خبرنگاران بارش باران در مهاباد رکورد زد

به گزارش وبلاگ گیت، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته 20 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که این مقدار بارش رکورد جدیدی طی سال آبی جاری در این شهرستان بوده است.

خبرنگاران بارش باران در مهاباد رکورد زد

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ گیت گفت: با ورود یک سامانه بارشی به آذربایجان غربی از عصر دیروز بارش باران در مناطق جنوبی و مرکزی استان شروع شده و در این مدت بیشترین میزان بارش باران استان در مهاباد ثبت شده است.

وی افزود: با ثبت این میزان بارش در 24 ساعت گذشته در مهاباد، میزان بارش های این شهرستان در سال آبی جاری به 60 میلی متر رسید که در مقایسه با بارش های سال قبل 38 میلی متر بیشتر است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در این مدت میزان بارش در پیرانشهر 15 میلی متر، تکاب 14 میلی متر، سردشت و شاهین دژ هشت میلی متر و بوکان و ارومیه نیز هر کدام پنج میلی متر ثبت شده است.

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری در بین شهرستان های آذربایجان غربی، سردشت با 121 میلی متر بارندگی پربارش ترین شهر بوده و تکاب با 99 میلی متر و پیرانشهر با 94 میلی متر بارندگی در جایگاه های بعدی قرار دارند.

وی گفت: فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه در آذربایجان غربی ادامه خواهد داشت اما از امشب به تدریج از شدت بارش های آن کاسته می شود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی دارای 18 ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از 120 ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی است که از ایستگاه های هواشناسی استان، 9 ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و 9 ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد بر اثر مه غلیظ دید افقی در گردنه های این شهرستان نیز به کمتر از 50 متر کاهش یافت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بارش باران در مهاباد رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش باران در مهاباد رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید