ماجرای فروش جرثقیل پایگاه میراث فرهنگی کنگاور برای پرداخت حقوق کارکنان چه بود؟

به گزارش وبلاگ گیت، حقوق معوقه و نداشتن اعتبار برای پایگاه معبد کنگاور باعث شده بود تا در سالهای اخیر جرثقیل این پایگاه میراثی به مزایده گذاشته شده و در نهایت فروخته شود.

ماجرای فروش جرثقیل پایگاه میراث فرهنگی کنگاور برای پرداخت حقوق کارکنان چه بود؟

کارکنان پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی در ایران معمولا دیر حقوق می گیرند. آنها با اینکه در بیابان ها و یا مناطقی کار می کنند که دسترسی برخی از آنها به شهر و یا امکانات کمتر است اما باز هم نه تنها سختی کار نمی گیرند بلکه حقوق شان معمولا هر چند ماه یک بار پرداخت می شود. یگان حفاظت پایگاه های میراث فرهنگی هم جزو این دسته از افراد هستند. در این میان برخی از کارکنان پایگاهها هر از چند وقتی لب به اعتراض باز می کنند و یا دست از کار می کشند تا بتوانند به حق و حقوق شان برسند. نمونه آن ارگ بم است که چند بار تا کنون دست به اعتراض زده اند. از آن طرف وزارت میراث فرهنگی نیز به سازمان برنامه و بودجه فشار اعلام می کند که سریعتر حقوق این افراد داده شود. گاهی زود گاهی دیر پرداخت می شود.

اخیرا وقتی مسئولان میراث فرهنگی به پایگاه گنگاور در استان کرمانشاه رفته بودند؛ یکی از این افراد درباره حقوق معوقه شان سخن گفت. در میان حرف و حدیث ها درباره مزایای عقب مانده و اینکه پایگاهها بودجه خوبی برای انجام فعالیت هایشان و پرداخت حقوق کارکنان ندارند، صحبتی مطرح شد با این مضمون که جرثقیل پایگاه برای تامین مخارج فروخته شده است.

صحبت ها پیرامون فروختن این جرثقیل طور دیگری بین تهرانی ها نقل شد و همگی گمان کردند این اتفاق به تازگی رخ داده درحالی که مرتضی گراوند مدیر پایگاه میراث فرهنگی کنگاور این طور به توضیح داد: این موضوع در زمان مدیریت من نبوده است بلکه در دو یا سه سال گذشته تصمیمی گرفته شد مبنی بر اینکه جرثقیل به مزایده گذاشته شود تشخیص داده شده بود این وسیله که در سال 48 خریده شده، به کار نمی آید و دیگر کارکرد خود را از دست داده است. به همین دلیل در مزایده ای به فروش رفت. اما درباره اینکه هزینه آن صرف حقوق کارکنان شده و یا پایگاه اطلاعی ندارم.

وی همچنین درباره پرداخت حقوق معوقه کارکنان پایگاه کنگاور یا همان معبد آناهیتا نیز گفت: ما هم از این مسائل داریم ولی توانسته ایم که حقوق این کارکنان را تا الان بپرداریم. هر چند که تعداد نیروهای ما کم هست. بیشتر نیروهای پایگاهها کارگر هستند برخی اوقات پرداخت حقوق آنها دو تا سه ماه طول می کشد.

گراوند گفت: این مجموعه بنایی است که از بلوک های سنگی ساخته شده و به تجهیزات خاصی نیازمند است بنابراین به وجود یک جرثقیل نیاز داشته است. ولی با یک وقفه 15 ساله در فعالیت های این پایگاه روبرو شده بودیم. حالا اعتباری نزدیک به 700 میلیون تومان نیاز داریم تا بتوانیم برنامه ها را پیش ببریم.

منبع: مهر

منبع: چمدان

به "ماجرای فروش جرثقیل پایگاه میراث فرهنگی کنگاور برای پرداخت حقوق کارکنان چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای فروش جرثقیل پایگاه میراث فرهنگی کنگاور برای پرداخت حقوق کارکنان چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید