شروع مراسم کلنگ زنی اولین گذر فرهنگ وهنر شهرستان های خراسان رضوی در نیشابور

به گزارش وبلاگ گیت، خبرگزاری خبرنگاران-مرحله اجرایی احداث و راه اندازی گذر فرهنگ و هنر نیشابور همزمان با ده تیر سالروز ورود امام رضا ع به نیشابور با حضور شهردار،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اعضای شورای اسلامی شهر دوره پنجم و منتخبین دوره ششم و جمعی از هنرمندان در خیابان موعود برگزار گردید.

شروع مراسم کلنگ زنی اولین گذر فرهنگ وهنر شهرستان های خراسان رضوی در نیشابور

به گزارش خبرنگار وبلاگ گیت در نیشابور ،علی نجفی شهردار نیشابور در این مراسم اظهارکرد: با تشکر از توجه بخش خصوصی در سرمایه گذاری بخش فرهنگی در سالروز ورود امام رضا به نیشابور ،کلنگ زنی گذر فرهنگ و هنر را اتفاق خوبی برای نیشابور می دانیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور هم گفت: این مجموعه در چارچوب سیاست گذاری شورای اسلامی شهر در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینی به مساحت 1200 مترمربع در حاشیه خیابان موعود احداث می گردد.

مجتبی باری اسم کرد: سرمایه گذار این پروژه مبلغی در حدود 50 میلیارد ریال خواهد نمود.

مجری طرح گذر فرهنگ و هنر نیشابور بیان نمود: پس از پیگیری های فراوان و با طی مراحل قانونی باحمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر و باهمکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر نیشابور با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریالی این پروژه به انجام خواهد رسید.

هاشم کرانی اضافه کرد: گذر فرهنگ و هنر موعود، گذر و پیاده راهی است که در آن مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری اعم از سالن آمفی تئاتر، سینما، نگارخانه، کارگاه های آموزشی و فروشگاه های صنایع دستی و فرهنگی فعالیت می نمایند و فضای بیرونی آن پیاده راهی برای عرضۀ هنر خیابانی، هنرهای آئینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری می باشد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور هم اذعان کرد:اهداف گذر فرهنگ و هنر موعود نیشابوربهبود چهرۀ شهر ،افزایش نشاط اجتماعی شهروندان، توسعۀ کارآفرینی و اشتغال، افزایش فضای فرهنگی و هنری ، افزایش مصرف فرهنگی سالم با رویکرد سبک زندگی ایرانی و اسلامی، توسعۀ گردشگری ، گذران وقت سالم و فراهم سازی امکان تفریح و تفریح برای شهروندان و خانواده ها، ایجاد کسب و کارهای کوچک فرهنگی و هنری، یاری به توسعۀ پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی است.

علیرضا سیدآبادی توضیح داد: گذر فرهنگ و هنر موعود نیشابورانشالله شامل بخش های نگارخانه.سالن تئاتر.سالن مطالعه.غرفه های فرهنگی و هنری.کافه کتاب.رستوران و ...خواهد بود.

سیدباقرمیرعلمدار

منبع: خبرگزاری آریا

به "شروع مراسم کلنگ زنی اولین گذر فرهنگ وهنر شهرستان های خراسان رضوی در نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مراسم کلنگ زنی اولین گذر فرهنگ وهنر شهرستان های خراسان رضوی در نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید