47 نکته بسیار مهم برای آغاز کاهش وزن اصولی

به گزارش وبلاگ گیت، چاق بودن شما را در معرض بیماری های مختلف قرار می دهد. علاوه بر این اعتمادبه نفس بسیاری از افراد چاق پایین می آید. اگر از اینکه هر بار که جلوی آینه به خودتان نگاه می کنید، کلی حسرت می خورید که ای کاش لاغر بودید، مقاله درستی را برای خواندن انتخاب نموده اید . انتظار نداشته باشید بدون کوشش لاغر شوید. ممکن است در جهت کاهش وزن مجبور شوید سختی های زیادی را تحمل کنید، اما مطمئن باشید با تماشا اندام فیت خود در آینه خستگی ها و رنج هایی که تجربه کردید را فراموش می کنید. برای اینکه کاهش وزن اصولی داشته باشید، باید از همان ابتدا یک سری نکات را دنبال کنید. این موضوع به شما در کاهش وزن موفقیت آمیز و حفظ وزن در محدوده طبیعی یاری می نماید. در مقاله ای که امروز در خبرنگاران مگ برای شما آماده نموده ایم، قصد داریم به آنالیز 47 نکته مهم برای آغاز کاهش وزن آشنا کنیم. تا سرانجام این مقاله در کنار ما باشید.

47 نکته بسیار مهم برای آغاز کاهش وزن اصولی

1. به لزوم کاهش وزن پی ببرید

تا زمانی که متوجه نشوید که به کاهش وزن احتیاج دارید، نمی توانید کاری کنید. در حقیقت پی بردن به لزوم لاغری اولین قدم برای آغاز کاهش وزن به شمار می رود. در این راستا می توانید از یک پزشک یاری بگیرید تا متوجه شوید واقعا به کاهش وزن احتیاج دارید یا نه. گاهی اوقات ما پیش خودمان فکر می کنیم چاق هستیم و باید وزن بدنمان را کاهش دهیم؛ در حالی که وزنمان در محدوده طبیعی است. در نظر داشته باشید که کاهش وزن ناگهانی و سریع شما را با مسائل دیگری از جمله ریزش مو روبرو نمی نماید. مطمئن هستیم دلتان نمی خواهد با مشکل ریزش مو دست وپنجه نرم کنید. پس اگر پزشک به شما گفت احتیاج ندارید لاغر کنید، به حرف او گوش کنید. گاهی اوقات ضروری است چربی و وزن اضافی فقط یک ناحیه مانند شکم، ران، باسن و… را برطرف کنید. بنابراین باید صرفا روی آن ناحیه تمرکز کنید.

2. متوجه شوید که چرا کاهش وزن مهم است

چرا باید وزن کم کنم؟ این سؤالی است که باید قبل از آغاز کاهش وزن از خود بپرسید. کاهش وزن به شما در بهبود سلامتی، انعطاف پذیری و قوا یاری نموده و اندامتان را فیت می نماید . احتمالا فواید ذکر شده کاهش وزن را می دانستید، اما آیا خبر دارید که اضافه وزن و چاقی می تواند منجر به بیماری های روانی از جمله افسردگی، اختلال دوقطبی و اضطراب گردد؟ از هر 6 نفر 1 نفر دچار مسائل ذکر شده است. این مسائل می توانند منجر به عارضه های خطرناک تر شوند. کاهش وزن اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و باعث می گردد دیدگاهتان نسبت به خودتان مثبت تر گردد.

3. فردی را الگوی خود قرار دهید

اینکه در جهت کاهش وزن در برابر هوس خوردن خوراکی های ممنوعه مقاومت کنید، سخت است. علاوه بر این احتمالا برای حفظ انگیزه در این جهت با مشکل روبرو شوید. بنابراین برترین کاری که می توانید بکنید این است که برای خودتان یک (یا چند) منبع الهام پیدا کنید. می توانید فردی را پیدا کنید که وزن زیادی را از دست داده است و الان اندامی فیت دارد.

4. باور پیدا کنید که می توانید وزنتان را کم کنید

باید باور داشته باشید که می توانید در جهت کاهش وزن پیروز شوید. در نظر داشته باشید که در این جهت بالا و پایین های زیادی را تجربه می کنید. گاهی اوقات آن قدر خسته می شوید که دوست دارید قید همه چیز را بزنید. اینجاست که اهمیت خودباوری معین می گردد. افراد زیادی توانسته اند وزن خود را کم نمایند، پس شما هم می توانید. اینکه زود به این هدف برسید یا دیر اهمیتی ندارد، آنچه مهم است این است که در نهایت به هدف هایی که برای خودتان معین نموده اید دست پیدا کنید.

5. کالری مصرفی خود را محاسبه کنید

باید میزان کالری که در طول روز مصرف می کنید را محاسبه کنید. علاوه بر این باید معین کنید که با توجه به وزن، قد، فعالیت بدنی و… به چه میزان کالری در روز احتیاج دارید. می توانید از اپلیکیشن های کالری شمار در این زمینه یاری بگیرید.

6. به مواد غذایی مصرفی خود توجه کنید

باید لیستی از مواد غذایی که در طول روز می خورید را تهیه می کنید. این موضوع به شما یاری می نماید متوجه شوید در ادامه روز چه میزان کالری دیگر می توانید مصرف کنید. خوب است روی آنچه می خورید نظارت داشته باشید. برخی از اپلیکیشن های کالری شمار قابلیت ثبت مواد غذایی مصرفی در طول روز را دارند.

7. خود را وزن کنید

برای آغاز کاهش وزن باید خود را وزن کنید. باید ببینید چقدر اضافه وزن دارید و بر این اساس برای خودتان هدف گذاری کنید.

8. بررسی ترکیب بدنی را انجام دهید

به غیر از اینکه باید وزنتان را چک کنید، باید ترکیب بدنی خود را هم بررسی کنید. تحلیل ترکیب بدنی درصد چربی و توده عضلانی کم چرب را نشان می دهد. بر اساس بررسی ترکیب بدنی، متخصص تغذیه به شما در طراحی برنامه کاهش وزن یاری می نماید.

9. هدف های کوچک معین کنید

با معین کردن هدف های کوچک هر بار که به هدف می رسید، احساس خوبی پیدا می کنید. برای مثال اگر می خواهید در یک ماه 5 کیلو وزن کم کنید، هدفتان را کاهش وزن دو و نیم کیلویی در دو هفته اول و دو نیم کیلوی دیگر در دو هفته دوم قرار دهید. این کار به شما یاری می نماید آسان تر به هدف معین شده برسید و انگیزه بیشتری برای طی کردن ادامه جهت پیدا کنید.

10. فرآیند کاهش وزن خود را ثبت کنید

اهداف خود در کاهش وزن را یادداشت کنید و برای خودتان یک زمان معین برای رسیدن به آن ها معین کنید. این کار به شما یاری می نماید روی پیشرفت های خود نظارت داشته باشید و به رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود متعهد بمانید.

11. بدون تحقیق هر رژیم غذایی را دنبال نکنید

قرار نیست همه رژیم های لاغری به شما در کاهش وزن یاری نمایند. با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتوانید برترین رژیم غذایی را برای خود پیدا کنید. از متخصص تغذیه بخواهید برای شما یک برنامه غذایی شخصی سازی شده تهیه کند که بر اساس وزن، سن، سابقه پزشکی، داروهای مصرفی و… نوشته شده است.

12. بدنتان را هیدراته نگه دارید

اهمیت هیدراته نگه داشتن بدن بیشتر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید. در طول روز باید دست کم 8 لیوان آب بخورید تا تمام سموم از بدنتان خارج شوند و سطح PH بدنتان در محدوده طبیعی حفظ گردد.

13. به طور مرتب غذا بخورید

گرسنگی کشیدن بدترین روش برای کاهش وزن است و هیچ یاری خاصی به لاغری نمی نماید. این کار باعث می گردد دچار عارضه های مختلف از جمله ریزش و نازکی مو شوید. کاهش وزن به این معنی نیست که باید به خودتان گرسنگی دهید و در طول روز میزان خیلی کمی غذا بخورید. در نظر داشته باشید که گرسنگی کشیدن به جای اینکه منجر به کاهش وزن گردد، اضافه وزن را در پی دارد، چون مغز پی می برد که غذا کم است و به سلول ها سیگنال می دهد که همه چیز را به عنوان چربی ذخیره نمایند. این موضوع باعث می گردد بعد از ساعت ها گرسنگی کشیدن حتی اگر غذای سالم بخورید، غذا به عنوان چربی در بدنتان ذخیره گردد. حتی اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، هر دو تا سه ساعت یک بار یک خوراکی سالم و مقوی بخورید.

14 . سبزیجات مصرف کنید

سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند. مصرف سبزیجات سلول ها را تغذیه می نماید، به سوخت وساز بدن سرعت می بخشد و فرآیند هضم و جذب مواد مغذی را بهبود می دهد. هر روز سه تا چهار نوع سبزی مصرف کنید تا یک کاهش وزن اصولی داشته باشید.

15. میوه بخورید

میوه ها منابع غنی مواد مغذی به شمار می فرایند که برای سلامتی بدن مفید هستند و به کاهش وزن یاری می نمایند. هر روز دست کم سه نوع میوه بخورید. این کار در تقویت سیستم ایمنی بدن، سرعت بخشیدن به سوخت وساز و بهبود فرآیند کاهش وزن اثرگذار است.

16. چربی های سالم را مصرف کنید

منابع چربی های سالم مانند آووکادو، مغزها، دانه ها، روغن ماهی و روغن زیتون همگی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و به همین علت به کاهش التهاب و استرس در بدن یاری می نمایند که این موضوع در نهایت از التهاب و اضافه وزن ناشی از استرس پیشگیری می نماید.

17. غلات غنی شده مصرف کنید

غلات سبوس دار حاوی میزان زیادی فیبر غذایی، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. مصرف غلات غنی شده حرکات معده را بهبود می بخشند، به فرآیند هضم یاری می نمایند، به سوخت وساز بدن سرعت می بخشند و در کاهش وزن اثرگذار هستند.

18. صبح ها آب شنبلیله بنوشید

تخم شنبلیله به طور طبیعی به افزایش سوخت وساز بدن یاری می نماید. دو قاشق چای خوری تخم شنبلیله را طی شب در یک فنجان آب خیس کنید. نوشیدنی به دست آمده را صبح با شکم خالی مصرف کنید تا بتوانید به طور پیروزیت آمیز وزنتان را کاهش دهید.

19 . هیچ وقت از صبحانه خوردن غفلت نکنید

از اهمیت صبحانه خوردن غافل نشوید. مغز و سلول های بدن برای اینکه درست عمل نمایند به سوخت احتیاج دارند. اگر صبح چیزی نخورید، بدن و مغزتان نمی توانند به خوبی کار نمایند. هیچ وقت وعده صبحانه را جا نیندازید. حتی اگر سرکار می روید و وقت زیادی برای خوردن یک صبحانه مفصل ندارید، باید صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا بتوانید یک صبحانه مقوی و سرشار از پروتئین بخورید و روزتان را درست آغاز کنید.

20. ناهار سبک بخورید

سعی کنید در وعده ناهار بیشتر از 300 کالری مصرف نکنید . در وعده ناهار به انداره مناسب سبزیجات، چربی های سالم، پروتئین و غلات سبوس دار بخورید. خوب می دانید که اگر یک ناهار چرب و پرکالری بخورید، سنگین می شوید و نمی توانید به خوبی به انجام فعالیت های خود بپردازید . با خوردن یک ناهار سبک می توانید بعد از ناهار فعالیت داشته باشید؛ بدون اینکه احساس نفخ یا سنگینی کنید .

21. از آب میوه های بسته بندی شده دوری کنید

آب میوه های بسته بندی شده سرشار از قند (آسپارتام)، رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی هستند. ترکیبات ذکر شده برای سلامتی بدن ضرر دارند. اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید و بعلاوه دچار دیابت نشوید، باید دور این آب میوه ها را خط بکشید.

22 . غذاهای آماده و نیمه آماده را مصرف نکنید

زمانی که سرتان خیلی شلوغ است یا حوصله غذا درست کردن ندارید، غذاهای آماده و نیمه آماده گزینه های خوبی به نظر می آیند، اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این غذاها سرشار از مواد نگهدارنده، سدیم و مواد افزودنی هستند. از مصرف غذاهای ذکر شده خودداری کنید تا بتوانید به هد ف های خود در لاغری برسید.

23. شیرپرچرب بخورید

شاید خوردن شیر پرچرب برای فردی که قصد کاهش وزن دارد، غیرعقلانی به نظر بیاید، اما واقعیت این است که این نوع شیر احساس سیری را افزایش می دهد. علاوه بر این به جای ماست کم کالری باید ماست پرچرب بخورید. اگر گیاه خوار هستید یا دچار ناتوانی در تحمل لاکتوز هستید، از مصرف شیر یا محصولات لبنی اجتناب کنید.

24 . مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 را میل کنید

ماهی منبع خوب پروتئین کم چرب و اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می گردد. منابع پروتئین کم چرب به ساخت توده عضلانی کم چرب یاری می نمایند. اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش التهاب در بدن اثرگذار هستند و به همین علت از اضافه وزن ناشی از التهاب پیشگیری می نمایند.

25. مصرف شکر را کاهش دهید

نمی توانیم مصرف شکر را به طور کامل قطع کنیم، اما دست کم می توانیم شکر مصرفی خود را کاهش دهیم. شکر یا کالری اضافی در بدن به چربی تبدیل می گردد و منجر به افزایش سطح فشار خون و بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری قلبی می گردد. شکر اثرات بسیار وحشتناکی روی سلامتی بدن دارد. بنابراین باید تا جایی که می توانید شکر مصرفی خود را کم کنید. کاهش مصرف شکر منجر به تغییرات قابل توجه در وزن و سطح انرژی بدن می گردد.

26. از مصرف مواد غذایی فرآوری شده اجتناب کنید

مواد غذایی فرآوری شده مانند سوسیس، غلات صبحانه و بیسکویت سرشار از نمک و شکر هستند. بدترین ویژگی مواد غذایی فرآوری شده این است که دشمن کاهش وزن به شمار می فرایند. این مواد غذایی باعث می شوند پرخوری کنید که این موضوع باعث می گردد از اهداف خود در کاهش وزن دور شوید.

27 . نمک کمتری به غذای خود بزنید

نمک هم مانند شکر مضرات زیادی برای سلامتی بدن دارد. از زیاده روی در مصرف نمک خودداری کنید، چون این کار منجر به احتباس آب در بدن می گردد و نفخ را در پی دارد. این موضوع ممکن است سطح فشار خون را افزایش دهد و سلامتی شما را در معرض خطر قرار می دهد.

28. آب نارگیل بنوشید

آب نارگیل یک نوع الکترولیت طبیعی بوده که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. آب نارگیل یکی از برترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن به شمار می رود. هر روز یک لیوان آب نارگیل مصرف کنید. این کار به سوخت وساز چربی، بهبود حرکات روده، متعادل کردن سطح PH بدن و درخشان کردن پوست به طور طبیعی یاری می نماید.

29. چای سبز و قهوه تلخ بنوشید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف و ترکیبات مغذی است و بعد از آب برترین نوشیدنی برای کاهش وزن محسوب می گردد. نوشیدن چای سبز به خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش سطح استرس در بدن یاری می نماید. قهوه تلخ هم در لاغری مفید است و میزان خوبی کافئین دارد. این موضوع چربی بدن و میزان سلول های چربی را کاهش می دهد.

30. میان وعده های سالم بخورید

خوردن میان وعده در طول روز برای خیلی از افراد لذت بخش است. نکته مهم این است که باید خوراکی های سالم، مقوی و سیرنماینده را به عنوان میان وعده میل کنید. به یاد داشته باشید که در طول روز باید سه نوع میوه و چهار تا پنج نوع سبزی مصرف کنید. میوه ها، سبزیجات، مغزها، دانه ها و سایر خوراکی های سالم را به عنوان میان وعده میل کنید. می توانید با میوه هایی مانند سیب و موز کره مغزها مثل کره بادام و کره بادام زمینی بخورید. بعلاوه می توانید سبزیجاتی مثل کرفس و هویج را با حمص میل کنید.

31. حواستان به هوس خوردن شیرینی جات باشد

اگر جزء عاشقان خوراکی های شیرین هستید و می خواهید وزنتان را کم کنید، باید حواستان به میزان خوراکی های شیرین که می خورید باشد. می توانید از گزینه های سالم برای برطرف کردن هوس خوردن شیرینی جات بهره ببرید. سالاد میوه ، ماست یخ زده کم کالری، کیک هویج کم قند و خوراکی هایی از این دست گزینه های خوبی برای برطرف میل شدید به شیرینی به شمار می فرایند.

32. از خوردن خوراکی در آخر شب اجتناب کنید

خوردن خوراکی در خاتمه شب بدترین کاری است که می توانید در فرآیند کاهش وزن خود انجام دهید. خوراکی خوردن در آخر شب باعث ذخیره شدن خوراکی به عنوان چربی در بدن می گردد، چون شما هیچ فعالیتی نمی کنید و در نتیجه چربی ها سوزانده نمی شوند. بنابراین دست کم سه ساعت قبل از خوابیدن نباید چیزی بخورید. این کار به داشتن خواب بهتر هم یاری می نماید.

33. از عوامل حوا س پرت کن هنگام غذا خوردن دوری کنید

زمانی که دارید غذا می خورید، تلفن همراه خود را کنار بگذارید، تلویزیون و لپتاپ را خاموش کنید و روی آنچه می خورید تمرکز کنید. عوامل حواس پرت کن مثل فضای مجازی یا صحبت کردن با دیگران باعث می گردد از میزان غذایی که می خورید غافل شوید که این موضوع پرخوری را در پی دارد.

34. به میزان غذایی که در بشقاب می ریزید توجه کنید

زیاده روی در مصرف هر نوع غذا، حتی غذاهای سالم می تواند منجر به اضافه وزن گردد. اگر در مصرف میوه و سبزیجات زیاده روی کنید، نمی توانید در کاهش وزن پیروز باشید. برای کاهش وزن باید کالری مصرفیتان پایین و کالری سوزی بدنتان بالا باشد. بنابراین به میزان و نوع غذای مصرفی خود توجه ویژه ای کنید .

35. با یکی از دوستانتان ورزش کنید

ورزش کردن فواید بیشماری برای سلامتی بدن دارد و انجام آن به طور مرتب بسیار مهم است. یک دوست که او هم مثل شما تصمیم دارد وزنش را کم کند پیدا کنید و همراه او مشغول ورزش کردن شوید. این کار به شما یاری می نماید بتوانید به یکدیگر انرژی و انگیزه دهید.

36. تمرینات کاردیو را انجام دهید

تمرینات کاردیو گزینه هایی عالی برای افزایش سطح آدرنالین محسوب می شوند. بنابراین دست کم سه ساعت در هفته این تمرینات را انجام دهید.

37. تمرینات هیت (HIIT) را در برنامه ورزشی خود بگنجانید

تمرینات هیت در دسته تمرینات شدید و غیرهوازی قرار می گیرند. این یعنی سوخت لازم عضلات از کربوهیدرات ذخیره شده در بدن (و نه اکسیژن) مهیا می گردد. بنابراین تمرینات با شدت بالا مانند اسکوات و پوش آپ را به روتین ورزشی خود اضافه کنید تا از فواید فوق العاده آن ها بهره مند شوید.

38. انجام تمرینات قدرتی را از قلم نیاندازید

تمرینات کاردیو برای کاهش چربی بدن مفید هستند، با این حال منجر به از دست دادن عضله هم می شوند. بنابراین باید در کنار تمرینات کاردیو، تمرینات قدرتی را جهت ساخت دوباره عضلات انجام دهید. هر یک روز در میان تمرینات قدرتی را انجام دهید و به میزان کافی استراحت کنید تا عضلاتتان فرصت کافی برای ترمیم داشته باشند.

39. بیرون از خانه ورزش کنید

اگر امکانش را دارید، حتما در فضای آزاد (مثل پارک) و زیر نور خورشید ورزش کنید. این کار نه تنها به شما در دریافت ویتامین D یاری می نماید، بلکه باعث می گردد بتوانید دوستان جدیدی پیدا کنید که در جهت کاهش وزن با شما همراه هستند.

40. از بشقاب های کوچک تر بهره ببرید

استفاده از بشقاب های کوچکتر برای غذا خوردن به شما در کنترل میزان غذای مصرفی یاری می نماید. زمانی که از بشقاب بزرگتر استفاده می کنید، غذاهای بیشتری می خورید. در بشقاب کوچک غذا بیشتر به نظر می آید. این موضوع در پیشگیری از پرخوری مفید است.

41. آرام آرام غذا بخورید

تند غذا خوردن نه تنها برای سلامتی بدن مضر است، بلکه مانع از کاهش وزن هم می گردد. برای آغاز کاهش وزن باید آرام و شمرده غذا خوردن را تمرین کنید. زمانی که تند غذا می خورید، غذای بیشتری می خورید و هوا دریافت می کنید. این موضوع باعث می گردد احساس نفخ کنید و بدنتان کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند. زمانی که به آرامی غذا بخورید، هوای کمتری دریافت می کنید و زود سیر می شوید.

42. 20 دقیقه قبل از غذا خوردن آب بنوشید

20 دقیقه قبل از خوردن ناهار یا شام آب بنوشید. این موضوع به پیشگیری از پرخوری و بهبود حرکات روده یاری می نماید. نوشیدن آب در حین یا بعد از غذا مانع از هضم صحیح غذا می گردد و نفخ و اضافه وزن را به همراه دارد.

42. بعد از خوردن شام پیاده روی کنید

پیاده روی کردن شما را به اهدافتان در لاغری نزدیک می نمایند. پیاده روی بعد از شام خوردن اهمیت زیادی دارد. این موضوع سرعت سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری بیشتر و پیشگیری از اضافه وزن یاری می نماید.

43. به میزان کافی استراحت کنید

استراحت کردن کافی به میزان خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن مهم است. اگر به طور منظم ورزش می کنید، یک یا دو روز از هفته را به استراحت کردن اختصاص دهید تا عضلاتتان برای ساخت مجدد و ترمیم فرصت داشته باشند. علاوه بر این نباید اهمیت خوابیدن را دست کم بگیرید. خوابیدن به ریست کردن مغز و بدن یاری می نماید و سطح هورمون استرس به نام کورتیزول را در بدن کاهش می دهد. اگر شب ها نمی توانید درست بخوابید، از راهکارهای موجود برای بهبود خوابیدن یاری بگیرید. از جمله برترین روش ها برای افزایش کیفیت خواب می توانیم به مصرف دمنوش ها، دوش گرفتن، کتاب خواندن، گوش دادن به موسیقی های آرام بخش و… اشاره کنیم.

44. از استرس دوری کنید

استرس می تواند اثرات بسیار زیان آوری روی سلامتی بدن داشته باشد. زمانی که استرس دارید، سطح کورتیزول در بدنتان افزایش پیدا می نماید که این موضوع منجر به جمع شدن سموم در بدن می گردد. این مسأله جهش DNA و اختلال در هضم و سوخت وساز را در پی دارد. علاوه بر این استرس می تواند سطح التهاب در بدن را افزایش دهد که این موضوع منجر به اضافه وزن می گردد. زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید برای هر مسأله کوچکی استرس داشته باشید و به خودتان سختی دهید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و سر کوچک ترین موضوعات خودتان را اذیت نکنید.

45. روی کاهش وزن خود نظارت داشته باشید

نظارت روی وزن کاهش یافته به شما یاری می نماید متوجه شوید کجا کار هستید. علاوه بر این باعث می گردد متوجه شوید کدام روش ها برای شما مفید هستند و کدام راهکارها هیچ یاریی به شما نمی نمایند. هر دو هفته یک بار وزن و درصد چربی بدن خود را چک کنید. بعلاوه می توانید از خودتان عکس قبل و بعد از کاهش وزن بگیرید. با نظارت روی فرآیند کاهش وزن می توانید تغییرات لازم را در رژیم غذایی و روتین ورزشی خود ایجاد نموده و انگیزه خود را حفظ کنید.

46. از نمک اپسوم بهره ببرید

به احتمال زیاد نمی دانید که وان نمک اپسوم برای کاهش وزن عالی است. کمی نمک اپسوم به آب ولرم وان اضافه کنید. دو قطره روغن انسانسی لاوندر یا اسطوخودوس را درون وان بریزید و در وان دراز بکشید. این کار بعلاوه سطح استرس را کاهش می دهد.

47. بدنتان را به طور کامل ماساژ دهید

هر دو هفته یک بار برای خودتان یک جلسه ماساژ رزرو کنید تا جریان خون در بدنتان افزایش پیدا کند. این موضوع بعلاوه به از بین بردن سموم بدن یاری می نماید و سوخت وساز بدن را بهبود می بخشد.

کلام خاتمهی

کاهش وزن فرآیندی است که به صبر و حوصله احتیاج دارد. در این فرآیند نباید عجله کنید. باید انگیزه خود را حفظ کنید و آهسته و پیوسته در جهت کاهش وزن قدم بردارید. مقاله امروز وبلاگ گیت مگ را به افرادی اختصاص دادیم که قصد لاغر کردن دارند و 47 نکته مهم برای آغاز کاهش وزن را معرفی کردیم. از جمله نکات مهم برای آغاز لاغری می توانیم پی بردن به لزوم و اهمیت کاهش وزن، وان نمک اپسوم، غذا خوردن در بشقاب کوچکتر، نظارت روی فرآیند کاهش وزن و… را نام ببریم. حتما به روش های ذکر شده در این مقاله توجه کنید تا بتوانید کاهش وزن اصولی را تجربه کنید. شما برای کاهش وزن چه روش های امتحان شده ای را سراغ دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ گیت مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ

به "47 نکته بسیار مهم برای آغاز کاهش وزن اصولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "47 نکته بسیار مهم برای آغاز کاهش وزن اصولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید