گزارش کیفی خودروهای داخلی و مونتاژی خرداد 1400

به گزارش وبلاگ گیت، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماه خودروهای داخلی را موردسنجش و ارزیابی قرار می دهد و در گزارشی، کیفیت خودروهای داخلی را می سنجد و به معرفی باکیفیت ترین و بی کیفیت ترین نمونه های داخلی می پردازد. به تازگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) گزارش کیفی خردادماه 1400 خودروهای داخلی و مونتاژی را منتشر نموده است.

گزارش کیفی خودروهای داخلی و مونتاژی خرداد 1400

این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی معین شده برای هر خودرو، براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب موردتجزیه و تحلیل قرار می دهد. بعلاوه گزارشی را که از این آنالیز حاصل می گردد، هر ماه به وزارت صمت ارائه می نماید.

فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادهای موجود در خودرو از طریق راهنمایی آدیت به کشف عیوب عملکردی و تأثیر حداکثری ایرادهای ایمنی طراحی شده است. لازم به ذکر است در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی موردبازرسی قرار می گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل های موجود، خودروهای داخلی را در 5 دسته قیمتی، موردآنالیز قرار داده است.

در این گزارش، رده کیفی خودروها با ستاره هایی از 1 تا 5 به نمایش در می آید. متأسفانه در این گزارش ها خبری از نمره های منفی خودروها و بعلاوه نوع عیوب کشف شده آنها نیست. بنابراین معین نمی گردد که وزن ستاره های دریافتی یا ازدست رفته بیشتر براساس سیستم های فنی و مکانیکی بوده است یا تزییناتی و رفاهی. بعلاوه معین نیست این اشکال ها و عیب ها با چه هزینه ای و به چه صورتی قابل برطرف است.

علاوه بر این، معین نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً 3 ماهه، چه مسائل و معایب جدیدی را بروز خواهد داد. هدف اصلی از این گزارش ارتقای کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است.

گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی و مونتاژی خردادماه 1400 به توضیح زیر است:

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ گیت مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "گزارش کیفی خودروهای داخلی و مونتاژی خرداد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش کیفی خودروهای داخلی و مونتاژی خرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید