اوجاقی: مسابقات قهرمانی کشور راستا ورود به تیم ملی ووشو است

به گزارش وبلاگ گیت، سرمربی تیم ملی ووشو کشورمان گفت: مسابقات قهرمانی کشور راستا ورود ووشو کاران به تیم ملی است.

اوجاقی: مسابقات قهرمانی کشور راستا ورود به تیم ملی ووشو است

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو کشورمان در بخش ساندا در گفت و گو با ، درباره ارزیابی اش از لیگ ووشو اظهار کرد: لیگ ووشو با کیفیت بالا برگزار گردید. تیم ها و ورزشکاران با انگیزه های زیادی در این مسابقات حضور یافتند و تنور رقابت ها داغ است. ملی پوشان ساندا به علت حضور در مسابقات دنیای دوره اول لیگ استراحت کردند، اما در ادامه مسابقات شرکت می نمایند.

سرمربی تیم ملی ووشو اعلام کرد: مسابقات قهرمانی کشور جهت ورود ووشوکاران به تیم ملی است. به هر حال ورزشکاران برتر لیگ شانس کمی برای پوشیدن لباس تیم ملی دارند، مگر اینکه عملکرد فوق العاده ای در این مسابقات داشته باشند. البته نفراتی که در لیگ ووشو حضور دارند در مسابقات قهرمانی کشور هم شرکت می نمایند تا به تیم ملی راه یابند.

اوجاقی درباره اینکه راهنمایی تیمی در لیگ ووشو را برعهده دارد، گفت: بله من راهنمایی تیم پارس جنوبی در لیگ ووشو را برعهده دارم و به این تیم جنوبی از لحاظ فنی یاری می کنم.

سیفی و آهنگریان مجاز هستند در مسابقات آسیایی شرکت ننمایند

او درباره شرایط حضور مدال آوران ووشو در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا فقط محسن سیفی و عرفان آهنگریان مجاز هستند که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت ننمایند، اما سایر ووشوکاران در این رقابت ها حضور دارند. سیفی و آهنگریان به علت اینکه درگیر مسابقات جام دنیای سال آینده هستند در مسابقات قهرمانی آسیا مبارزه نمی نمایند. دیدگاه ما این است که از جوانان در مسابقات آسیایی استفاده نموده تا کسب تجربه نمایند و فضا برای ملی پوشان آنها فراهم گردد.

اوجاقی درباره شرایط بانوان ووشو کار در مسابقات آسیایی گفت: در بخش بانوان هم 2 تیم تشکیل داده می گردد که شهربانو منصوریان، الهه منصوریان و مریم هاشمی مدال آوران مسابقات قهرمانی دنیا به جام دنیای ووشو اعزام می شوند و سایر بانوان ووشوکار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا می نمایند.

باشگاه ها تمایل بیشتری برای حضور در ووشو نشان می دهند

سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی درباره اینکه استقبال خوبی از مسابقات لیگ ووشو صورت می گیرد و حامیان اقتصادی حمایت لازم را می نمایند، گفت: بله استقبال خوبی شده است و رشته ورزشی ووشو در این چند سال افتخارات زیادی در مسابقات آسیایی و دنیای بدست آورده است و این موضوع باعث شده که باشگاه ها تمایل بیشتری برای حضور در این رشته ورزشی داشته باشند. بعضی از باشگاه ها سرمایه گذاری خوبی کردند و به تعهدات اقتصادی در قبال ووشوکاران عمل نموده و اردو های خوبی برگزار می نمایند. ووشو در گذشته مورد توجه قرار نمی گرفت، اما اکنون توجهات به این رشته ورزشی بیشتر شده است. البته رشته ورزشی ووشو را نباید با فوتبال مقایسه کرد چرا که در فوتبال پول های میلیاردی پرداخت می گردد و بالای 90 درصد رسانه ها و برنامه های ورزشی به این رشته ورزشی می پردازند و تبلیغات زیادی برای فوتبال صورت می گیرد.

اوجاقی درباره اینکه چرا قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال نجومی است، اما برای سایر رشته های ورزشی پولی نیست و مبلغ قراردادش چقدر است، گفت: به هر حال تصمیماتی گرفته می گردد و افکار و استراتژی در این باره وجود دارد، اما به نظرم اگر مسئولان ورزش به رشته های انفرادی بیشتر بها بدهند در آن صورت افتخارات بیشتری کسب می نمایند و باعث سربلندی کشورمان می شوند. مبلغ قرارداد من قابل مقایسه با مربیان تیم ملی فوتبال نیست.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه پشتوانه سازی در ووشو صورت می گیرد، اعلام کرد: بله ما همواره به جوانان اعتماد کردیم و عرفان آهنگریان، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و مجیری تالوکار کشورمان از جوانان به تیم ملی بزرگسالان راه یافتند و طلای مسابقات دنیای را کسب کردند. همچنین فدراسیون ووشو در همه رده های سنی سرمایه گذاری می نماید.

او درباره اینکه جای ووشو در المپیک خالی نیست، گفت: ووشو نزدیک به مرز المپیکی شدن پیش رفت، اما این رشته ورزش در المپیک توکیو نیست چرا که کشور ژاپن از حق میزبانی اش استفاده کرد و کاراته را برای حضور در این رقابت ها انتخاب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اوجاقی: مسابقات قهرمانی کشور راستا ورود به تیم ملی ووشو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: مسابقات قهرمانی کشور راستا ورود به تیم ملی ووشو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید