موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران میزبان برگزاری نمایش کتاب های داستانی کودک

به گزارش وبلاگ گیت، کتاب های داستانی کودک در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران به مناسبت روز جهانی کتاب به نمایش همگان در آمده است.

موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران میزبان برگزاری نمایش کتاب های داستانی کودک

به مناسبت 13 فروردین روز دنیای کتاب کودک موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران در ادامه طرح نمایشگاه های دوره ای و عرضه آثار خود، مجموعه ای از کتاب های داستانی موجود در گنجینه این موزه را در معرض نمایش عموم قرار داده است.

13 فروردین، دوم آوریل، سالروز تولد هانس کریستین آندرسن، نویسنده، نمایشنامه نویس و شاعر ملی نامدار دانمارکی است. به پاس قدردانی او در ایجاد آثار داستانی ارزنده بچه ها، 13 فروردین روز دنیای کتاب کودک نام گذاری شده است.

کتاب های داستانی هانس کریستیان آندرسن در این موزه به نمایش گذاشته شده که از میان آنها می توان به باغ بهشت، دخترک دریا، ملکه برف ها و دوشیزه یخ ها اشاره نمود. این کتاب ها بین سال های 1347 تا 1352 در ایران ترجمه، تصویرگری و چاپ شده است.

168 افسانه نو نوشته به وسیله اندرسن نوشته شده و 150 زبان داستان هایش را ترجمه نموده است. میلیون ها نسخه از این داستان ها در سراسر دنیا چاپ می گردد.

در سال 1967 میلادی ازسوی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان پیشنهاد شد که یک روز را با نام روز دنیای کتاب کودک نام گذاری نمایند، این پیشنهاد عاملی برای افزایش فعالیت های دفتر بین المللی کتاب برای بچه ها و نوجوانان در سراسر دنیا بود. دفتر بین المللی کتاب در این روز به منظور ارج نهادن به مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان جشنی را در کشورهای دنیا درنظر می گیرد. تا به حال دو بار، نخست در سال 1355 و بار دوم در سال 1372، دفتر بین المللی کتاب این وظیفه را به شورای کتاب کودک ایران محول نموده است.

این نمایشگاه از ساعت 9 تا 18، تا سرانجام فروردین 97، در موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) در اختیار بازدیدنمایندگان قرار گرفته است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران میزبان برگزاری نمایش کتاب های داستانی کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران میزبان برگزاری نمایش کتاب های داستانی کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید