تاثیر بوم گردی بر محیط زیست

به گزارش وبلاگ گیت، تاثیر بوم گردی بر محیط زیست یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که مورد توجه بسیاری از محققان و گردشگران در دنیا واقع شده است. از مهمترین تاثیر بوم گردی بر محیط زیست می توان به توسعه پایدار محیط زیست، اشتغال زایی و شناسایی پتانسیل های موجود در طبیعت اشاره نمود.

تاثیر بوم گردی بر محیط زیست

تاثیر بوم گردی بر محیط زیست

آیا شما نیز در پی تاثیر بوم گردی بر محیط زیست هستید؟ آیا می دانید تاثیرات مثبت و منفی بوم گردی بر محیط زیست می تواند کدام باشد؟ آیا از آثار مثبت و منفی بوم گردی بر محیط زیست اطلاع دارید؟ از شما دعوت می گردد که ما را تا خاتمه مقاله پیش روی خود همراهی نموده و اطلاعات بسیار مناسبی را در این خصوص به دست بیاورید.

بوم گردی یا اکوتوریسم یکی از مهمترین روینمودهای صنعت دنیاگردی به شمار می آید که در این بخش از دنیاگردی، دنیاگرد ها در پی بازدید از منطقه های اند که دست نخورده و بکر بوده و دارای زیبایی های منحصر به فردی هستند. از دهه 80 تا به اکنون، میلیون دنیاگرد هوادار محیط زیست این رویکرد را دنبال نموده و قصد دارند تا با رعایت کردن اهداف بوم گردی بتوانند از زیباترین منطقه ها دنیا نیز بازدید داشته باشند. تمرکز بوم گردی بر روی محیط طبیعی با دوام، رشد شخصیتی و مسئولیت اجتماعی در سفر می باشد که بسیاری از دنیاگردان و دنیاگرد های بوم گردی نیز به این موارد بسیار توجه داشته و آنها را دنبال می نمایند. امروزه اجلاس و کنفرانس های بسیار زیادی در زمینه بوم گردی، در سراسر دنیا برگزار می گردد و محققان و پژوهشگران بسیار زیادی، مقالات گوناگونی را در این زمینه به چاپ رسانده اند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در خصوص تاثیر بوم گردی بر محیط زیست و نقش مردن در بوم گردی توضیحاتی بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

تاثیر بوم گردی بر محیط زیستیکی از مهمترین اهداف بوم گردی، حفظ منابع محیط زیست می باشد که همین امر سبب شده است تا بسیاری از افراد در پی تاثیر بوم گردی بر محیط زیست باشند تا بتوانند به راحتی، یکی از اهداف بوم گردی را دنبال نمایند. بوم گردی رابطه بسیار تنگاتنگی و مستقیمی را با محیط زیست دارد به طوری که بسیاری از دنیاگردان و دنیاگرد های این حوزه با این رابطه آشنا بوده و سعی بر آن دارند تا در حد امکان به تمام نکات مربوط به تاثیر بوم گردی بر محیط زیست توجه داشته باشند. کشف منطقه ها بکر و دست نخورده و گذراندن لحظات بی نظیر در این منطقه ها می تواند توجه بسیاری از دنیاگردان را به سوی خود جذب کند. از مهم ترین تاثیر بوم گردی بر محیط زیست می توان به آثار منفی و مثبت آن اشاره نمود که بی شک با رعایت بیشتر نکات مثبت و دوری از نکات منفی می توان سهم خود را در حفظ و توسعه پایدار محیط زیست اعمال کرد. بسیاری از محققان یکی از مهمترین تاثیر بوم گردی بر محیط زیست را شناخت منطقه ها تازه معرفی می نمایند چرا که در این صورت می توان جاده ای همراه برای این منطقه ها هموار کرد و باعث رشد و توسعه این منطقه ها نیز شد. مردم محلی منطقه ها بوم گردی نیز می توانند با استفاده از آثار فرهنگی خود، به رشد مالی خود یاری نموده و معیشت بسیار خوبی را داشته باشند.

تاثیرات مثبت بوم گردی بر محیط زیستهمانطور که در بخش قبلی نیز به این امر اشاره شد، تاثیر بوم گردی بر محیط زیست یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه بسیاری از افراد می باشد به طوری که در این بخش از مقاله سعی بر آن داریم تا در خصوص مثبت ترین تاثیر بوم گردی بر محیط زیست توضیحاتی را به حضورتان ارائه دهیم. از مثبت ترین تاثیر بوم گردی بر محیط زیست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-گسترش و تبلیغ فرهنگ زیست محیطی در میان دنیاگرد ها و مردم محلی

-توسعه محل فعالیت های دنیاگردان

-قابلیت ایجاد برترین زمینه برای اشتغال مردم محلی

-تدوین استراتژی های بسیار بلند در زمینه حفظ محیط زیست

-معرفی و آشنایی عموم مردم دنیا با منطقه ها دور افتاده و ناشناخته

-افزایش عایدی ناخالص ملی

-حفظ منابع طبیعی زیست محیطی برای نسل های آینده

-شناسایی با پتانسیل های تازه در محیطی زیست

دنیاگردان و دنیاگرد ها نیز می توانند با آشنایی دقیق از تاثیر بوم گردی بر محیط زیست، گام موثری را برای حفظ محیط زیست بردارند و نقش خود را در این حوزه ایفا نمایند.

تاثیرات منفی بوم گردی بر محیط زیستتوجه داشته باشید که هر آیتمی در صنعت دنیاگردی علاوه بر داشتن تاثیرات مثبت، می تواند تاثیرات منفی را نیز در پی داشته باشد. این امر خصلت هر مواد طبیعی در دنیا نیز می باشد که دارای دو خصلت یا دو ویژگی مثبت و منفی بوده و بایستی برای شناخت صحیح آنها با هر خصلت آن آشنایی پیدا کرد. در بحث تاثیر بوم گردی بر محیط زیست می توان به بعضی از آثار منفی آن نیز اشاره نمود که قطعا، تاثیرات منفی بوم گردی بر طبیعت بیشتر از آثار مثبت آن برای بسیاری از محققان اهمیت بالای را داشته باشد. از مهمترین و منفی ترین تاثیر بوم گردی بر محیط زیست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-نابودی و از بین بردن حیات وحشی و گونه های مختلف گیاهی

-افزایش مقدار آلودگی های هوا و صوتی در محیط

-ساخت و سازهای بسیار بی رویه در پیرامون مراکز دنیاگردی و بوم گردی تازه

-نابودی گیاهان، بوته و آتش سوزی های بسیار زیاد در جنگل ها

-تخریب و از بین بردن محیط زیست با پیاده رویی در مراتع و بیشه زارها

توجه داشته باشید که تاثیر بوم گردی بر محیط زیست امروزه در کشور ما نیز دارای اهمیت بالایی بوده و مسئولان صنعت دنیاگردی سعی بر آن دارند تا روینمودهای بسیار تازهی از تاثیر بوم گردی بر محیط زیست را ارائه دهند و با ایجاد بستر مناسب و آگاهی سازی دنیاگردان و مردم محلی در این حوزه، سبب افزایش تاثیرات مثبت بوم گردی بر محیط زیست و کاهش اثرات منفی آن باشند. دنیاگردان نیز می توانند برای آگاهی از تاثیر بوم گردی بر محیط زیست مقاله های مختلف در این زمینه را مورد مطالعه قرار داده و نتیجه گیری های لازم را از این پژوهش ها به دست بیاورند.

نقش دنیاگردان در تاثیر بوم گردی بر محیط زیستبی شک نقش دنیاگردان و دنیاگرد ها در تاثیر بوم گردی بر محیط زیست انکارناپذیر بوده و سهم بسیار زیاد موفقیت بوم گردی را دنیاگرد ها ایفا می نمایند.

توجه داشته باشید که تدوین استراتژی ها در زمینه تاثیر بوم گردی بر محیط زیست فقط بر روی کاغذ کفایت نداشته است بلکه بایستی در میدان عمل نیز تمام این بندها مورد توجه و عمل واقع گردد. به همین جهت دنیاگردان و دنیاگرد ها بایستی نسبت به تاثیر بوم گردی بر محیط زیست آگاهی لازم را داشته باشند باشند تا بتوانند با حفظ محیط زیست خود، برترین سفر و دنیاگردی را نیز تجربه نمایند.

منبع: www.civilica.com

منبع: راسخون

به "تاثیر بوم گردی بر محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر بوم گردی بر محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید