مشخص ضرب الاجل دادستانی برای ترخیص کالاهای اساسی

به گزارش وبلاگ گیت، خاتمه اردیبهشت ماه زمانی بود که مصوبه مربوط به ترخیص کالاهای اساسی که مورد تأیید رئیس جمهوری قرار گرفته بود از سوی وزارت صمت به گمرک ایران ابلاغ شد.

مشخص ضرب الاجل دادستانی برای ترخیص کالاهای اساسی

این در حالی بود که از ابتدای امسال بار دیگر حجم کالاهای اساسی دپو شده در گمرک و بنادر افزایش یافته و به حدود 6 میلیون تن رسیده بود و بر این اساس حدود یک ماه پیش با آنالیز موانع ترخیص و معین راهکارهای مربوطه، گزارش آن به رئیس جمهوری اعلام و وی هم بلافاصله موافقت خود را اعلام و دستگاه های اجرایی را ملزم به اجرا نموده بود.

در تازه ترین اقدام برای تسریع ترخیص کالاهای اساسی، دادستانی کشور هم به موضوع وارد شده است؛ به طوری که معاون قضایی دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه باید کالاهای اساسی به فوریت ترخیص گردد گفته که در این زمینه بخشنامه ای به دادستان های بندرعباس، بندر انزلی، چابهار، امیرآباد گران و یک شهر دیگر صادر شده است.

دادستانی کل کشور، تکلیف نموده که دادستان های شهرهای بندرعباس، بندر انزلی، چابهار، امیرآباد گران و یک شهر دیگر بر نحوه ترخیص این اقلام اساسی نظارت و برخورد می نمایند که صاحبان کالا سریعاً به گمرکات جهت ترخیص مراجعه نمایند.

این در حالی است که از ابتدای هفته گذشته، گمرک ایران مصوبات مربوطه را به گمرکات اجرایی ابلاغ و صاحبان کالا را مکلف کرد که به سرعت نسبت به ترخیص کالاها اقدام نمایند چراکه عمده موانع پیش روی ترخیص با مصوبات اخیر برداشته شده بود.

بر اساس مصوبه اخیر برای ترخیص کالاهای اساسی، ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی که از خاتمه سال گذشته متوقف شده بود دوباره تمدید و در دستور کار نهاده شد.

بعلاوه گمرک موظف شد متقاضیانی که خواهان استفاده از رویه اعتباری برای ترخیص کالاهای اساسی خود هستند را به بانک مرکزی راهنمایی کند. بعلاوه فهرست ثبت سفارش کالاهای اساسی موجود در گمرک به تفکیک صاحبان کالا و شماره ثبت سفارش جهت پیگیری تخصیص و تأمین ارز این کالا با توجه به هماهنگی با وزارت صمت اعلام گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مشخص ضرب الاجل دادستانی برای ترخیص کالاهای اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص ضرب الاجل دادستانی برای ترخیص کالاهای اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید