معرفی قطار سپهر، جدیدترین قطارهای رجا

به گزارش وبلاگ گیت، سفر با قطار همواره از مزایای خاص خود برخوردار بوده است. در درجه اول، قطار یکی از امن ترین راه ها برای سفر به شمار می آید. از طرف دیگر، سفر با قطار درحالی که مشغول خواندن کتاب یا دیدن مناظر از پشت شیشه پنجره هستید، لطف خاص خودش را دارد. طی چند سال اخیر و با افزایش تنوع قطارها، مسافران می توانند با توجه به علاقه، سلایق و بودجه مدنظرشان قطار مناسب را انتخاب کنند. مجله خبرنگاران، در این مقاله به نحوه سفر با قطار سپهر رجا پرداخته است. پس با ما همراه باشید.

معرفی قطار سپهر، جدیدترین قطارهای رجا

معرفی قطار سپهر

سفر با قطار سپهر مجموعه ای از خدمات رفاهی را در اختیار شما قرار می دهد، چراکه این قطارها از نظر درجه کیفیت در کلاس 5 ستاره دسته بندی شده اند.

قطارهای رجا از بهترین قطارهای کشور است. برای کسب اطلاعات درمورد مزایای خرید بلیط و سفر با قطار رجا به مجله وبلاگ گیت مراجعه کنید. به طور کلی، قطارهای رجا در 3 کلاس مختلف طبقه بندی می شوند. کلاس 2، که شامل قطار البرز و لوکس چهار تخته است. کلاس 1، که قطارهای غزال و پلور سبز را در خود گنجانده و کلاس ویژه که قطارهای زندگی، لوکس سپهر، سیمرغ، سبز و پلور سبز جدید را شامل می شود.

ویژگی واگن های قطارهای سپهر رجا

قطارهای سپهر رجا، با انواع خدمات و امکانات در هر واگن گنجایش 36 نفر را دارند. بدنه تمامی واگن ها و کوپه های این قطارها دولایه هستند تا از داخل قطار را از سرما و گرما، رطوبت و گرد و خاک در امان نگه دارند. همچنین، شیشه های این واگن ها نیز همگی دو جداره هستند تا از آلودگی صوتی در داخل کوچه جلوگیری کنند. علاوه بر این، قطارهای سپهر شرکت رجا از سیستم تهویه مطبوع ویژه بهره می برند تا هوای داخل واگن ها دائما در حال گردش باشد. این سیستم همچنین یاری می نماید تا هوای نامطبوع به سرعت از قطار خارج شود و هوای مطبوع جایگزین آن شود.

خدمات رفاهی در سفر با قطار سپهر رجا

قطارهای سپهر، از قطارهای رجا است که پس از قطارهای زندگی با کیفیت ترین و لوکس ترین قطارهای راه آهن جمهوری اسلامی به شمار می آید. در این قطارها، هزینه وعده های غذایی به صورت جداگانه به حساب می آید. اما از آن جا که درجه این قطارها A تعریف شده، همه چیز از کیفیت بالایی برخوردار است. از خدمات این قطارها می توان به سرو میان وعده و وجود جایگاه چرخدار برای بیماران و معلولان اشاره نمود. از دیگر خدمات قطارهای سپهر وجود رستوران، فروشگاه و کتابخانه است که یاری می نماید تا سفر برای شما راحت تر بگذرد.

مزایای سفر با قطارهای سپهر شرکت رجا

از مزایای مهم سفر با قطار این است که می توانید در زمان سفر به کارهای مختلفی مثل خواندن کتاب، انجام پروژه، خوردن شام یا غیره مشغول باشید، درحالی که قطار به راستاش ادامه می دهد.

از دیگر خدمات رفاهی در سفر با قطار سپهر رجا می توان به سرویس خواب یک بار مصرف، در دسترس بودن مجله و نشریات، سیستم های صوتی و تصویری و غیره اشاره نمود.

علاوه بر این موارد، در داخل هر کوپه پریز برق 220 ولت برای مسافران وجود دارند تا به راحتی وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنند.

قطار سپهر رجا در چه راستاهایی فعال است؟

این قطارها که در گروه قطارهای لوکس قرار می گیرند، بسیار پرطرفدار هستند؛ درنتیجه، در خطوط مختلف کشوری از آن ها استفاده می شود اما دو راستا اصلی برای تردد این قطارها وجود دارد: قطارهای سپهر قم-مشهد و قطارهای سپهر تهران-مشهد

قطارهای سپهر تهران-مشهد

تهران با توجه به موقعیت مرکزی خود در کشور، تقاطعی مهم در راستا راه آهن به حساب می آید. از طرف دیگر به دلیل بالا بودن تنوع قطارهای تهران-مشهد شاید انتخاب کمی مشکل باشد اما سفر با قطار سپهر می تواند یک تجربه فوق العاده باشد. همچنین، شما برای خرید بلیط قطار می توانید به وب سایت وبلاگ گیت مراجعه نمایید.

قطارهای سپهر قم-مشهد

از زمان بهره برداری از راستا حرم تا حرم، این خط یکی پرتردد ترین خطوط رفت و آمد قطار به شمار می آید. از دلایل اصلی استفاده از قطارهای سپهر رجا در این خط، می توان به فاصله طولانی حدود 950 کیلومتری بین مبدا و مقصد اشاره نمود. به علت دوری قم و مشهد، احتیاج است تا قطارها تخت خواب داشته باشند و کیفیت بالای این واگن ها به راحت تر شدن این سفر طولانی یاری می نماید.

سفر با قطار سپهر رجا، یک میهمانی صمیمانه

قطارهای سپهر رجا از مهمانداران حرفه و دوره دیده بهره می برد که کاملا آماده پذیرایی از مسافران این قطارها هستند. آن ها با انواع نوشیدنی ها و بسته های مختلف از میهمانان پذیرایی می کنند اما حتی اگر این هم شما را راضی نمی نماید، می توانید هرچه احتیاج داشته باشید را از بوفه قطار تهیه نمایید.

ما در این مطلب، شما را با قطار سپهر رجا آشنا کردیم و از ویژگی های این قطارها گفتیم. علاوه بر این، برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایر قطارهای رجا می توانید به مجله وبلاگ گیت مراجعه کنید. آیا تا به حال با قطارهای سپهر سفر نموده اید؟ نظر خود را در این مورد با ما درمیان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "معرفی قطار سپهر، جدیدترین قطارهای رجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار سپهر، جدیدترین قطارهای رجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید