شروع مرحله دوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا

به گزارش وبلاگ گیت، حامد حسینی مجری مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در مورد آخرین شرایط از مراحل تست انسانی این واکسن گفت: تا روز گذشته 50 نفر از داوطلبان، دوز اول واکسن کوو ایران برکت را دریافت نموده اند و از این تعداد 21 نفر دوز دوم را هم دریافت نموده اند.

شروع مرحله دوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا

وی اضافه نمود: تا اوایل هفته آینده همه نفرات باقی مانده وارد این مرحله از تست انسانی واکسن خواهند شد و مطالعه بالینی بر روی آن ها شروع می گردد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد شرایط سلامت داوطلبانی که در این مدت واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام را دریافت نموده اند گفت: شرایط سلامت این افراد به طور شبانه روزی توسط پزشکان متخصص رصد می گردد و تا این لحظه تمام 50 داوطلب در سلامت کامل هستند و تزریق واکسن هیچ گونه عوارض خاص و غیرقابل انتظاری نداشته است.

حسینی در مورد شروع فاز دوم تست انسانی این واکسن گفت: نتایج انجام فاز اول مطالعات بالینی در مورد ایمن بودن واکسن تا نیمه اسفند سال جاری تحویل وزارت بهداشت خواهد شد و بعد از صدور مجوزهای لازم، وارد مرحله دوم مطالعات بالینی در مورد اثربخشی واکسن خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع مرحله دوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله دوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید