هم اکنون مناسب ترین زمان برای خرید خانه است

به گزارش وبلاگ گیت، طبق نظر کارشناسان، بازه رکودی بازار مسکن که معمولا 10 تا 15 فصل طول می کشد مناسب ترین زمان برای خرید خانه است و هم اکنون در این دوره قرار داریم.

هم اکنون مناسب ترین زمان برای خرید خانه است

به گزارش گروه مالی وبلاگ گیت، شواهد نشان می دهد بازار مسکن وارد دوره پسارکود شده است؛ بدین مفهوم که خرید و فروش نسبت به نقطه عمق رکود 46 درصد افزایش یافته، اما آن قدر بالا نیست که بتوان از آن به عنوان رونق یاد کرد. آبان ماه سال جاری 4100 مورد معامله مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه خاتمهی تابستان که خرید و فروش به پایین ترین سطح خود رسیده بود 46 درصد و نسبت به فروردین ماه نیمه تعطیل 20 درصد افزایش نشان می دهد. به نظر می رسد متقاضیانی که سطح فعلی قیمت ها را پذیرفته اند به تدریج وارد بازار شده اند.

مسکن به عنوان یک دارایی ثابت همیشه خود را به انتظارات تورمی تطبیق می دهد. بر این اساس، نوسانات ماهیانه برای متقاضیان واقعی اهمیت چندانی ندارد. البته پس از تیرماه سال جاری با بروز نشانه های رکود، نوسان گیران بازار مسکن را ترک کردند و احتمالا برای 10 تا 12 فصل آینده اقدام به خرید نمی نمایند.

تجربه سیکل های رونق و رکود مسکن در سال های 1368، 1386، 1392 و 1397 نشان داده بازار مسکن بعد از دوره کوتاه مدت رونق، وارد رکود 10 تا 15 فصل خواهد شد. رکود اوایل سال 1392 تا خاتمه 1396 بالغ بر 15 فصل به طول انجامید که طولانی ترین دوره در چهار بازه زمانی مذکور بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هم اکنون مناسب ترین زمان برای خرید خانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم اکنون مناسب ترین زمان برای خرید خانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید