رشته نقاشی روی شیشه در استان مرکزی احیا شد

به گزارش وبلاگ گیت، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: رشته فراموش شده نقاشی روی شیشه به عنوان رشته بومی و ریشه دار استان با انجام آموزش های تخصصی احیا و در جهت رونق دوباره قرار می گیرد.

رشته نقاشی روی شیشه در استان مرکزی احیا شد

به گزارش وبلاگ گیت به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی امروز پنجشنبه 21 آذر 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: نقاشی روی شیشه از رشته های منسوخ شده ای است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با حمایت این اداره کل و به همت هنرمندان در موزه صنایع دستی، بنای تاریخی قلعه وکیل احیا شد.

او اضافه نمود: صنایع دستی را می توان به عنوان صنعتی مستقل و بومی، با رویکرد اشتغال زایی دانست که بسیار حائز اهمیت است چرا که با کمترین میزان سرمایه گذاری می توان بیشترین بهره برداری را در این حوزه کسب کرد. در این میان استان مرکزی با وجود مهارت هنرمندانش در بیش از یک سوم رشته های صنایع دستی کل کشور فعالیت دارد.

کاظمی با تاکید بر این نکته که در استان مرکزی 8هزار هنرمند فعال هستند، اضافه نمود: بعضی از رشته های قدیمی و اصیل صنایع دستی کشور به دلیل نبود برنامه ریزی صحیح در حفظ و حراست منسوخ شده به همین جهت این اداره کل تمام کوشش خود را می نماید تا رشته های منسوخ شده را احیا کند.

کاظمی گفت: صنایع دستی راوی هویت هر منطقه است و یکی از عوامل موثر در نشر و ترویج آثار هنری فاخر، آثاری است که برای فراوری کیفی و هنری به آموزش صحیح احتیاج دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: براساس این طرح تمام مراحل فراوری و آموزش تخصصی لازم به علاقه مندان داده می گردد.

کاظمی اعلام نمود: صنایع دستی استان مرکزی به دلیل برخورداری از ویژگی های شاخص و قابلیت های منحصر به فرد توانایی ایجاد تاثیرات بلندمدت بر توسعه مالی و اجتماعی منطقه را داراست به همین دلیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با یاری هنرمندان صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی با ارتقای سطح کمی و کیفی فراوریات رشته های بومی موجود استان سعی در فراهم آوردن فرصت مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در این حوزه دارد.

منبع: میراث آریا

به "رشته نقاشی روی شیشه در استان مرکزی احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته نقاشی روی شیشه در استان مرکزی احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید