مهمان ناخوانده قطب شمال؛ جغد برفی پس از 100 سال مشاهده شد!

به گزارش وبلاگ گیت، مهمان ناخوانده قطب شمال؛ جغد برفی پس از 100 سال مشاهده شد!

مهمان ناخوانده قطب شمال؛ جغد برفی پس از 100 سال مشاهده شد!

محله اورنج کانتی در استان کالیفرنیا که اطراف آن را درختان نخل احاطه نموده بود، با چشم انداز ای بسیار نادر مبهوت شد: جغد برفی که روی پشت بام نشسته بود.

به گزارش وبلاگ گیت، یک جغد برفی پر سفید بومی قطب شمال برای اولین بار پس از 100 سال در خانه ای در جنوب کالیفرنیا نشسته بود. چند نفر بیرون از خانه جمع شدند تا این پرنده کمیاب را ببینند و عکس بگیرند.

این پرنده چندین بار در طول هفته در منطقه کیپرس دیده شده است و از یک بام به پشت بام دیگر می پرد.

این که چگونه جغد بیش از 3200 کیلومتر به جنوب سفر نموده یک راز به جای مانده است، اما بعضی حدس می زنند که این جغد سوار بر کشتی بوده یا ممکن است از اسارت فرار نموده باشد.

جغد های برفی بومی تاندرای قطب شمال هستند، با پر های سیاه و سفید خالدار، که به آن ها اجازه می دهد تا در زیستگاه زمستانی ترکیب شوند.

جغد های برفی بزرگترین جغد آمریکای شمالی هستند که بیشتر وقت خود را در قطب شمال و زمستان ها را در کانادا و آلاسکا می گذرانند.

راب یانگ یک کارشناس حیات وحش به CNBC گفت: من این را افتخار می دانم که بتوانم این پرنده را [در کالیفرنیا]ببینم.

جغد برفی روی خانه ای که اطراف آن را درختان نخل احاطه نموده بود، می چرخید و حداقل 30 نفر در یک زمان در اطراف منطقه ایستاده بودند.

بعضی از کارشناسان محلی پرندگان حدس می زنند که جغد ممکن است همان پرنده ای باشد که چند هفته پیش در لس آنجلس در نزدیکی بندر لس آنجلس مشاهده شد، اما هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد.

از آنجایی که جغد برفی بومی محیط های سرد است، مردم در پی سرنخ هایی هستند که چگونه در کالیفرنیای آفتابی قرار ظاهر شده است.

یکی از کارشناسان این نظریه را مطرح می نماید که جغد ممکن است سوار کشتی شده باشد.

اسکات ویدنسول، محقق SNOWStorm که حرکات جغد برفی را ردیابی می نماید، می گوید: جغد های برفی از بخشی از دنیا - از تاندرای باز قطبی کاملاً بدون درخت - می آیند که تقریباً هیچ انسانی نمی بینند.

طبق گزارش سازمان حفاظت از پرندگان آمریکا، کمتر از 30000 جغد برفی در آمریکای شمالی و 200000 جغد برفی در سطح دنیا وجود دارد. جمعیت آن ها همچنان در حال کاهش است.

منبع: فرارو

به "مهمان ناخوانده قطب شمال؛ جغد برفی پس از 100 سال مشاهده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمان ناخوانده قطب شمال؛ جغد برفی پس از 100 سال مشاهده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید