برای تامین میوه شب عید هیچ مسئله ای وجود ندارد

به گزارش وبلاگ گیت، رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروشان اصفهان گفت: میوه به مقدار کافی تأمین شده و در بازار موجود است اما مردم توانایی خرید میوه همانند سال های گذشته را ندارند.

برای تامین میوه شب عید هیچ مسئله ای وجود ندارد

نوروزعلی اسماعیلی گفت: برای تأمین میوه شب عید هیچ مسئله ای وجود ندارد. میوه به مقدار کافی تأمین شده و در بازار موجود است، اما مردم توانایی خرید میوه همانند سال های گذشته را ندارند.

به گفته او میوه چهار فصل سال اکنون در واحد های صنفی میوه فروشی عرضه می گرددو هیچ کمبودی در ایام عید وجود نخواهد داشت. هزینه های فراوری نسبت به سال های گذشته چندین برابر شده که منجر به افزایش قیمت میوه شده است. بعلاوه قیمت هر هکتار زمین اجاره ای برای کاشت میوه افزایش قابل توجهی داشته که در قیمت میوه مؤثر بوده است.

اسماعیلی گفت: جهاد کشاورزی باید برای کاشت میوه به کشاورزان کمک دهد تا مسائل این چنینی ایجاد نگردد. کشاورزان اکنون نقدینگی مورد نیز خود را از بنگاه ها و بانک ها دریافت می نمایند و مجبورند با سود چند برابری آن را بازپرداخت نمایند، اما اگر وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان تسهیلات پرداخت کند تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت محصولات فراوریی خواهد داشت. کشاورزان باید تحت پوشش جهاد کشاورزی قرار گیرند.

تا 10 روز آینده سیب زمینی فراوری جیرفت و سبزوار وارد بازار می گردد، بنابراین در تأمین سیب زمینی هم مسئله ای در بازار وجود ندارد. مقدار فراوری به قدری بوده که اگر سال آینده صادرات نگردد روی دست کشاورزان خواهد ماند. اکنون قیمت سیب زمینی از هر کیلو 16 هزار تومان آغاز می گردد. کارشناسی در این بخش انجام نشده و منجر به سو استفاده دلالان شده است.

هر ایرانی در سال پنج کیلوگرم سیب زمینی مصرف می نماید، در کشور بیش از این احتیاج سیب زمینی فراوری شده است، اما مشکل از داخل بوده و به علت سوء مدیریت ایجاد شده است. دولت نباید در قیمت گذاری صیفی جات دخالت کند، در این بخش عرضه و تقاضا مشخص نماینده قیمت است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروشان اصفهان می گوید انواع میوه از سایر شهر ها به اصفهان وارد می گردد که از جمله آن می توان به بادمجان و سیب زمینی وارداتی از جیرفت و جنوب و بعلاوه پرتقال و نارنگی از شمال کشور اشاره نمود.

منبع:ایمنا

وبلاگ گیت اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برای تامین میوه شب عید هیچ مسئله ای وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تامین میوه شب عید هیچ مسئله ای وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید