ثبت سفارش واردات خودرو نهایی شد

به گزارش وبلاگ گیت، خبرنگاران: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ثبت سفارش های واردات خودرو نهایی شده است، گفت: واردات خودرو به زودی شروع می گردد.

ثبت سفارش واردات خودرو نهایی شد

به گزارش مهر، سید رضا فاطمی امین در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: آنچه از نظر کارشناسان استنباط کردیم این است که التهاب موجود در بازار خودرو با عرضه بیشتر هم از ناحیه فراوری داخل و هم با واردات خودرو کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کار واردات خیلی سریع انجام شد، گفت: شهریور سال جاری آئین نامه خودرو در دولت تصویب شد و بر اساس روال مصوبات دولت به مجلس رفت، هیئت تطبیق مجلس بعضی ایرادات قانونی گرفت که با طی این رویه اوایل آبان آئین نامه واردات خودرو نهایی شد و به این ترتیب به زودی شاهد ورود خودروها به کشور خواهیم بود.

لازم به ذکر است، سید مرتضی عمادی سخنگوی گمرک ایران چند روز پیش در خصوص واردات خودرو به مهر گفته بود که تا به این لحظه هیچ مشخصاتی اعم از اظهارنامه، مدارک واردات، اطلاعات مربوط به ثبت سفارش و… خودروهای وارداتی به گمرک اظهار نشده است. در صورتی که این اقدامات انجام گردد گمرک به صورت رسمی در خصوص جزئیات واردات اطلاع رسانی خواهد نمود. بر همین اساس در حال حاضر گمرک نمی تواند در خصوص جزئیات واردات خودرو اظهارنظری کند و توپ در زمین وزارت صمت است و صمت باید اعلام کند که آیا واردات اجرا شده است یا خیر.

به گفته عمادی، حتی اگر خودروها به صورت فیزیکی به گمرک برسند و حتی اعلام گردد که در کشتی هستند و در حال رسیدن به گمرک، تا زمانی که مشخصات واردات به گمرک اظهار نگردد، نمی توانیم اعلام کنیم که خودروهای خارجی وارد جغرافیای گمرک شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "ثبت سفارش واردات خودرو نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت سفارش واردات خودرو نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید