توزیع 100 هزار تن برنج خارجی در سطح کشور از امروز

به گزارش وبلاگ گیت، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: از امروز توزیع قریب به 100 هزار تن برنج تایلندی، هندی و پاکستانی در کشور در سطح فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و اتحادیه ها شروع می گردد.

توزیع 100 هزار تن برنج خارجی در سطح کشور از امروز

به گزارش گروه مالی وبلاگ گیت، یزدان سیف اضافه کرد: به واسطه ذخایر راهبردی برنج هیچ کمبودی در خصوص تأمین این محصول وجود ندارد و علیرغم این که خشکسالی موجب کاهش فراوری برنج شده است به وسیله این ذخایر اندازه برنج مورد احتیاج بازار تأمین می گردد.

وی ادامه داد: از امروز با شروع توزیع برنج در سطح کشور قریب به 100 هزار تن از این محصول از نوع هندی، تایلندی و پاکستانی به وسیله فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف کارگری، کارمندی، اتحادیه و … در اختیار مردم قرار می گیرد و هیچ کمبودی در خصوص برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی اضافه کرد: در حال حاضر جو روانی ناشی از موضوع کمبود برنج در جامعه ایجاد شده است که با این توزیع گسترده این جو روانی از بین می رود.

سیف گفت: فراوری برنج داخلی به علت خشکسالی سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش 18 درصدی داشته است که این کمبود به وسیله ذخایر راهبردی و توزیع برنج تنظیم بازار جبران می گردد.

وی با اشاره به آنالیز برداشته شدن ممنوعیت واردات برنج در فصل فراوری به علت کاهش فراوری داخل در ستاد تنظیم بازار اضافه کرد: این موضوع در ستاد در دست پیگیری است و دو جلسه مختلف برای آنالیز آن برگزار شده، ولی هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

سیف گفت: ذخایر راهبردی کالا های اساسی در کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار گرفته است و جای نگرانی در خصوص کالا های اساسی از جمله برنج، روغن، شکر و گندم نیست و تمام احتیاج بازار به این محصولات قابل تأمین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توزیع 100 هزار تن برنج خارجی در سطح کشور از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 100 هزار تن برنج خارجی در سطح کشور از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید