آشنایی با دیابت و درمان فوری آن آشنایی با دیابت و درمان فوری آن

به گزارش وبلاگ گیت، کی از بیماری هایی که این روزها بسیاری از افراد را به خود درگیر نموده است ، دیابت می باشد . بیماری دیابت با افزایش قند خون به وجود می آید . دیابت شیرین ، واژه کامل شده دیابت می باشد که از زبان یونانی به معنای سیفون گرفته شده است . می توان گفت که کلمه دیابت برای اولین بار حدود 250 سال قبل از طریق شخصی به نام آپولونیوس به کار گرفته شد .

آشنایی با دیابت و درمان فوری آن آشنایی با دیابت و درمان فوری آن

آشنایی با دیابت و درمان فوری آن

درمان دیابت : خیلی از ما تا به الان اسم دیابت را شنیده ایم و یا با آن سروکار داشته ایم . در این مطلب می خواهیم در خصوص تاریخچه دیابت و چگونگی به وجود آمدن آن ، نکاتی در خصوص دیابت ، انواع دیابت ها ، تفاوت ها و شباهت ها و تفاوت های انواع دیابت و راه های درمان آن بیشتر صحبت کنیم . دیابت یک بیماری خاموش است که در این مقاله بیشتر آن را خواهید شناخت .

تاریخچه دیابت

به گزارش وبلاگ گیت به نقل از فردا مارکت یکی از بیماری هایی که این روزها بسیاری از افراد را به خود درگیر نموده است ، دیابت می باشد . بیماری دیابت با افزایش قند خون به وجود می آید . دیابت شیرین ، واژه کامل شده دیابت می باشد که از زبان یونانی به معنای سیفون گرفته شده است . می توان گفت که کلمه دیابت برای اولین بار حدود 250 سال قبل به وسیله شخصی به نام آپولونیوس به کار گرفته شد .

توماس ویلیس در سال 1675 نام دیابت شیرین را به این خاطر جایگزین دیابت کرد ، چون بسیاری از افراد که دارای بیماری دیابت بودند ادرارشان شیرین بود .این مسئله ادامه پیدا کرد تا این که بالاخره متیو دوبسون در سال 1776 ثابت کرد که ادرار افراد دیابتی مزه شیرینی دارد و این موضوع به دلیل وجود قند در ادرار می باشد .

دوبسون توانست ثابت کند که بیماری دیابت در بعضی از افراد نهایت منجر به مرگ آنان می گردد و در بعضی از افراد تبدیل به یک بیماری ثابت می گردد . به همین دلیل این دیابت را با دیابت نوع 1 و نوع 2 نام گذاری کرد .

نکاتی در خصوص دیابت

قبل از این که وارد بحث شویم بهتر است به تعریف کلی دیابت توجه کنیم . همان طور که می دانید ما انسان ها در طول روز نیازمند انرژی هستیم برای این که بتوانیم کارهای روز خود را انجام دهیم . انرژی ما قطعا از غذایی که استفاده می کنیم به دست می آید .

مواد غذایی که ما در طول روز استفاده می کنید بعد از مدتی در بدن ما تبدیل به گلوکز و یا همان قند می گردد . قندی که وارد بدن ما می گردد در خون وسلول های ما جریان پیدا می نماید و انرژی بدن ما را تامین می نماید .

در این مدت اگر قندی که وارد بدن ما شده است وارد سلول ها نگردد و در خون باقی بماند ، به عبارتی می توان گفت که قندخون ما را افزایش داده می دهد .

افزایش قند خون ، همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم ، باعث ایجاد بیماری دیابت می گردد . حال این دیابت می تواند به وسیله انسولین هورمونی موجود در بدن کنترل گردد .

انسولین هورمونی از پانکراس ترشح می گردد و به قند یاری می نماید تا به سلول ها نفوذ کند و در خون باقی نماند .

اگر انسولین در بدن ما ترشح نگردد ، قند نیز در خون ما باقی می ماند و در نهایت به بیماری دیابت منجر می گردد .

نکات مهم برای دیابتی ها

نکاتی وجود دارد که افراد مبتلا به بیماری دیابت باید از آن اطلاع داشته باشند و آن ها را جدی بگیرند تا بتوانند بهتر این بیماری خاموش را درمان نمایند و به زندگی طبیعی خود ادامه دهند . باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دیابت نتواند روی کلیه های شما تاثیر بگذرد .

به قند خون خود توجه داشته باشید . سعی کنید قند خونتان کاملا طبیعی باشد و هر چند وقت یک بار آن را چک کنید . نگذارید که قند خون شما افزایش پیدا کند که این روی دیابت تاثیر می گذارد و آن را تحریک می نماید . سعی کنید در مدت بیماری از مصرف دخانیات بپرهیزید و وزن خود را کاهش دهید و نگذارید که چربی های اضافی در بدن شما فراوری گردد .

بیمارانی دیابتی بهتر است هر چند وقت یک بار از نظر فشار خود و وزن ، ویزیت شوند تا بهتر از وضع خود اطلاع داشته باشند . افرادی که در سن بالای 11 سال به بیماری دیابت نوع دو دچار شده اند ، باید هر چند وقت یک بار آزمایش ادرار برای آنالیز میکروآلبومین بدهند که این به کاهش بیماری یاری می نماید .

در ابتدای این مقاله به دیابت و تعریف آن اشاره کردیم و گفتیم که دلایل نام گذاری دیابت چه بوده است ، اما می خواهیم در خصوص انواع دیابت صحبت کنیم ، دیابت دو نوع می باشد :

  • دیابت نوع 1
  • دیابت نوع 2

در ادامه بیشتر با این دو نوع دیابت آشنا خواهید شد و می توانیم تفاوت ها و شباهت های این دو نوع دیابت را با هم آنالیز کنیم .

دیابت نوع 1 چیست ؟

با توجه به این که دیابت به روش های متفاوتی درمان می گردد در دو نوع شناخته شده است . دیابت نوع 1 ، به دیابتی گفته می گردد که با توجه به شرایط محیطی در بدن افراد ، حتی بچه ها و نوجوانان ایجاد می گردد .

دیابت نوع 1 دیابتی است که برای درمان نیاز زیادی به انسولین ندارد و پس از مدتی مراقبت توسط فرد بیمار کنترل خواهد شد .

دیابت نوع 2 چیست ؟

دیابت نوع 2 معمولا در افراد بالای 40 سال خود را نشان می دهد و برای درمان نیازمند ترشح انسولین از طرف پانکراس می باشد .

گاهی ممکن است انسولین ترشح شده در بدن ما در مقابل دیابت کافی نباشد و بدن ما در برابر انسولین موجود مقاومت نشان دهد .

برای درمان این نوع دیابت به تغذیه غذایی مناسب ، رژیم غذایی مناسب و همچنین ورزش نیاز خواهیم داشت .

در صورت این که پانکراس شما نتواند در برابر دیابت مقاومت کند و تنبل شده باشد و همچنین به درستی انسولین ترشح نکند ، بیمار به انسولین نیاز خواهد داشت که باید آن را از داروخانه تهیه کنید .

تفاوت ها و شباهت های دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 چیست ؟

مهم ترین نکته ای که در هر دو نوع دیابت مشترک می باشد ، میزان بالای قند خون است . این تنها شباهت دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 می باشد .

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که در بین دیابت 1 و 2 رایج است ، این است که دیابت نوع 1 همواره نیاز به انسولین دارد چرا که بدن نمی تواند تامین نماینده انسولین باشد .

پس اگر به دیابت نوع 2 مبتلا شده اید ، نیازی به استفاده از انسولین ندارید فقط با رعایت کردن یک سری نکات می توانید بیماری خود را کنترل کنید .

اگر نگران این هستید که آیا دیابت دارید یا نه ؟ بهتر است به چند مورد ذکر شده توجه کنید :

  • افزایش تشنگی و تشنگی بیش از اندازه
  • پرادراری و شب ادراری
  • پرخوری بیش از اندازه
  • کاهش وزن

سریعترین راه درمان دیابت

قطعا هر بیماری طول درمان مشخصی دارد ، تنها کسی که می تواند در مدت درمان به بیمار یاری کند برای این که این بیماری را به خوبی پشت سر بگذارد ، شخص بیمار می باشد . بیمار باید با در نظر دریافت مواردی به درمان و زود تر خوب شدن خود یاری کند . اگر بیمار بتواند یک سری موارد را مراعات کند ، قطعا می تواند طول دوران خود را کاهش دهد . برای درمان دیابت هم می توانیم از داروهای شیمایی استفاده کنیم و هم می توانیم همان روش سنتی را پیش بگیریم .

مصرف بعضی از مواد غذایی می تواند به شما در درمان دیابت یاری کند این مواد غذایی به توضیح زیر می باشد :

  • زردچوبه
  • ترخون
  • ریحان
  • بابونه
  • دارچین
  • آویشن

همان طور که می دانید دیابت یکی از بیماری هایی است که افزایش آن می تواند منر به مرگ شما گردد. این بیماری اگر در طول سال و عمر شما ادامه پیدا کند، می تواند بسیاری از دسترسی ها را از شما دریغ کند. مصرف شیرینی، غذاهای خوشمزه، قند و خیلی از خوراکی های لذیذ دیگر برای شما قابل مصرف نخواهند بود.

شما می توانید در طول مدت زندگی این بیماری را با روش های متنوعی کنترل کنید تا بتوانید، بهترین و خوشمزه ترین خوراکی ها را بهره ببرید. همه افراد نه تنها افراد مبتلا یه بیماری دیابت، زمانی که فشار های عصبی به آن ها وارد می گردد باعث می گردد میزان قند خون آن ها افزایش پیدا کن. این قند خون زمانی بهبود پیدا خواهد نمود که فرد به آرامش رسیده باشد.

قرص شیرین نماینده برای دیابتی ها

اگر شما یک فرد دیابتی باشید و یا یکی از اعضا خانواده تان به این بیماری دچار باشد، حتما به این فکر افتاده اید که از شیرین نماینده های مصنوعی یا طبیعی بدون قند بهره ببرید. فراوری نمایندگان این مواد خوراکی مدعی هستند که افراد می توانند بدون هیچ نگرانی برای جلوگیری از افزایش قند خون خود به جای قند و یا شکر از این نوع طعم دهنده ها استفاده نمایند. قرص شیرین نماینده استویا، کم کالری و مخصوص افراد دیابتی می باشد؛ که با داشتن شیرینی بسیار، ماده ای به نام سوکرالوز دارد که از لاکتوز شیر تهیه شده است. این ماده خاصیت قند و شکر را ندارد و باکتری های بدن آن را به عنوان مواد غذایی شناسایی نمی نمایند. به راحتی از بدن دفع می گردد و به دلیل کم کالری بودن، جذب بدن هم نمی گردد. شما با خوردن قرص شیرین نماینده به همراه نوشیدنی هایی مانند چای و حتی به صورت خالی با در نظر دریافت تاییدیه پزشک دچار هیچ مسئله ای نمی شوید.

خوراکی های مخصوص افراد دیابتی

قبل از این به مواد خوراکی اشاره کردیم که برای درمان بیماری دیابت مفید بودن و بیماران مبتلا می توانستند با مصرف این مواد غذایی و خوراکی ها، تا حدود زیادی میزان قند خون خودشان را کنترل نمایند. درمان های سنتی، درمان های طبیعی و استفاده از داروهای شیمیایی تا به الان برای تمام بیماران مبتلا به این بیماری بدون نتیجه نبوده است. در ادامه می خواهیم به چند نمونه از این درمان ها اشاره کنیم.

درمان بیماری قند خون با مصرف رازیانه

رازیانه یکی از بهترین خوراکی هایی است که به دلیل داشتن ترکیباتی قوی می تواند در برابر بیماری قند مبارزه کند. این دانه ها علاه بر این که می توانند از گسترش این بیماری جلوگیری نمایند، تاثیر بسیار زیادی روی بهبود بیماری های سرطانی دارند و برای مصرف نوزادان هم بسیر موثر می باشند.

درمان دیابت عصبی با سیر

سیر هم به عنوان یکی از سبزیجات می تواند برای بیماری هایی مانند دیابت و سرطان بسیار مفید باشد. سیر خاصیت ضد التهابی دارد و بیماری را سرکوب می نماید. مصرف روزانه یک حبه سیر می تواند در درمان دیابت عصبی به شما یاری کند.

دیابت عصبی با مصرف رزماری

رزماری به عنوان یکی از گیاهان تقویت نماینده قلب است. این گیاه می تواند میزان زیادی از استرس را کاهش دهد که همین منجر به بهبود بیماری شما می گردد . چرا که یکی از علائم ایجاد بیماری دیابت استرس می باشد. شما می توانید از این گیاه در غذاهای خود بهره ببرید.

با در نظر دریافت این نکات می توانید تشخیص دهید که آیا به این بیماری مبتلا شده اید یا خیر ، در صورت این که هر یک از این موارد را در خود مشاهده کردید بهتر است برای درمان دیابت به پزشک معالج مراجعه کنید .

منبع: جام جم آنلاین

به "آشنایی با دیابت و درمان فوری آن آشنایی با دیابت و درمان فوری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیابت و درمان فوری آن آشنایی با دیابت و درمان فوری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید