آیا می توان گوشی ها را در هوا شارژ کرد؟ ، فناوری شارژ بی سیم متحول می گردد

به گزارش وبلاگ گیت، محققان دانشگاه آلتو سیستم جدیدی توسعه داده اند که تکنولوژی شارژ بی سیم را متحول می نماید.

آیا می توان گوشی ها را در هوا شارژ کرد؟ ، فناوری شارژ بی سیم متحول می گردد

به گزارش وبلاگ گیت و به نقل از نیواطلس، پذیرش شارژ بی سیم نسبتا کند بوده، اما اگر در فاصله های دورتر کار کند، ممکن است شرایط عوض گردد. مهندسان دانشگاه آلتو سیستم تازهی را توسعه داده اند که می تواند انرژی بی سیم کارآمدتر را در فواصل طولانی تر منتقل کند.

در حال حاضر، شارژ بی سیم مستلزم گذاشتن دستگاه روی پد یا داک است که خیلی بهتر از شارژ سیمی نیست. هدف نهایی شارژ بی سیم این است که دیگر حتی مجبور نباشیم به شارژ دستگاه هایمان فکر کنیم و تا زمانی که در خانه هایمان هستیم، آن ها به صورت بی سیم شارژ شوند. درست مثل اینکه در حال حاضر برای دریافت داده لازم نیست دستگاه هایمان را به چیزی وصل کنیم، وای فای بدون این که لازم باشد به آن فکر کنیم، این کار را انجام می دهد.

مشکل در حال حاضر این است که با افزایش فاصله بین فرستنده و گیرنده، راندمان شارژ بی سیم خیلی سریع کاهش می یابد و تشعشعات سیم پیچ های ارسال و دریافت نماینده در انتقال اختلال ایجاد می نماید. بنابراین برای مطالعه تازه، تیم آلتو سیستم دینامیکی تازهی از شارژ بی سیم ایجاد کرد که به آنها یاری می نماید کارایی را در فواصل طولانی تر افزایش دهند.

تیم این ایده را با استفاده از دو آنتن حلقه ای که هر کدام 7.2 سانتی متر عرض داشتند، آزمایش کردند. با تغییر جریان ها در آنتن ها، آن ها توانستند مقاومت تشعشعی در حلقه ها را سرکوب نموده و بازده را افزایش دهند. حتی زمانی که در فاصله 18 سانتی متری از هم قرار بودند، راندمان انتقال انرژی بالای 80 درصد باقی می ماند.

بیشتر بخوانید:

  • 3 اشتباه ساده و رایج که گوشی شما را کند می نماید | هشدارهای غول فناوری به کاربران

تیم تحقیقاتی می گوید این تکنیک تازه به آن ها اجازه می دهد تا هر سیستم انتقال انرژی بی سیم را هم در تئوری و هم در عمل تجزیه و تحلیل نمایند تا برای به حداکثر رساندن کارایی خود بهینه شوند. این تکنیک می تواند در آینده یاری کند که دستگاه ها به طور موثری بدون احتیاج به هیچ اتصالی و درست شبیه به شیوه وای فای، شارژ شوند.

این تحقیق در مجله Physical Review منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آیا می توان گوشی ها را در هوا شارژ کرد؟ ، فناوری شارژ بی سیم متحول می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توان گوشی ها را در هوا شارژ کرد؟ ، فناوری شارژ بی سیم متحول می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید