شمار می رود و تماشا هماهنگی منحصر به فرد و ظرافت داخلی این کلیسا بسیار لذت بخش است.

برگزاری نمایش ها و کنسرت ها در فضای باز

بارسلونا آب و هوا مناسبی دارد و جای تعجب نیست که بعضی از فیلم ها و کنسرت ها در فضای باز نمایش داده می شوند. به همین علت طی چند سال گذشته چندین جشنواره فیلم در آن راه اندازی شده است. در این میان باید به نمایش رایگان سینما Lliure در سواحل سانت سباستیا اشاره نمود که در روز پنجشنبه و یکشنبه شب مجانی است. مرکز فرهنگ معاصر بارسلونا (CCCB) نیز برنامه های ویژه خودش را دارد و فیلم های کوتاه و مستند در محوطه آن به نمایش گذاشته می گردد. برای شنیدن موسیقی های محلی نیز می توان به باغ دانشگاه بارسلونا (University of Barcelona) در بعضی از شب های ماه ژوئیه مراجعه کرد.

پارک ها و فضای سبز

اگر کمبود یک چیز در بارسلونا وجود داشته باشد، نبود پارک به مقدار کافی در این شهر است. به ویژه پارک های این شهر نسبت به شهرهای بریتانیا بسیار اندک است. در این شهر ازدحام جمعیت وجود دارد و اغلب مردم در آپارتمان ها زندگی می نمایند، امّا، فضای سبز و پارک به مقدار کافی موجود نیست. سواحل شهر بارسلونا و کوه های آن در گوشه های این شهر واقع شده اند و فاصله آنها تا شهر چند ساعتی می گردد و به همین علت، فضای سبز اصلی این شهر پارک د لا سیوتادلا (Parc de la Ciutadella) است که کفایت نمی نماید. این پارک در یک قلعه نظامی قدیمی واقع شده است و دارای دریاچه و باغ وحش است و خانه های مجلس کاتالان (Catalan Parliament) را در بر می گیرد.

سری به قلعه مونت جویک ((Montjuïc بزنید تا ترکیبی از طبیعت، چشم انداز های زیبا و فرهنگ را در آنجا ببینید. در این مکان، موزه ملی هنر (National Museum of Art) ، بنیاد خوان میرو (Joan Miró Foundation) و بعلاوه نشانه های المپیک و یک کلیسا دیده می گردد. خوب است که به آنالیز جدول زمانی برنامه های مارجیک فونتین (Magic Fountain) بپردازید تا بتوانید از آبشارهای زیبا و موسیقی های آن لذت ببرید. از پنج شنبه تا یکشنبه هر نیم ساعت یکبار از ساعت 9 صبح تا 11:30 شب

جشنواره اواخر تابستان

یکی از برترین تجارب در دیگر کشورها، جشنواره های محلی است و اغلب آنها نیز در سرانجام فصل تابستان برگزار می گردد. جشنواره خود بارسلونا به نام لا مرس (La Mercè) -قدیس حامی شهر- در اواخر ماه سپتامبر برگزار و بیش از 600 برنامه در آن اجرا می گردد که شامل کنسرت، انواع جاذبه های فرهنگی، کاستلز معمولی (برج های انسانی)، پایکوبی آتش و آتش بازی، اجتماعات بزرگ که بعضی از بازی های محلی (مانند توده بزرگ کاغذهای مچاله و تو خالی که به وسیله سازمان های محلی صورت می گیرد) را انجام می دهند، می باشد.

Gràcianeighbourhood تماشای ترین بزم های خیابانی را اجرا می نماید و رقابتی را درباره برترین اجراهای خیابانی با تم های عجیب و غریب از جنگل های شهری گرفته تا فضاهای بیرونی به وجود آورده است.

بازارها

محصولات غذایی نقش موثری در فرهنگ کاتالان دارند و برترین راه برای چشیدن طعم غذاهای محلی آن گشت و گذار در بازارهای این شهر است. لا بوکوئریا (La Boqueria) بزرگ ترین بازار مواد غذایی در اروپا است که در وسط منطقه لا رامبلا (La Rambla) واقع شده است. غرفه های غذا و معماری آنها، این منطقه را بی نظیر نموده است. هتل های سانتا کاترینا نیز به لطف ساختار موج دار و رنگارنگش و مواد غذایی که در آنها ارائه می گردد، ارزش یک بار تماشا را دارد. در این هتل رستوران هایی وجود دارد که به صورت کامل می توانند طعم و مزه غذاهای محلی را ارائه دهند.

منبع: الی گشت

به "تماشای این جاذبه ها در اسپانیا مجانی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای این جاذبه ها در اسپانیا مجانی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید