تأکید امیر قطر بر حمایت از دولت وفاق ملی لیبی

به گزارش وبلاگ گیت، رئیس دولت وفاق ملی لیبی که به دوحه سفر نموده است امروز با امیر قطر ملاقات و درباره تحولات لیبی گفت وگو کرد.

تأکید امیر قطر بر حمایت از دولت وفاق ملی لیبی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گیت، فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی امروز یکشنبه با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ملاقات کرد.

در این ملاقات محمد سیاله وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر حضور داشتند.

امیر قطر در این ملاقات بر حمایت از دولت السراج در طرابلس و کوشش های وی برای تحقق امنیت و ثبات در لیبی تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه المرصد، دفتر اطلاع رسانی ریاست دولت وفاق ملی لیبی خاطرنشان کرد که امیر قطر در این ملاقات گفت که دوحه کوشش های خود برای عبور لیبی از بحران کنونی را دو برابر خواهد نمود و قطر آماده است هر گونه کمکی که دولت وفاق ملی در زمینه امنیتی و اقتصادی از آن درخواست کند، ارائه نماید.

السراج نیز با اشاره به عمق روابط بین لیبی و قطر توضیح داد که سفر وی به قطر فرصت خوبی برای رایزنی و هماهنگی و تبادل دیدگاه و افکار درباره مسائل مختلف دو کشور فراهم نموده است.

السراج همچنین امیر قطر را در جریان آخرین تحولات سیاسی و امنیتی لیبی و پیآمدهای حملات نیروهای حفتر به طرابلس قرار داد و گفت که نیروهای او برای مقابله با این تجاوزات و برقراری امنیت و ثبات و به جریان درآوردن چرخه اقتصادی کشور کوشش می نماید.

در این ملاقات همچنین کنفرانس برلین که قرار است بزودی برای آنالیز بحران لیبی برگزار گردد، آنالیز شد.

نیروهای تحت امر حفتر از نُه ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس، با حمایت اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر حملات به مناطق اطراف این شهر را شروع نموده اند و تا کنون در این حملات تعداد زیادی از مردم لیبی کشته و شمار زیادی از آن ها نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "تأکید امیر قطر بر حمایت از دولت وفاق ملی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید امیر قطر بر حمایت از دولت وفاق ملی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید