آنچه باید درمورد تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان بدانید

به گزارش وبلاگ گیت، از دست رفتن چمدان به هر علتی که باشد یکی از بزرگترین دلایل شکایت در سفر است. قوانین زمانی که مسئولیت شرکت هواپیمایی در خصوص بد اداره کردن شرایط چمدان شما ثابت گردد، واضح هستند.

آنچه باید درمورد تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان بدانید

اما رفتار خطوط هوایی در دو مورد واضح نیست:

1) شرکت­ها چگونه شکایت را ارائه می­دهند.

2) آنها به شما برای جبران خسارت چه چیزی را پیشنهاد می­دهند.

کنوانسیون مونترال، که قوانین بین المللی حمل مسافر، چمدان و محموله را بیان می­کند در سال 1999 تنظیم شد. این کنوانسیون چهارچوب مسئولیت شرکت هواپیمایی را در خصوص چمدان­های گم یا خراب شده و ضرب الاجل­ هایی که مسافران و شرکت­ها با آن­ها روبرو هستند، بیان ­می­کند. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان : قوانین

خطوط هوایی در خصوص تاخیر گم یا خراب شدن چمدان ­هایی که چک شده و به آنها تحویل داده شده است مسئول هستند، حتی اگر قصوری صورت نگرفته باشد.

مقدار جبران خسارت شما حدود 1100 پوند است. اگر فکر می­کنید بارتان ارزش بیشتری دارد باید حدود مسئولیت شرکت هواپیمایی را با یک اظهارنامه ویژه برای سرمایه افزایش دهید. حدبیشتر مقدار جبران خسارت حدود 2200 پوند است.

بعلاوه کنوانسیون بیان می­کند که اگر چمدان آسیب ببیند یا از بین برود، باید ظرف 7 روز از شرکت هوایی شکایت کتبی گردد. خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما

چمدان­هایی که تا 21 روز تحویل داده نشوند گم شده محسوب می­شوند. شکایت کتبی هم باید در اولین فرصت بعد از 21 روز نوشته گردد. قوانین پرداخت خسارت تاخیر یا گم شدن چمدان در بعضی از شرکت های هواپیمایی

مهلت نوشتن شکایت تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان

بسته به اتفاقی که برای چمدان شما افتاده است (تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان) شما محدوده­های زمانی متفاوتی برای طرح شکایت دارید.

در صورت خرابی چمدان ، 7 روز بعد از گرفتن چمدان فرصت دارید تا با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید.

اگر اقلام موجود در چمدان گم گردد یا آسیب ببیند نیز شما هفت روز برای اطلاع دادن به شرکت فرصت دارید.

برای گم شدن یا تاخیر چمدان بعد از 21 روز از روزی که پرواز به مقصد رسیده است برای شکایت باید اقدام کنید.

چمدان­ها بعد از 21 روز رسما گم شده محسوب می­شوند: بعد از 21 روز باید در اسرع وقت با شرکت تماس بگیرید.

شما می­توانید بدون پی آی آر هم شکایت کنید اما بدون آن کار کمی سخت­تر است.

فرم پی آی آر و طرح شکایت تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان

پی آی آر یک شکایت واقعی نیست و بیشتر شبیه یک گزارش خرابی است و اثبات می­کند شما مشکل را گزارش داده اید. پی آی آر را پیوست شکایت خود کنید. البته پی آی آر تضمینی برای اینکه شرکت ادعای شما را قبول کند نیست. اگر مدارکی مانند عکس هم دارید ارزش ارسال کردن را دارند. بنابراین پیش از اینکه سفر خود را آغاز کنید از چمدان­های خود عکس بگیرید. روی چمدان­تان هم یک برچسب اطلاعات تماس و آدرس نصب کنید.

اگر به شما گفته شد که کالاها ضروری را جایگزین می­نمایند، ممکن است لازم باشد اطلاعات مربوط به هزینه­ها را هم ضمیمه شکایت کنید.بعلاوه ممکن است کارت اعتباری، شناسنامه و تخمین مقدار هزینه تعمیر یا جایگزینی نیز از شما خواسته گردد. البته شما ارزش چمدان و اقلام داخل آن را باید با رسیدهای کارت اعتباری ثابت کنید.

راستا را دنبال کنید

بسیاری ازخطوط هوایی به مسافران اجازه می­دهند تا از طریق یک صفحه اینترنتی، با یک شماره مرجع آنلاین بار خود را ردیابی نمایند.این شماره مرجع که مربوط به رسید چمدان شماست معمولا به پاسپورت یا کارت پرواز شما الصاق شده است. بنابراین ضروری است که حتما آن را نگه دارید. اگر بعد از سه هفته خبری از چمدان نشد به عنوان گم شده شناخته می گردد. اگر شرکت هواپیمایی امکان دنبال کردن راستا چمدان را فراهم نکرد با خدمات بار در تماس باشید.

چمدان من گم شده و من به شلوار احتیاج دارم، آیا شرکت هواپیمایی غرامت می­دهد؟

با توجه به سی ای ای بیشتر خطوط هوایی به شما برای ملزوماتی که احتیاج دارید بابت تاخیری که اتفاق افتاده است غرامت پرداخت می نمایند.

اگر بیش از یک پرواز داشتم به چه کسی شکایت کنم ؟

اگر چند پرواز داشته باشید و چمدانتان گم گردد ماجرا کمی پیچیده می­گردد. اما به هر حال آخری شرکت هواپیمایی که شما با آن پرواز کردید، شکایت شما را خواهد گرفت. بنابراین اینجا محل خوبی برای آغاز است. با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "آنچه باید درمورد تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید درمورد تاخیر، گم یا خراب شدن چمدان بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید