با دانلود و اجرای این نرم افزار می توانید بفهمید که ویندوز 11 روی پی سی یا لپ تاپ شما می تواند نصب شود یا خیر

به گزارش وبلاگ گیت، ویندوز 11 تازه معرفی شده و خیلی ها دوست دارند سرانجام ویندوزی با ظاهر متفاوت و کاربرپسندتر را بتوانند نصب کنند. مایکروسافت به صورت متنی اعلام کرده که سیستم کاربران حداقل باید چه سخت افزار و توانی داشته باشد تا ویندوز بتواند روی آن نصب شود:

با دانلود و اجرای این نرم افزار می توانید بفهمید که ویندوز 11 روی پی سی یا لپ تاپ شما می تواند نصب شود یا خیر

پردازشگر 64 بیتی یک گیگاهرتزی یا سریع تر با دو هسته پردازشگر یا بیشتر

4 گیگ رم

64 گیگ فضای حافظه داخلی

کارت گرافیک DirectX 12

نمایشگر 9 اینچی با بزرگتر با وضوح 720p

و البته انصال اینترنت و درست کردن یک اکانت مایکروسافت

تا اینجای کار با خودمان می گوییم که اینها که چیزی نیستند و الان بسیاری از پی سی ها و لپ تاپ های امکانات بهتر از این را هم دارند.

اما مشکل اصلی اینها نیستند، مشکل این است که سیستم شما باید تراشه ای به نام TPM یا Trusted Platform Module را هم داشته باشد. این تراشه، یک تراشه امنیتی است که باید در مادربورد سیستم شما باشد. این تراشه به محض روشن شدن سیستم شما فعال می شود و کارش این است که چک کند که پی سی شما با ترکیب قابل اطمینانی از سخت افزار و نرم افزار بوت می شود یا خیر. این تراشه کار مهم ممانعت از روش های فریب و کنترل لاگین های به دامین ویندوز و نیز رمزگزاری دییسک بیت لاکر را هم انجام می دهد.

بیشتر مادربوردهای از 10 - 15 سال پیش از نسخه TPM 1.2 پشتیبانی می کنند. منتها آنهایی که نسخه TPM 2.0 را دارند از 5-6 سال پیش به این طرف تولید شده اند و همین نسخه برای ویندوز 11 مورد نیاز است. منتها در این مورد یک مقدار سردرگرمی وجود دارد و بر اساس یادداشت های فنی داخلی مایکروسافت ممکن است نسخه 1.2 هم کافی باشد.

اگر سردرگم هستید که چک کنید واقعا ویندوز 11 روی پی سی شما قابل نصب است، می توانید نرم افزار کوچک و کم حجم PC Health را نصب کنید.

بعد اجرای نرم افزار؛ در همان بخش PC health at a glance در قسمت بالا می بینید که نوشته شده: Introducing Windows 11.

در اینجا شما باید روی Check now کلیک کنید. اگر سیستم شما با ویندوز 11 سازگار نباشد، پیام This PC will not run Windows 11 را خواهید دید.

انواع پیام های خطایی که ممکن است بگیرید، اینها هستند:

البته در زمینه TPM ممکن است، سیستم شما TPM داشته باشد، اما فعال نباشد. برای چک کردن این کار باید به تنظیمات بایوس بروید. این ویدئوی یوتیوب آموزش لازم را به شما می دهد.

متناسب با اینکه مادربورد شما از چه نوع است؛ مسیرها مقدار متفاوت هستند.

ویندوز 11 به صورت یک ارتقای رایگان به تدریج روی پی سی هایی که ویندوز 10 دارند و از نظر سخت افزاری مسئله ای ندارند، نصب خواهد شد. این فرایند تدریجی خواهد بود و معین نیست که خود کاربر خواهد توانست در صورت علاقه آن را تسریع کند یا خیر.

منبع: یک پزشک

به "با دانلود و اجرای این نرم افزار می توانید بفهمید که ویندوز 11 روی پی سی یا لپ تاپ شما می تواند نصب شود یا خیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دانلود و اجرای این نرم افزار می توانید بفهمید که ویندوز 11 روی پی سی یا لپ تاپ شما می تواند نصب شود یا خیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید