ادعای انگلیس درباره حادثه برخورد زیردریایی روسیه با یک ناوچه این کشور

به گزارش وبلاگ گیت، وزارت دفاع انگلیس مدعی شده که یک زیردریایی روسی در سال 2020 گویا به آنتن یدک کشی یک ناوچه این کشور آسیب رسانده و این کشتی مجبور به توقف مأموریت خویش و بازگشت به بندر شده است.

ادعای انگلیس درباره حادثه برخورد زیردریایی روسیه با یک ناوچه این کشور

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گیت به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع انگلستان مدعی شده که یک زیردریایی روسی در اواخر سال 202 گویا به آنتن یدک کشی ناوچه HMS Northumberland نیروی دریایی این کشور که این زیردریایی را ردیابی نموده بود، آسیب رسانده است. در این بیانیه تأکید شده که نیروی دریایی سلطنتی به منظور تأمین امنیت مطمئن این کشور بطور مرتب کشتی ها و زیردریایی های خارجی در سواحل انگلستان را زیر نظر دارد.

روزنامه سان ( The Sun ) امروز با انتشار این بیانیه، یادآور شد: این حادثه نخستین برخورد از این نوع پس از انتها دوران جنگ سرد بود که ظاهراً در اواخر سال 2020، در اقیانوس اطلس شمالی و در سواحل اسکاتلند رخ داد. طبق اطلاعات این روزنامه، ناوچه انگلیسی به علت آسیب وارده به آنتن خود مجبور به توقف مأموریت و بازگشت به بندر شده بود. به عقیده مقامات نظامی انگلیسی، زیردریایی روسی نیز به احتمال زیاد دچار آسیب شده بود.

سفارت روسیه در لندن بارها این واقعیت را مورد توجه قرار داده که مقامات سیاسی و نظامی انگلستان طی سال های اخیر همیشه سعی می نمایند روسیه را تهدیدی واقعی برای این کشور نشان دهند تا از این طریق بتوانند بودجه دفاعی انگلیس را افزایش داده و حضور نظامی خود در منطقه ها دیگری دنیا را توجیه نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادعای انگلیس درباره حادثه برخورد زیردریایی روسیه با یک ناوچه این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای انگلیس درباره حادثه برخورد زیردریایی روسیه با یک ناوچه این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید