افزایش امنیت خانه به یاری درب های ضد سرقت

به گزارش وبلاگ گیت، با افزایش سرقت از منازل، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای افزایش امنیت خانه خود هستند. درب ضد سرقت یکی از موارد بسیار مهم برای افزایش امنیت خانه است. در این مقاله کوشش می کنیم راه های مختلفی را آنالیز کنیم تا شما بتوانید از خانه خود در مقابل سارق ها بهتر محافظت کنید.

افزایش امنیت خانه به یاری درب های ضد سرقت

در گذشته به دلیل تراکم جمعیتی کم و شناخت مردم از هم محافظت از خانه ها بسیار ساده بوده است و در بسیاری از شهر های ایران حتی درب خانه ها بر روی همسایگان باز بوده است. اما امروزه برای تامین امنیت خانه می بایست کوشش بسیاری انجام گردد و از ابزار های گوناگون بهره گرفت.

تعویض قفل درب خانه اولین قدم در افزایش امنیت

موارد مختلفی وجود دارد که می بایست رعایت کنید تا امنیت خانه حفظ گردد. اولین مسئله ای که باید به آن توجه کنید قفل درب خانه است. اگر به خانه جدیدی نقل مکان نموده اید یا کلید خانه را برای چند ساعت به شخصی غیر از خانواده سپرده اید و یا کلید خانه را گم نموده اید، حتما قفل خانه را تعویض کنید.

برای این کار یک قفل استاندارد تهیه کنید. در حال حاضر برند کاله ترکیه یکی از برندهای معروف قفل سازی است و امنیت این قفل ها بسیار مطلوب هستند. تعویض قفل خانه بسیار ساده است و خود شما با خرید یک قفل استاندارد می توانید مراحل تعویض آن را انجام دهید. برای مشاهده فیلم آموزشی و یادگیری این کار می توانید به آموزش تعویض قفل درب خانه مراجعه کنید.

تهیه درب ضد سرقت خوب گام دوم افزایش امنیت

یکی از مواردی که می تواند محافظ خانه شما در برابر سارقین منزل باشد درب ضد سرقت است. اگر به خانه جدیدی نقل مکان نموده اید که از پیش دارای درب ضد سرقت بوده است، می بایست با مشورت یک متخصص از کیفیت و کارایی آن اطلاع یابید.

باید در این مورد توجه داشته باشید که تمام درب های ضد سرقت از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار نیستند و نمی توانند از خانه و محل کار شما محافظت نمایند. مدل های بسیار ارزان این محصول در بازار بسیار زیاد است و این مدل ها از لحاظ قدرت امنیتی با درب معمولی تفاوت چندانی ندارد. بنابراین می بایست قبل از خرید درب ضد سرقت در خصوص قیمت آن و اجزای امنیتی آن تحقیق کنید.

قیمت درب ضد سرقت با کیفیت

قیمت درب ضد سرقت به عوامل مختلفی بستگی دارد. طبیعی است که هرچه موارد امنیتی درب بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می نماید. هرچه از قطعات بهتر و با کیفیت تر استفاده گردد این محصول گران تر خواهد شد. اگر به دنبال کیفیت خوب هستید می بایست محصولات ارزان قیمت را کنار بگذارید.

همچنین بخشی از هزینه های پرداخت شده برای ظاهر این محصول است. بطور مثال دستگیره ها و یراق آلات سلطنتی هزینه تمام شده را افزایش می دهد. نوع روکش، رنگ، وجود منبت کاری و همچنین سفارش روکوب درب نیز از عوامل تاثیر گذار در قیمت درب ضد سرقت هستند.

رنج قیمت محصولات چینی مانند کیفیت آن ها بسیار کم است. محصولات ترکیه نیز به دو دسته بسیار گران قیمت و ارزان قیمت تقسیم می شوند . محصولات ارزان ترک از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.

در حال حاظر محصولات با کیفیت ایرانی در رنج قیمت 4500000 تومان تا 8000000 تومان هستند. برای مشاهده قیمت درب ضد سرقت و مقایسه آن ها می توانید به فروشگاه سام درب مراجعه کنید.

اجزای امنیتی درب ضد سرقت

اولین مسئله که باید به آن توجه کنید عرض چهار چوب درب ضد سرقت است. عرض 18 استاندارد و مناسب است و عرض های کمتر مانند 14 در برابر فشار دیلم نمی توانند بخوبی استقامت نمایند.

بعد از عرض چهارچوب باید به شبکه بندی داخلی دقت کنید. درب های امنیتی حتما درون خود شبکه بندی فلزی دارند تا در مقابل تخریب و فشار اهرم مقاوم باشند. هرچه میزان شبکه بندی فلزی بیشتر باشد مقاومت درب نیز افزایش می یابد. البته نوع پروفیل استفاده شده نیز خود از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته بعدی ورقه فلزی یکپارچه سراسری است که درکنار شبکه بندی فلزی قرار می گیرد. هرچه ضخامت این ورق بیشتر باشد مقاومت و امنیت درب بیشتر خواهد بود. این ورق بطور یکپارچه داخل درب را می پوشاند و یک لایه محافظتی در برابر شکسته شدن و خم شدن درب است.

قطعه دیگری که باید به آن توجه کنید قفل است. در حال حاضر راستا های سرقت منزل بسیار پیچیده شده است و این امر سبب شده است تا قطعات جدیدی برای حفظ امنیت خانه به درب ها اضافه گردد. قفل گاوصندوقی یکی از این قطعات است. توجه داشته باشید که قفل های گاوصندوقی بسیار جدیدتر از قفل های معمول بازار است و از امنیت بیشتری برخوردار است.

قفل شب بند را نیز در نظر داشته باشید. این قفل تقریبا موازی چشمی درب قرار می گیرد و زمانی که شما داخل منزل هستید می توانید آن را قفل کنید. این قفل ها از داخل دارای یک برجستگی هستند که شما بدون احتیاج به کلید بتوانید آن را قفل کنید. همچنین درب شما با داشتن این قفل دارای دو قفل خواهد بود.

نتیجه گیری

  • پیش از هر چیز در مواقع ضروری، تعویض قفل خانه را از قلم نیاندازید.
  • اگر از کیفیت درب ضد سرقت خانه خود اطمینان ندارید حتما با یک متخصص مشورت کنید.
  • پیش از خرید درب های امنیتی قطعات مختلف آن را بشناسید و بدانید کدام قطعات باعث افزایش امنیت می گردد.
  • قفل گاوصندوقی درب یکی از مهمترین قطعاتی است که می تواند به امنیت خانه شما یاری کند.
  • برای خرید این نوع درب هرگز به دنبال قیمت مناسب نباشید زیرا کارایی لازم را نخواهد داشت.
منبع: ساختمانچی

به "افزایش امنیت خانه به یاری درب های ضد سرقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش امنیت خانه به یاری درب های ضد سرقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید