تعلیق شرکت های هواپیمایی در صورت تخلف

به گزارش وبلاگ گیت، مهرداد بذرپاش ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اغاز سال 1402، از راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، تقدیر کرد و گفت: در این مرکز یک کار قرارگاهی، عملیاتی و میدانی درحال انجام است و برهمین اساس لازم است شرکت های هواپیمایی با یکدیگر پیمان های راهبردی بسته و در صورت لزوم برای جلوگیری از تأخیرات طولانی مدت هواپیماهای خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

تعلیق شرکت های هواپیمایی در صورت تخلف

بذرپاش در ادامه بر نظارت های لحظه ای تاکید نمود و خواهان افزایش سرعت در عملیات پروازها شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اهمیت دادن به وقت مسافران، خواهان کاهش زمان تحویل بار به مسافران شد.

وی ضمن تاکید بر توسعه تجهیزات یاری ناوبری در فرودگاه ها، گفت: با اقدامات اجرا شده در هفته های گذشته، سو استفاده از بلیت کاهش یافته و حجم تأخیرات کمی اصلاح شده، اما کافی و قابل قبول نیست و ضروری است اقدامات نظارتی بیشتری در جهت بهبود این امر در نظر گرفته گردد.

وی با تاکید بر افزایش رضایتمندی مسافران گفت: چنانچه در تأخیر پروازها و سواستفاده از بلیت ها اصلاحاتی صورت نگیرد در تعلیق شرکت های هواپیمایی متخلف مصمم هستیم.

بذرپاش بعلاوه بر پاسخ گویی به موقع و مناسب رؤسای ایستگاه ها و نمایندگان شرکت های هواپیمایی به مسافران تاکید نمود و گفت: شرکت های هواپیمایی ضروری است در این خصوص شفاف سازی نموده و با پاسخگویی شایسته و در شأن مردم، دلیل و یا مقدار تأخیرهای احتمالی را به اطلاع مسافران برسانند.

در ادامه، کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ارائه گزارشی از زمان راه اندازی این مرکز پرداخت و گفت: این مرکز طبق رهنمودها و دستور وزیر راه و شهرسازی که سال تازه را سال اقدام هوشمندانه و فناوری در حوزه مدیریت کنترل پروازها معین نموده بودند، تشکیل شد.

وی اضافه نمود: تمامی ارکان صنعت از جمله؛ پلیس، سپاه، گمرک، مرز هوایی، هواشناسی و دستگاه های اطلاعاتی اینجا با یکدیگر در ارتباط هستند و پروازهای نوروزی به صورت یکپارچه کنترل می گردد.

کاپیتان محمدی بخش اظهارداشت: هرکدام از شرکت ها به صورت مجزا دارای occ هستند، اما نمایندگان شرکت های هواپیمایی حاضر در این مرکز مسائل بوجود آمده اعم از تأخیرات، هواشناسی، عملیات فرودگاهی، سوخت و … مدیریت و در لحظه به صورت یکپارچه کنترل می نمایند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد این مرکز تا به امروز اضافه نمود: از مجموع 20 هزار مجوز واگذار شده تا به امروز بخش اصلی پروازها مطابق برنامه اجرا شده است.

منبع: گردشبان

به "تعلیق شرکت های هواپیمایی در صورت تخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق شرکت های هواپیمایی در صورت تخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید