اقتصاد ایران شرایط ونزوئلایی شدن ندارد

به گزارش وبلاگ گیت، تهران (پانا) - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اقتصاد ایران شرایط ونزوئلایی شدن را ندارد، می گوید باید به سمت کاهش فشارهای بیرونی و کنترل عوامل برونزای مالی بود و از سوی دیگر باید از ظرفیت های خوب داخلی استفاده کرد و از خودتحریمی ها پرهیز کرد.

اقتصاد ایران شرایط ونزوئلایی شدن ندارد

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: فعالان مالی امیدوار هستند با تقلیل تحریم ها روابط مالی کشور با بسیاری از کشورها بهبود یابد و گشایش هایی از منظر بیرونی ایجاد گردد و با صادرات نفت و کالاهای نفتی و دسترسی به منابع بلوکه شده نفتی شرایط بهتری را برای اقتصاد فراهم کرد.

وی درباره نظراتی که معتقد است در صورت تشدید بیشتر تحریم ها هم ایران تبدیل به یک ونزوئلای دیگر نمی گردد، گفت: معتقدم ایران ظرفیت ها و پتانسیل های قوی مالی دارد و تبدیل به ونزوئلای دیگری نخواهد شد و اگر تدابیر جدی اندیشیده گردد از سخت ترشدن شرایط مالی نیز پیشگیری خواهد شد.

آرگون با بیان اینکه ایران شدیدترین تحریم ها را در سال 99 تجربه نموده است، تاکید نمود: شرایط باید به سمت بهبود حرکت کند بنابراین باید به سمت کاهش فشارهای بیرونی و کنترل عوامل برونزای مالی بود و از سوی دیگر باید از ظرفیت های خوب داخلی استفاده کرد و از خودتحریمی ها پرهیز کرد.

ضرورت مدیریت موثر نخبگان در اداره امور کشور

آرگون با تاکید بر ضرورت مدیریت موثر نخبگان توضیح داد: شایسته سالاری باید در مدیریت کشور مورد نظر قرار گیرد اکنون نیازمند مدیریت نخبگان هستیم و باید جلوی خروج نیروی انسانی با کیفیت را از کشور گرفت؛ این نیروی انسانی است که می تواند کشور را از مسائل عبور دهد. نیروی انسانی باکیفیت ما نباید در اختیار کشورهای دیگر قرار بگیرد.

وی افزود: بهبود شرایط و فضای کسب و کار، ثبات در قوانین و مقررات در حل مسائل کنونی کشور کارساز خواهد بود.

وی افزود: اگرچه برای بهبود شرایط مالی در کشور برنامه هایی نوشته می گردد اما این برنامه ها کمتر اجرایی می شوند در حالی که سند چشم انداز، برنامه پنج ساله و سند بودجه در کشور به عنوان راهبردها وجود دارند اما سهم تحقق این اهداف در پیشبرد امور اندک است و آنالیز های لازم به منظور چرایی آن صورت نمی گیرد.

آرگون گفت: تا به امروز شش برنامه توسعه در کشور تدوین شده است اما تعیین نیست که چه میزان از برنامه ریزی های آن محقق شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اقتصاد ایران شرایط ونزوئلایی شدن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد ایران شرایط ونزوئلایی شدن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید