از غذا، غذا پرورش دهید!

به گزارش وبلاگ گیت، این سبزی ها و میوه ها خودشان را دوباره پرورش می دهند. و تعدادی از آنها برای این کار تنها احتیاج به آب دارند! خودتان ببینید!

از غذا، غذا پرورش دهید!

1- ریحان

هیچ چیز بهتر از یک دسته ریحان پرورش داده خودتان نیست! و اینکه می توانید آن را حتی در آشپزخانه خودتان هم پرورش دهید از آن هم بهتر است! یک شاخه ریحان به طول 10 تا 8 سانتی متر ببرید. برگ های پایینی شاخه را جدا کنید و آن را در لیوانی آب قرار دهید. لیوان را در محل نورگیری از خانه و به دور از نور غیر مستقیم قرار دهید. بعد از چند روز ریشه های مو مانند ریحان ظاهر می شوند. حالا گیاه را به گلدان کوچکی پر از خاک گلدان منتقل کنید.

2- زنجبیل

زنجبیل، این گیاه خوش بو و خوشمزه، خواص درمانی بیشماری هم دارد! ریشه زنجبیل (همان قسمتی از زنجبیل که می شناسید و مصرف می کنید) می تواند دوباره کل گیاه را بازسازی کند!

یک گلدان را با خاک گلدان پر کنید و زنجبیل را در آن بکارید. سپس به خوبی آبیاریش کنید. زنجبیل را در پاییز بکارید. می توانید آن را در اواخر بهار که هوا و زمین حسابی گرم هستند به باغچه انتقال دهید.

3- سیب زمینی

آن زائده های عجیب و غریب روی سطح سیب زمینی ها را دیده اید؟ به آنها چشم سیب زمینی می گویند و شما همین چشمها را برای رشد دوباره سیب زمینی در زمین می کارید!

برای آغاز به فضای یک قسمت از باغچه و یا گلدانی بزرگ احتیاج دارید. سیب زمینی ها رابه مکعب های 2 در 2 سانتی متری ببرید و مطمئن شوید هر مکعب 1 یا 2 جوانه داشته باشد. خاکی سبک با زهکشی خوب تهیه کنید و آن را به عمق چند سانتی متر گود کنید و سپس مکعب ها را درون آن بکارید.

4- گیلاس

پرورش درخت گیلاس از یک دانه گیلاس اندکی وقت گیر است اما نتیجه کار به زحمات آن می ارزد! ظرفی نفوذ ناپذیر نسبت به هوا وآب تهیه کنید، یک دانه گیلاس را در آن بکارید و آن را تقریبا به مدت 12 هفته در فریزر قرار دهید تا خنک بماند. سپس آن را در فضایی بزرگ در بیرون از خانه بکارید. چند سال به درخت زیبایتان فرصت دهید تا خاتمه در یک بهار سبز غرق شکوفه های خوشرنگ گردد و شما را با گیلاس های سرخش مجذوب کند!

منبع: فوت و فن

به "از غذا، غذا پرورش دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از غذا، غذا پرورش دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید