نفوذ فناوری 5G از کشاورزی تا دل ورزشگاه های جام جهانی

به گزارش وبلاگ گیت، فناوری نسل پنجم ارتباطی با توجه به شاخصه های متمایزکننده آن از فناوری های نسل قبلی، فرصت های تجاری بی نظیری خلق می نماید که یک نمونه از کاربردهای آن را در طول برگزاری رویداد جام جهانی قطر 2022 شاهد هستیم.

نفوذ فناوری 5G از کشاورزی تا دل ورزشگاه های جام جهانی

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه مزایای فناوری نسل پنجم ارتباطی (5G) به خوبی شناخته شده است اما بخش سخت برای رهبران کسب وکارها این است که انتخاب نمایند پیاده سازی 5G می تواند در سازمان آنها تفاوت ایجاد کند. با این حال صنایع روز به روز به شکل گسترده ای به چرخه استفاده از ظرفیت شبکه های خصوصی و عمومی 5G می پیوندند زیرا فرصت های تجاری بسیاری نیازمند ظرفیت بالا، تأخیر کم و قابلیت اطمینان هستند که تمامی این معیارها تنها در نسل پنجم ارتباطی وجود دارد.

به همین دلیل تحقیقاتی پیش از این (حدود یک سال گذشته) به وسیله Grand View Research درباره بازار 5G صورت گرفته که از نتیجه آن انتظار می رود بازار جهانی خدمات این نسل به یک بازار 664.75 میلیارد دلاری تبدیل گردد که این به معنای نرخ رشد ترکیبی سالانه 46.2 درصدی از 2021 تا 2028 است.

پذیرش و استفاده این نسل از فناوری ابتدا به ساکن برای رشد در صنایع متعددی از جمله کشاورزی، خرده فروشی و آب و برق پیش بینی شده اما وظیفه مدیران اجرایی و مدیران فناوری اطلاعات کسب وکارهاست که فرصت های تجاری 5G را شناسایی نموده و دقیقا معین نمایند که این فناوری در کجا و چگونه می تواند متمایز نماینده باشد.

لئو گِرگز تحلیلگر ارشد ABI Research هم در این باره می گوید برای کسب وکارها بسیار مهم است که شناسایی نمایند فناوری 5G می تواند مزایا را اضافه کند؛ کارهای زیادی وجود دارد که 4G می تواند انجام دهد اما مواردی وجود دارد که قابلیت اطمینان بالا، در دسترس بودن و تأخیر کم 5G تفاوت محسوسی در انجام آنها ایجاد می نماید. شاید در راستای تکمیل این اظهارات باید به ذکر مثالی پرداخت؛ کشاورزی هوشمند هم اکنون با قابلیت های محاسباتی پیشرفته و اینترنت اشیاء که به جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری برای کاهش هزینه ها، کاهش مصرف منابع و ایجاد بازده بالاتر یاری می نماید، در حال اجرا است اما بر اساس گزارش های صنعتی، 5G می تواند دامنه جغرافیایی کشاورزی هوشمند را افزایش داده و هزینه ها را با ایجاد اتصال با ظرفیت بالا به منطقه ها کشاورزی روستایی افزایش دهد.

طبق این گزارش، سوای از مقوله زیرساختی و از منظر سرویس، با توجه به رویداد جهانی فوتبال که به میزبانی قطر در حال اجرا است و امشب (27 آذر) ملاقات فینال بین تیم های فرانسه و آرژانتین برگزار می گردد، اتصال فناوری 5G این امکان را فراهم می آورد تا سرویس هایی پهن باندی در استادیوم ها برای هواداران ارائه گردد تا زمانیکه در حال تماشای بازی به صورت حضوری هستند، بتوانند به راحتی از آمار و احتمال برنده شدن آگاه شوند، آمار بازی هایی را که در آن شرکت می نمایند به دست بیاورند یا حتی بازی های اضافی را روی دستگاه تلفن همراه خود پخش نمایند.

منبع: انتخاب

به "نفوذ فناوری 5G از کشاورزی تا دل ورزشگاه های جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ فناوری 5G از کشاورزی تا دل ورزشگاه های جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید