طرح تاسیس سازمان توسعه روستایی کشور به مجلس پیشنهاد شد

به گزارش وبلاگ گیت، فتحی با اشاره به ضرورت وجود نهادی خاص برای پیگیری امور توسعه روستایی، گفت: نباید اجازه داد ناهماهنگی بین دستگاه ها مسائل بیشتری را برای روستاییان ایجاد کند، بنابراین در مجلس پیشنهاد تشکیل سازمان توسعه روستایی و عشایری مطرح شده است.

طرح تاسیس سازمان توسعه روستایی کشور به مجلس پیشنهاد شد

به گزارش خبرنگار از،محسن فتحی رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در جمع دهیاران و شورا های اسلامی روستا های شهرستان کامیاران با بیان اینکه تمامی اموری که منجر به توسعه روستایی می گردد در قالب طرح توسعه جامع روستایی و عشایری تعریف شده است، گفت: در بیشتر کشور های پیشرفته و در حال توسعه جهان نهاد متولی توسعه روستایی وجود دارد، بنابراین امیدوارم وزارت جهاد کشاورزی با بهره گیری از تجربیات بین المللی و اقدام جهادی، سازمان توسعه روستایی و عشایری را ایجاد کند.

فتحی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در توسعه روستاها، افزود: مدل های مشارکت مردم در توسعه روستایی و ارتباط مشارکت مردمی با دستگاه های متولی دولتی در حوزه روستا های کامیاران باید طراحی و تدوین گردد.

او با بیان اینکه شورا ها مهمترین مشاوران فکری برای مسئولان و اجرا کنندگان اهداف توسعه ای در روستا هستند، افزود: اولویت بندی مسائل و پیگیری برای رسیدن به شرایط مطلوب باید به وسیله شورا ها دنبال گردد.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: روستا های کامیاران علیرغم داشتن ظرفیت های بسیار در حوزه کشاورزی و گردشگری، در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند و همین امر لزوم توجه ویژه برای برطرف چالش ها را نشان می دهد.

فتحی توجه ویژه به شرایط توانمندسازی دهیاران و مطلع سازی آن ها از قوانین و مقررات حوزه توسعه روستایی را مهم اسم کرد و ادامه داد: فقدان متولی و دستگاه تعیین راهنمایی کننده، برنامه ریز و مدافع حقوق روستاییان در نظام تصمیم گیری کشور سبب شده مجلس در این حوزه به صورت ویژه ورود داشته باشد.

او پیگیری و برطرف چالش های روستا های کامیاران را وظیفه و اولویت خود گفت و گفت: با مشورت مستمر و دریافت نظرات شوراها، کوشش می کنیم با جذب منابع لازم مسائل موجود را مرتفع نماییم و در ماندگاری مردم در روستا ها اثرگذار باشیم.

در این ملاقات جمعی از دهیاران و شورا های روستا، به طرح مطالبات و مسائل حوزه روستایی شهرستان کامیاران پرداختند. کم توجهی به حوزه آب و فاضلاب روستایی در کامیاران، ضعف زیرساخت های مخابراتی، ناامنی محور های مواصلاتی، مسائل حوزه درمان و کمبود فضای ورزشی از مهمترین مطالبات مطرح شده در این نشست بود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرح تاسیس سازمان توسعه روستایی کشور به مجلس پیشنهاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تاسیس سازمان توسعه روستایی کشور به مجلس پیشنهاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید