چگونه با کارت ملی، کرونایی ها تعیین می شوند؟

به گزارش وبلاگ گیت، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس تصمیمات ستاد کرونا همه باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و در مراجعه به ادارات و سازمان ها از روی کارت ملی افراد کرونایی شناسایی خواهند شد.

چگونه با کارت ملی، کرونایی ها تعیین می شوند؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ گیت، روز گذشته بود که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هموطنان برای دریافت خدمت از هر دستگاه اجرایی و ادارات باید کارت ملی همراه داشته باشند . دکتر رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور روحانی رئیس جمهور برگزار گردید، درخصوص مصوبات ستاد ، تاکید نمود: همراه داشتن کارت ملی برای دریافت هرگونه خدمات ، برای حفظ سلامتی هموطنان است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: سامانه ای طراحی شده است که نتایج همه آزمایش های مثبت در این سامانه گردآوری می گردد و با یاری این سامانه توانسته ایم از سفر هزار و 748 نفر که قصد سوار شدن به هواپیما، قطار یا اتوبوس داشتند جلوگیری کنیم.

دکتر رئیسی گفت: همه مردم برای دریافت خدمت از ادارات دولتی باید کارت ملی همراه داشته باشند تا با کدملی تعیین گردد.

شناسایی کرونا مثبت ها به وسیله کارت ملی در کسری از ثانیه

اما امروز دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت جزئیات نحوه شناسایی افراد کرونا مثبت در مراجعه به ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی به وسیله کارت ملی را تشریح کرد و گفت: ماموران انتظامات این مراکز با استفاده از اپلیکیشن ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن نمایند و در کمتر از یک ثانیه شرایط قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می گردد.او درباره مکانیزم شناسایی کرونا مثبت ها برای ارائه خدمت در ادارات و استفاده از حمل و نقل عمومی به وسیله کارت ملی، گفت: باید توجه کرد که آزمایش مثبت کرونای افراد مبتلا، در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت جمع آوری می گردد. بر همین اساس حداقل در چهار روز گذشته، بر اساس استعلام اجرا شده از این بانک اطلاعاتی، از حضور 1748 نفر از افرادی که تست مثبت کرونا داشته و قصد سفر با هواپیما یا قطار یا اتوبوس را داشتند، جلوگیری شده است.همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز گذشته، هشتم آذر ماه، همراه داشتن کارت ملی برای دریافت خدمات در اداره ها و استفاده از حمل و نقل عمومی الزامی شده است.

آنالیز مثبت بودن تست کرونا برای ادارات با اسکن بارکد کارت ملی

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، دسترسی به بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت، برای آنالیز مثبت بودن تست کرونا برای اداره های دولتی با اسکن کردن بارکد روی کارت ملی افراد امکان پذیر است.در این گام جلوگیری از ورود مبتلایان به مراکز پر تردد از جمله مترو، اتوبوس های شهری، اماکن زیارتی، ساختمان های دولتی و بانک ها، دادسراها و دادگاه ها مد نظر قرار گرفته است. برای این منظور ضروری است ماموران انتظامات این مراکز با استفاده از اپلیکیشن ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن نمایند و در کمتر از یک ثانیه شرایط قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می گردد.

لاری گفته که البته برای این کار شماره موبایل ماموران انتظامات مذکور به وسیله فرمی که در اختیار دانشگاه هایی علوم پزشکی قرار گرفته است، ثبت می گردد تا مجوز دسترسی مذکور صادر گردد.

در حالی موضوع الزام استفاده از کارت ملی مطرح است که هنوز بسیاری از مردم به علت نبود کارت خام جهت صدور کارت ملی هوشمند با برگه های کاغذی به جای کارت ملی در بعضی ادارات و ... به پیگیری امرو خود می پردازند و ضروری است دولت در این خصوص تدابیر ویژه ای داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چگونه با کارت ملی، کرونایی ها تعیین می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با کارت ملی، کرونایی ها تعیین می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید