بازگشایی موزۀ هنرهای تزئینی اصفهان از امروز

به گزارش وبلاگ گیت، مدیر موزه هنرهای تزئینی اصفهان، با اعلام خبر بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان از هنرمندان دعوت کرد آثار خود را در نمایشگاه موقت این موزه، به صورت رایگان به نمایش بگذارند.

بازگشایی موزۀ هنرهای تزئینی اصفهان از امروز

ایسنا: راحله یوسفیان، اظهار کرد: عملیات بازسازی موزه هنرهای تزئینی ایران که از سه سال قبل شروع شده بود، شامل نوسازی و بهسازی تأسیسات مکانیکی موتورخانه، نصب پست برق و تعویض و اصلاح لوله های فرسوده می شد.

وی ادامه داد: این سه فاز بازسازیی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 700 میلیون ریال انجام شد و اکنون، موزه مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، موتورخانه و سیستم برق مجزاست.

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران گفت که فاز نخست بازسازی اضطراری پشت بام ضلع شمالی این موزه، به وسیله گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اجرا شده و در صورت تأمین اعتبار، فاز دوم بازسازی هم به زودی شروع خواهد شد.

یوسفیان اطلاع داد: با اتمام عملیات بازسازی، درهای این موزه از امروز به روی عموم مردم باز می گردد و آن ها می توانند هر روز، به جز روزهای آدینه از ساعت 8 تا 13:30 از موزه هنرهای تزئینی اصفهان بازدید نمایند.

وی توضیح داد: در نمایشگاه دائمی موزۀ هنرهای تزئینی ایران، اشیائی مانند زیورآلات، منسوجات، نسخ خطی، مینیاتور، تابلوهای رنگ و روغن، پاپیه ماشه، مینانگاری، ظروف سفالی و دیگر آثار مربوط به دورۀ صفویه، قاجار و معاصر را می توان دید.

مدیر موزه هنرهای تزئینی اصفهان، یادآور شد: نمایشگاه موقتی از عکس هایی که هولستر از اصفهان گرفته هم در این موزه برپا شده که نام آن جلوه هایی از اصفهان و موضوعش روزمرگی های اصفهانی هاست.

یوسفیان گفت: در نمایشگاه موقت موزه، هر ماه میزبان نمایش آثار مختلفی هستیم و از همۀ هنرمندان دعوت می کنیم، در صورتی که آثار مرتبط با موضوع این موزه دارند، نمایشگاه خود را به صورت رایگان در موزه هنرهای تزئینی اصفهان برگزار نمایند.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازگشایی موزۀ هنرهای تزئینی اصفهان از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزۀ هنرهای تزئینی اصفهان از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید