برترین فیلم های ترسناک ژاپن

به گزارش وبلاگ گیت، الان که مدت کوتاهی از هالووین گذشته است و هنوز کاملا از آن حال و هوا خارج نشده ایم زمان خوبی است که دوباره به برترین فیلم های ترسناکی که ژاپن به جامعه فیلم سازی هدیه نموده نگاهی بیاندازیم. صنعت فیلم های ترسناک ژاپنی در اوایل دهه 90 درست زمانی که چند فیلم در خارج از خود ژاپن در صدر لیست قرار گرفتند، بسیار در کشور های غربی معروف شد. اما ژاپن خیلی بیشتر از این ها برای ارائه کردن دارد. اگر جراتش را دارید به خواندن ادامه دهید. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

برترین فیلم های ترسناک ژاپن

اونی بابا (Onibaba) سال 1964

همانطور که این فیلم دوران فوئدال (feudal) ژاپن ثابت می نماید، صنعت فیلم های ترسناک ژاپن به خیلی قبل تر از زمانی برمی گردد که ممکن است فکر کنید. دو زن (واژه اونی بابا به معنی زن شیطانی است) یک سامورایی را می کشند و جسد او را غارت می نمایند ، باعث تعجبتان می شوند زیراکه همه چیز آنطور که فکرش را می کنید پیش نخواهد رفت. فضای کاملا سیاه و سفید فیلم به حس وهم و ترس فیلم دامن می زند و با ماسک های کاملا شیطانی، صداهای شوکه نماینده و حس دلهره آور فیلم کاملا همخوانی دارد.

حلقه (Ring) سال 1998

کمی عجیب به نظر می رسد که زمانی، موجوداتی با مو های بلند و مشکی نمادی از ترس در سینما نبوده اند. هرچند که اکنون حق مالکیت این فیلم در اختیار همگان قرار گرفته و از روی آن فیلم های نو دیگری ساخنه شده است، هنوز هم نسخه اصلی آن بدون هیچ شکی بی نظیز و غیر قابل مقایسه با دیگر نسخه ها می باشد. و همان صحنه ای که همه، حتی اگر این فیلم را کامل ندیده باشند با آن آشنایی دارند هنوز بعد از 20 سال کابوس شبانه افراد زیادی است.

آزمون (Audition) سال 1999

کارگردان افسانه ای تاکاشی میکه (Takashi miike) در طول سال ها فیلم های زیادی را تقدیم صنعت فیلم سازی دنیا نموده است که تعدادی از آن ها بر خارق العاده هستند. آزمون فیلمی واقعا ترسناک است که درباره مردی است که سوگوار از دست دادن همسرش بدون این که بداند در تنهایی یک جانی روانی را از عمق نقاشی هایش بیرون می کشد. این فیلم نشان می دهد که تنها بودن زجر آور است، نه فقط از دید روانی بلکه از جنبه احساسی هم همینطور می باشد. و در نقطه اوج فیلم که بسیار نفسگیر است، بیننده هم باید همراه نقش اصلی فیلم سختی زیادی را تحمل کند.

بتل رویال (Battle Royale) سال 2000

2این فیلم بیشتر از آن که ترسناک باشد یک نمایش اکشن مهیج می باشد، با این وجود بتل رویال یکی از بهترین فیلم های مهم ژاپنی است که تا به حال ساخته شده است. تعدادی دانش آموز دبیرستانی مجبور می شوند تا یکدیگر را به دستور دولت فاشیست وحشیانه سلاخی نمایند تا جایی که تنها یک نفر از آن ها باقی بماند. کارگردان این فیلم، کینجی فوکوساکو (Kinji Fukusaku) فیلمی با داخل چهارچوب صنعت فیلم سازی اما بسیار فراتر از سطح انتظار ارائه می دهد که به هیچ وجه نمی توانست بهتر از این باشد. حتی در 100 سال آینده هم این فیلم می تواند جزو بهترین آثار سینمایی قرار بگیرد.

تتسو او: مرد آهنی (Tetsuo: The Iron Man) سال 1989

فیلمی با مضمون صنعتی شدن بدن یک فرد در اواخر دهه 80 لزوما جزو خواسته های بینندگان نبوده است، اما این موضوع جلوی شنیا سوکاموتو (Shinya Tsukamoto) کارگردان و نویسنده را برای اولین حضورش در این عرصه را نگرفت این فیلم با تمام فیلم هایی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد با صحنه های که شما را میخکوب می نمایند و تا چند روز بعد باعث مور مور شدن بدنتان می گردد.

کوآیدان (Kwaidan) سال 1965

اگر فکر می کردید که فیلم های ایکس ایکس (XX) و الفبای مرگ (The ABCs Of Death) نوآوری نوی بودند باید تنو نظر کنید. کوآیدان پدربزرگ این سبک از فیلم هاست که بر اساس داشتان های کوتاهی از نویسنده یونانی لافکایدیو هرن (Lafcadio Hearn) ساخته شده است. این فیلم زیبا که نامزد دریافت جایزه آکادمیک بهترین فیلم خارجی زبان شده بود، یکی از تجربیات بسیار زیبای ژاپنی ها در صنعت سینما می باشد.

برای خرید بلیط چارتر هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "برترین فیلم های ترسناک ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های ترسناک ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید