رشد 54 درصدی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ گیت، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در تعطیلات نوروزی سال جاری، بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.

رشد 54 درصدی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی

جلیل جباری در گفت و گو با وبلاگ گیتاظهار کرد: سال جاری پس از یک دوره رکود کرونایی شاهد آغاز سفرهای نوروزی به استان هستیم و با وجود بارش برف در تعدادی از شهرستان های آذربایجان غربی آمار اقامت و بازدید از مراکز تاریخی و موزه ها افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه نمود: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری 18 هزار نفر از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید داشتند و تعداد اقامت در مراکز اقامتی برابر با 5000 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران هستند.

جباری توضیح داد: 22 راهنمای گردشگری در مراکز اقامتی و موزه های سطح استان مستقر شده و اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار داشت: برگزاری مراسم نوروزگاه در 35 مکان در سطح استان با 125 عنوان برنامه از جمله برنامه های نوروزی در آذربایجان غربی است.

وی استقبال از مسافران نوروزی در راه آهن و فرودگاه ارومیه، تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری استان، پخش زنده ویژه برنامه لحظه تحویل سال از موزه مردم شناسی ارومیه که با همکاری صدا و سیما انجام شد را از جمله دیگر برنامه های نوروزی در آذربایجان غربی برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد 54 درصدی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 54 درصدی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید