با تعدادی از معروف ترین جاذبه های طبیعی نوشهر آشنا شویم

به گزارش وبلاگ گیت، نوشهر همان شهری است که طبیعت زیبا آن را بسیار محبوب و معروف نموده است. در مقاله معروف ترین جاذبه های طبیعی نوشهر با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های طبیعی نوشهر آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین دیدنی های طبیعی نوشهر برایتان جالب خواهد بود.

با تعدادی از معروف ترین جاذبه های طبیعی نوشهر آشنا شویم

فهرست مطالب

روستای انگاستالاب ارواحسد آویدرپارک جنگلی سی سنگاندیو چشمهدریاچه خضر نبی

روستای انگاس

وقتی به روستای انگاس می رسید، تصویری که پیش چشمانتان مجسم خواهد شد، خانه هایی بوده که در دامنه کوه گویی روستا را آذین نموده اند و در برابر چشمان بینندگان خودنمایی می نمایند. شما در این مورد از معروف ترین جاذبه های طبیعی نوشهر قدم به سرزمینی پاک با آب و هوایی سالم گذاشته اید؛ روستایی که به رشته کوههای البرز و کوه کنگلو منتهی می گردد؛ رشته کوه هایی که بلندایی بطول 3600 متر دارند. شاه کوه همچون دیواری بلند با بلندای 2974 متر از سمت شمال غرب انگاس را گویی به آغوش خود دعوت نموده و با وردشتان که ارتفاعی به بلندی 2913 متر دارد، گویی در نزاعند. چشمه هایی که گویی حیات را دوباره به جانتان هدیه نموده و آبشارهای بی مثال هم در زیبا کردن روستای انگاس نقش مهمی دارند.

تالاب ارواح

وقتی حرف از ارواح و تالاب به میان می آید، شاید شما هم یک خوف ناشناخته ای را تجربه کنید. اما چرا تالاب ارواح؟ تا راهی نوشهر نشوید و تالاب را از نزدیک با چشمانتان برانداز نکنید، شاید شنیده ها تأثیری در درک فضا برای شما نداشته باشند. پس، وقتی راهی نوشهر شدید، یادتان باشد، این تالاب یکی از بهترین جاذبه های طبیعی نوشهر بوده و نباید دیدنش را از دست بدهید. برای بازدید از این تالاب این نام یادتان باشد: روستای چلندر.

گردشگران عزیز، شما باید در جاده ای رانندگی کنید که از نور به سمت نوشهر است. جاده ونوش را باید پشت سر بگذارید. حواستان باشد روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی دقیقا جایی بوده که باید وارد جاده فرعی شوید. حالا که روستای چلندر را دیدید، هنوز جهت شما ادامه دارد. محیط بانی را پس از روستا خواهید دید. در محیط بانی باید توقف نموده تا یکسری امور اداری باید برای ورود شما به منطقه انجام شوند. حالا جهت بعدی که باید دنبال کنید، اینگونه است که 10 کیلومتر در جاده شمالی باید بروید. وقتی که تابلوی دشت و بندممرز را دیدید، جهت را باید در جاده فرعی ادامه دهید. بزودی تالاب ارواح را خواهید دید.

سد آویدر

در خصوص سد آویدر خوب است بدانید که از نظر وابستگی، متعلق به اداره آبیاری منطقه است. از آب پشت سد برای آبیاری زمینهای زراعی هموطنان شمالی استفاده شده و پوشش گیاهی سبز رنگ در حاشیه سد، بی شک برای گذراندن اوقاتی خوش و ثبت بهترین تصاویر مناسب هست. برای دیدن این سد، راهی 30 کیلومتری شرق نوشهر شوید. این سد با پارک جنگلی سی سنگان فاصله چندانی ندارد و حتی می توانید به اصطلاح با یک تیر دو نشانه را هدف بگیرید. وقتی برای دیدن سد به تماشا ایستاده اید، بدانید که در منطقه ای میهمان طبیعت هستید که از نظر بعد مسافت، فاصله ای طولانی با دریا دارد. پس، زیادی رطوبت هوا حالتان را متحول نخواهد کرد. اگر هوای شرجی زیاد به مضاقتان خوش نمی آید، اینجا درست منطقه مطلوب برای شما خواهد بود.

پارک جنگلی سی سنگان

اگر اهل گشت و گذار باشید، حتما نام پارک جنگلی سی سنگان را شنیده اید. این پارک با طبیعتی بکر، گونه های متنوع گیاهی و پوششی سبز رنگ یکی از معروف ترین دیدنی های طبیعی نوشهر بشمار می آید. سی سنگان با مساحت 602 هکتاری میزبان خوبی برای گردشگران بوده و مکان مناسبی هست برای حفظ و نگهداری از شمشادها؛ گیاهانی که در معرض نابودی و انقراضند. دوستان عزیز حتما به سی سنگان سری زده و بهترین و زیباترین عکسها را با قابی از طبیعت بکر ثبت کنید.

سی سنگان فاصله اندکی از شمال با دریای خزر دارد و از طرفی، رشته کوههای سر به فلک کشیده البرز از جنوب آن را به آغوش خود دعوت می نمایند. این مورد از بهترین جاذبه های طبیعی نوشهر درست در 27 کیلومتری جهت جاده ای نوشهر به سمت نور قرار داشته و پوشش گیاهی آن را می توان به بخشهای ساحلی، جنوبی و غربی تقسیم کرد که هر یک واقعا دیدنی و خاص هستند.

دیو چشمه

حتماً با خودتان می گویید: چرا دیو را اول نام این چشمه نام نهاده اند؟ خیلی ذهنتان را درگیر یک چیز ترسناک نکنید. این نام را اهالی منطقه برای این چشمه انتخاب نموده اند که البته چشمه عظیم هم نامیده می گردد. لقب دیو را شاید به بهانه عظیمی و آب گوارا برایش برگزیده اند، نه برای ایجاد رعب و وحشت. خلاصه اینکه حیف است دیدن منظره ای که نقاش هستی آن را بر شمال کشور نقش نموده با پلکان سنگفرش شده از دست بدهید. دیو چشمه عمق زیادی نداشته و یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی نوشهر برای گردشگران داخلی و خارجی بحساب می آید.

بیشتر بخوانیددیو چشمه | چشمه ای با نامی خاص در کجور نوشهر

دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی دارای آبی شیرین، طبیعتی بکر، عمق 5 متری و مساحت یک هکتاری بوده و گردشگران می توانند به راحتی از این منطقه حفاظت شده در البرز مرکزی دیدن نموده و اندکی در زیبایی هستی بیشتر تأمل نمایند.

منبع: همگردی

به "با تعدادی از معروف ترین جاذبه های طبیعی نوشهر آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از معروف ترین جاذبه های طبیعی نوشهر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید