مرکل: به آمریکا گفته ایم که از نورد استریم 2 حمایت می کنیم

به گزارش وبلاگ گیت، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر لهستان در ورشو خاطرنشان کرد، آلمان به آمریکا گفته است که از پروژه نورد استریم 2 حمایت می کند.

مرکل: به آمریکا گفته ایم که از نورد استریم 2 حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گیت، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با ماتئوش موراویه تسکی نخست وزیر لهستان بار دیگر موضع برلین درباره خط لوله نورد استریم 2 را گفت.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که برای دیدار با مقام های لهستانی به ورشو رفته است، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر لهستان شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، آنگلا مرکل در بخشی از این کنفرانس خبری درباره پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به برخی کشورهای اروپایی و آلمان اظهارنظر و بار دیگر حمایت خود و دولت فدرال آلمان را از این پروژه گفت.

صدراعظم آلمان در شرایطی از این خط لوله انتقال گاز حمایت کرده که مقام های آمریکایی بارها علیه این پروژه موضع گرفته اند.

مرکل در کنفرانس خبری با نخست وزیر لهستان گفت ما روی روابط و پیوندهای انرژی هم تمرکز کردیم، در موضوع مرتبط با نورد استریم 2. من یک بار دیگر به طور شفاف گفتم که این موضوع که اوکراین همچنان یک کشور ترانزیت و محل انتقال گاز روسیه بماند، مایه نگرانی است.

صدراعظم آلمان با اشاره به رایزنی های برلین با واشنگتن گفت: هدف ما از توافق با ایالات متحده هم همین است. ما (آلمان) این را گفته ایم که ما از نورد استریم 2 حمایت می کنیم.

اشاره آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به توافق با دولت آمریکا توافقی است که در جریان سفر چندی قبل او به واشنگتن و دیدار با جو بایدن در کاخ سفید حاصل شد.

البته مرکل پیشتر گفت توافق با دولت آمریکا بر سر این پروژه قدم خوبی محسوب می شود اما اختلافات برلین و واشنگتن در خصوص این مسئله همچنان پابرجا هستند و ما این را در واکنش های اجرا شده مشاهده کرده ایم.

وی گفته بود، این مسئله هم بسیار مهم است که اوکراین کشوری برای انتقال گاز باقی بماند اما این انرژی برای قرار دادن کی یف در شرایط سخت مورد استفاده قرار نگیرد. روسیه تصریح کرده است که از این خط انتقال انرژی به نام اسلحه استفاده نخواهد کرد.

صدراعظم آلمان در سفر به آمریکا در بیانیه مشترکی با جو بایدن رئیس جمهور این کشور تأکید کرد که روسیه حق ندارد از خط لوله نورد استریم 2 به نام ابزاری علیه اوکراین استفاده کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مرکل: به آمریکا گفته ایم که از نورد استریم 2 حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: به آمریکا گفته ایم که از نورد استریم 2 حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید