آموزش ارسال پیغام در واتساپ بدون احتیاج به ذخیره شماره تلفن

به گزارش وبلاگ گیت، در این گزارش نحوه ارسال پیغام در برنامه واتساپ، بدون احتیاج به ذخیره شماره تلفن فرد مورد نظر آموزش داده شده است.

آموزش ارسال پیغام در واتساپ بدون احتیاج به ذخیره شماره تلفن

به گزارش وبلاگ گیت، واتساپ را باید پر مخاطب ترین سرویس پیغام رسان دنیا دانست که ماهانه بیشتر از دو میلیارد نفر از آن استفاده می نمایند. با این حال در این نرم افزار برای پیغام دادن به یک فرد باید حتماً شماره او را در گوشی خود ذخیره نماییم. در ادامه مطلب نحوه پیغام دادن به یک فرد بدون احتیاج به ذخیره شماره را آموزش خواهیم داد.

در نگاه اول شاید به نظر برسد که واتساپ هیچ راه حلی برای این کار در نظر نگرفته باشد، اما می توان با استفاده از قابلیت wa.me، لینک هایی ساخت که امکان پیغام دادن به هر اکانت واتساپی را ممکن می سازند. برای استفاده از این قابلیت باید https://wa.me/phonenumber را در مرورگر خود تایپ نمایید.

در نظر داشته باشید که قسمت شماره تلفن، کد کشور و منطقه را نیز شامل می گردد و یعنی برای نمونه، شما در ایران باید لینک https://wa.me/989121234567 را در مرورگر خود باز کنید.

برای استفاده از این قابلیت، چند اپلیکیشن نیز وجود دارد. شما می توانید اپلیکیشن WhatsDirect را دانلود کرده و با وارد کردن شماره تلفن و متن مورد نظر، به صفحه چت در اپلیکیشن اصلی انتقال پیدا کنید. این اپلیکیشن احتیاج به هیچ گونه permission ندارد، اما در رابط کاربری آن تبلیغاتی گنجانده شده است.

در حالی که روش بالا برای همه گوشی ها از جمله آیفون ها کار می نماید، روش بهتری برای این کار در سیستم عامل iOS در نظر گرفته شده است. اپ shortcuts به شما اجازه می دهد تا شماره تلفنی را وارد کرده، برای آن کاربردی تعریف نمایید و بدون دردسر و احتیاج به نصب اپ های اصافی، به مخاطب خود به وسیله واتساپ و بدون احتیاج به ذخیره کردن شماره، پیغام ارسال کنید. برای این کار.

- پلیکیشن shortcuts را باز کرده و یک shortcut تازه ایجاد کنید.

- روی گزینه add action کلیک کرده و ask for input را جستجو نمایید.

- روی action کلیک کرده و از آن بخواهید شماره تلفنی از شما درخواست کند.

- حال احتیاج دارید که مرحله دوم را به عنوان تابعی از action اول تعریف نمایید. حال در مکان خالی دوم، گزینه provided input را انتخاب کنید.

- حال برای action سوم گزینه url را انتخاب کرده و آدرس http://api.whatsapp.com/send?phone=98 را در آن تایپ کنید.

- حال به عنوان action چهارم، باید URL به وسیله مرورگر اجرا کنید.

- این shortcut را می توانید به صفحه اصلی اضافه کرده و در صورت احتیاج اجرا کنید.

منبع: شهر سخت افزار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آموزش ارسال پیغام در واتساپ بدون احتیاج به ذخیره شماره تلفن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ارسال پیغام در واتساپ بدون احتیاج به ذخیره شماره تلفن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید