جلسه تایید نتیجه انتخابات آمریکا از سر گرفته شد

به گزارش وبلاگ گیت، کنگره ایالات متحده آمریکا عصر چهارشنبه انتها پس از سپری کردن چهار ساعت پر از دلهره که در تاریخ سیاسی این کشور سابقه نداشت، بار دیگر تشکیل جلسه داد تا به پروسۀ تایید آرای کالج الکترال برای تایید جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده این کشور ادامه دهد.

جلسه تایید نتیجه انتخابات آمریکا از سر گرفته شد

به گزارش یورونیوز، عصر چهارشنبه در میانۀ شنیدن اظهارات موافقان و مخالفان آرای الکترال تایید شده هر ایالات، گروهی از طرفداران دونالد ترامپ که در مقابل کنگره دست به تجمع زده بودند، به سمت ماموران یورش برده و سپس داخل ساختمان کنگره شده و برای حدود چهار ساعت آن را با اشغال خود درآوردند.

در این مدت، برای حفظ جان قانونگذاران و برگرداندن نظم و امنیت، جلسه آنالیز آرای الکترال کالج، موقتا به حالت تعلیق درآمد.

پس از بازداشت آشوبگران یا بازگشت دوبارۀ کنترل این ساختمان و منطقه اطراف به دست نیرو های امنیتی، جلسه از سر گرفته شد.

پلیس واشنگتن دی سی اظهار داشت که در جریان حوادث روی داده در عصر چهارشنبه دست کم چهار نفر جان خود را از دست داده اند.

مت پوتینگر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید کناره گیری کرد

درهمین راستا مت پوتینگر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به اقدامات روز گذشته دونالد ترامپ در قبال حمله طرفدارانش به ساختمان، کنگره کناره گیری کرد؛ شبکه خبری سی ان ان این خبر را به نقل از منابع مطلع اظهار داشت.

شب گذشته پس از حوادث کنگره نیز اعلام شد که شماری از مقامات کاخ سفید از جمله رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی و کریس لیدل، معاون ستاد کارکنان کاخ سفید قصد استعفا دارند.

جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده آمریکا: ترامپ یک مرد بدون کشور باقی خواهد ماند

جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای ضمن نکوهش اقدامات دونالد ترامپ در روز چهارشنبه اظهار داشت: حمله خشونت آمیز روز چهارشنبه به پایتخت ما، کوششی برای تسلیم شدن دموکراسی آمریکا مقابل اوباش بود که توسط آقای ترامپ شروع شد. او از قدرت ریاست جمهوری برای از بین بردن اعتماد به انتخابات ما. آمریکا استفاده کرد

جیمز متیس اضافه نمود که قانون اساسی و جمهوری ما بر این ننگ غلبه خواهد نمود و مردم ما در کوشش بی خاتمه خود برای ایجاد اتحادی بهتر ادامه خواهند داد؛ آنهم در حالی که آقای ترامپ سزاوار ان است تا مردی بدون کشور باقی بماند.

اعتراض به آرای الکترال جو بایدن در نوادا رد شد

مایک پنس، رئیس موقت سنای آمریکا نیز اعتراض مطرح شده از سوی مو بروکس، نماینده جمهوریخواه آلاباما به آرای الکترال جو بایدن در نوادا را، به دلیل نپیوستن هیچ سناتوریبه درخواست اعتراض او، رد کرد.

مو بروکس از اینکه هیچ سناتوری اعتراض او را تایید و با او همراهی نکرده، ابراز تاسف کرد.

بر اساس قوانین، هر اعتراض باید دست کم توسط یک قانونگذار از مجلس نمایندگان و یک سناتور امضا گردد تا اعتبار کافی را برای طرح در نشست مشترک، و توقف فرایند تایید نتایج کالج الکترال داشته باشد.

نماینده میشیگان در کنگره آمریکا هم همکارانش را که سعی در تضعیف انتخابات داشتند، محکوم کرد.

دان کلیده، نماینده دموکرات میشیگان در کنگره آمریکا همکاران جمهوریخواه خود را که سخنانشان باعث حمله طرفداران ترامپ به کنگره شد، محکوم کرد و گفت که نام آن ها برای همواره به خاطر سپرده خواهد شد.

او گفت که این افراد به جنون روی داده در میان طرفداران ترامپ دامن زده اند.

باراک اوباما: حوادث عصر چهارشنبه در کنگره به تحریک ترامپ روی داد

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا نیز عصر چهارشنبه اظهار داشت: تاریخ به درستی خشونتی که امروز در پایتخت روی داد را به یاد خواهد آورد. خشونتی که به تحریک رئیس جمهوری کنونی روی داد. کسی که به دروغ های بی اساس خود درباره نتیجه یک انتخابات قانونی ادامه می دهد و باعث بی آبرویی و شرمندگی ملت عظیم ما می گردد

تایید آرای الکترال در پنسیلوانیا

اعتراض به تأیید آرای الکتورال پنسیلوانیا با رأی 7-92 در سنا با شکست روبرو شد.

سنا با اکثریت قاطع به رد اعتراض های عصر چهارشنبه رای داد

سنا نیز با اکثریت قاطع، به رد اعتراض هایی رای داد که به یورش معترضان به داخل ساختمان کنگره منجر شد. تنها 6 نفر از سناتور های جمهوریخواه رای موافق دادند.

رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا: با تهدید اراذل از این اتاق دور نخواهیم شد

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه نیز در سنای آمریکا پس از شروع دوباره کار این نشست گفت: سنای ایالات متحده مرعوب نخواهد شد. با تهدید اراذل و اوباش از این اتاق دور نخواهیم شد. ما در برابر بی قانونی تسلیم نمی شویم و وظیفه خود را مطابق با قانون اساسی و خواست ملت ادامه می دهیم. ما امشب این کار را تمام خواهیم کرد.

تایید آرای الکترال در آریزونا

با از سر گیری نشست کنگره آمریکا، اعضای مجلس سنا و نمایندگان به رد اعتراض ها به پیروزی جو بایدن در ایالت آریزونا رای دادند.

منبع: فرارو

به "جلسه تایید نتیجه انتخابات آمریکا از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه تایید نتیجه انتخابات آمریکا از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید