شافعی: سیستم مالیاتی کشور پاداش دهی به کار های غیرمولد بوده است

به گزارش وبلاگ گیت، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: گلایه فعالان اقتصادی آن است که عدالت اقتصادیاتی خیلی محسوس نیست و سیستم اقتصادیاتی پاداش دهی به کار های غیرمولد بوده است و گویا هر کسی شفاف تر در کشور عمل کند نهایتا باید جریمه های بیشتری پرداخت کند.

شافعی: سیستم مالیاتی کشور پاداش دهی به کار های غیرمولد بوده است

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ گیت غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی با رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: بحث اقتصادیات ستانی همواره مورد توجه فعالان اقتصادی بوده، اما دو موضوع در این خصوص باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه یکی از این موارد این است که در بحث اقتصادیات ستانی عدالت اقتصادیاتی در کشور مورد توجه واقع شود گفت: مورد دوم هم این است که شیوه اقتصادیات ستانی به گونه ای باشد که کار های مولد را تقویت کند، زیرا توسعه پایدار از طریق تقویت کار های مولد امکان پذیر است.

شافعی گفت: گلایه فعالان اقتصادی آن است که عدالت اقتصادیاتی خیلی محسوس نیست و سیستم اقتصادیاتی پاداش دهی به کار های غیرمولد بوده است و گویا هر کسی شفاف تر در کشور عمل کند نهایتا باید جریمه های بیشتری پرداخت کند و این موضوع راه توسعه پایدار را منحرف می کند.

شافعی گفت: موضوع دیگر مورد تقاضا جلوگیری از فرار اقتصادیاتی و معافیت های اقتصادیاتی است، زیرا با این شرایط بخش خصوصی رقبایی مانند سوگلی در کنار خود دارند که با وجود این افراد و سوگلی ها امکان حرکت سالم در کنار آن ها وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بنابراین بخش خصوصی استدعا دارد که معافیت های اقتصادیاتی در نهاد ها و بخش های دولتی از بین برود.

وی با بیان اینکه مساله اقتصادیات بر عابدی و اقتصادیات بر مستغلات مغفول مانده است بیان داشت: بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی درصد بالایی از درآمد های بودجه 99 براساس اخذ اقتصادیات وضع می شود و بخش خصوصی نگران است که اگر توسعه اقتصادی اتفاق نیفتد برای کسب درآمد های اقتصادیاتی در نظر گرفته در بودجه سال آینده به سراغ کسانی که شفاف کار می کنند می فرایند.

وی گفت: بودجه سال 99 نگاران های زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است و امیدواریم با توجه به اینکه بررسی بودجه امسال با انتخابات مجلس همزمان شده خدا به خیر کند و بودجه امسال در جهت منافع ملی کشور وضع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شافعی: سیستم مالیاتی کشور پاداش دهی به کار های غیرمولد بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شافعی: سیستم مالیاتی کشور پاداش دهی به کار های غیرمولد بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید