خراسان رضوی در گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد

به گزارش وبلاگ گیت، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، خراسان رضوی در گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد.

خراسان رضوی در گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد

سید جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست خبری امضای تفاهم نامه میان دو استان خراسان رضوی و اوش قرقیزستان که در استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: استان خراسان از لحاظ تنوع اقوام دارای قدمت دیرینه بوده و 3000 اثر تاریخی دارد که از این تعداد 2000 اثر ثبت شده اند. این استان بعلاوه میزبان 100 موزه خصوصی و دولتی فعال است.

وی اضافه نمود: وجود آرامگاه عطار، آرامگاه خیام و آرامگاه فردوسی در خراسان رضوی هر ساله چیزی حدود 30 میلیون زائر و مسافر را جذب استان می نماید. از 10 میلیون جهانگرد خارجی 50 درصد به خراسان سفر می نمایند و این مورد باعث شده 54 درصد واحدهای اقامتی در استان ما ساخته شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اعلام نمود: وجود معادنی مانند فیروزه و عقیق موجب شده تا مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها انتخاب شده و 85 درصد رشته های صنایع دستی کشور در خراسان رضوی وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه روزانه 200 پرواز داخلی و 60 پرواز خارجی از استان انجام می گردد، گفت: خراسان رضوی در جهانگردی مذهبی، جهانگردی سلامت و جهانگردی فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد. از آنجایی که جاده ابریشم راه پیوند ایران و قرقیزستان بوده است، در حال حاضر از این کشور تقاضا برای بحث جهانگردی سلامت رو به افزایش است.

منبع: همگردی

به "خراسان رضوی در گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی در گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه اول در کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید