راه اندازی فدراسیون گردشگری و رصدخانه گردشگری ایرانیان خارج از کشور در اتاق بازرگانی

به گزارش وبلاگ گیت، ایلنا/ براساس اخبار واصله، راه اندازی فدراسیون گردشگری و رصدخانه گردشگری ایرانیان خارج از کشور در اتاق بازرگانی صورت می گیرد.

راه اندازی فدراسیون گردشگری و رصدخانه گردشگری ایرانیان خارج از کشور در اتاق بازرگانی

علی اکبر عبدالملکی (رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران) با اشاره به محورهای فعالیت این کمیسیون در اتاق بازرگانی گفت: تشکیل فدراسیون گردشگری، ایجاد رصدخانه گردشگری ایرانیان خارج از کشور و برقراری ارتباط مستمر با سایر اتاق های بازرگانی کشور به منظور معرفی هرچه بهتر و بیشتر جاذبه های گردشگری از جمله محورهای فعالیت های پیش روی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران است.

او درخصوص تشکیل فدراسیون گردشگری و فعالیت هایی که میتوان به وسیله تشکیل این فدراسیون در حوزه گردشگری انجام داد، گفت: با تشکیل فدراسیون گردشگری تمام ذینفعان فعال در عرصه گردشگری اعم از تشکل ها، انجمن ها، اتحادیه ها و تمام بخشهایی که در حوزه گردشگری در اتاق بازرگانی ایران ثبت شده و ثبت نشده اند زیر یک چتر واحد با صدای واحد ثبت خواهند شد تا بتوانند انتظارات بخش گردشگری را به گوش دولتمردان برسانند. فدراسیون گردشگری می تواند علاوه بر برآوردن نیازهای مد نظر، به عنوان بازوی مشاوره ای یاری حال دولت باشد، چرا که تمام بخش های فعال در حوزه گردشگری در این فدراسیون فعال هستند.

عبدالملکی در پاسخ به این سئوال که تشکیل فدراسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران درحالی که در حوزه گردشگری با فعالیت تعداد زیادی از انجمن ها و اتحادیه ها و تشکل هایی روبرو هستیم که بعضا با یکدیگر به صورت موازی درحال فعالیت هستند، چه سودی برای گردشگری خواهد داشت، گفت: اتاق بازرگانی بزرگترین مجلس بخش خصوصی کشور است و همه تشکل ها و انجمن ها در آن عضو هستند. بطور مثال در حوزه حمل و نقل انجمن های متعددی در حوزه های حمل و نقل های ریلی، هوایی، زمینی، دریایی و… داریم اما اتاق بازرگانی ایران با تشکیل فدراسیون حمل و نقل ایران تمام این انجمن ها را یکپارچه کرد.

در اتاق ایران حدود 220 انجمن و تشکل ثبت است اما تنها 4 فدراسیون و یک کنفدراسیون داریم. اگر بتوانیم با یاری تشکل های گردشگری فدراسیون گردشگری را راه بیاندازیم پنجمین فدراسیون اتاق ایران خواهد شد و قطعا خواهیم توانست یک صدا خواسته های بخش خصوصی را به نتیجه برسانیم و درعین حال مشاوره های کارآمدی به بخش دولتی ارائه دهیم.

به گفته او، اتاق ایران می تواند از نظر مادی و معنوی این تشکل ها و فدراسیون گردشگری را یاری کند همانگونه که تا به امروز هر سال حدود 300 تا 500 میلیون تومان بودجه در اختیار تشکل های عضو اتاق گذاشته است، می تواند فدراسیون گردشگری را نیز حمایت کند و درعین حال شرایط ویژه ای برای عضویت های بین المللی و حضور در رویدادهای بین المللی ایجاد کند.

او درخصوص ایجاد رصدخانه گردشگری ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: سعی داریم با یاری سایر اتاق های بازرگانی مشترک ایران و چند کشور دیگر که درحال حاضر فعال هستند، هماهنگی های لازم را برای جذب و شناسایی ایرانیان خارج از کشور انجام می دهیم. نباید فراموش کرد که بالغ بر هشت و نیم میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می نمایند که جذب توجه آنها به حوزه های گردشگری ایران می تواند علاوه بر رونق گردشگری به حوزه جذب سرمایه از سوی آن ها نیز یاری کند.

در این راستان نشستی با سیدمجید حلاج زاده (ریاست مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور) داشتیم. بخصوص آنکه سعی داریم تا در سه ماه به جای مانده از برگزاری اکسپو دبی، درصدد شناسایی و دریافت اطلاعات ایرانیان خارج از کشور که از این اکسپو تماشا می نمایند برآییم تا به وسیله آنها بتوانیم ایران باشکوه را به جهانیان بشناسانیم. هیچکس به مقدار یک ایرانی دلسوزتر نخواهد بود حتی اگر با بعضی موارد کشورش مخالف هم باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: با سایر اتاق های بازرگانی کشور که 34 اتاق هستند، هماهنگی های لازم صورت گرفته تا بتوانیم کلیپ های یک دقیقه ای اینستاگرامی فراوری کنیم و ناگفته های هر شهر و استان را در آن بیان کنیم تا بتوانیم با اشتراک آن در شبکه های مجازی و در اختیار قرار دادن آن به رایزن های فرهنگی بتوانیم گام های بلندی در راه مبارزه با ایران هراسی برداریم. برترین راه معرفی ایران به جهانیان، به وسیله ایرانیان خارج از کشور است.

جذب سرمایه در حوزه گردشگری

او درخصوص جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور برای حوزه گردشگری ایران نیز گفت: بعد از سالها پیروز شدیم مرکز مشاوره کسب و کارهای گردشگری اتاق ایران را راه اندازی کنیم. سعی داریم از این طریق به ایده پردازان، سرمایه گذاران و علاقمندان به گردشگری مشاوره بدهیم و به نوعی راه را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هموار کنیم. شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی را داریم تا بتوانیم با حضور وزیر مربوطه، مصوبات لازم را دریافت کنیم. البته در حوزه جذب سرمایه گذران خارجی سعی داریم مشاوره هایی به دولت دهیم تا راه را تسهیل کند. اتاق بازرگانی ایران بیشتر در حوزه ارائه مشاوره به قوای سه گانه فعال است.

به گفته عبدالملکی، برای جذب سرمایه گذار باید در ایران جاذبه ایجاد کنیم چنانکه کشورهای همسایه با ایجاد جاذبه های متعدد اعم از معافیت مالیاتی، ارائه زمین رایگان و… شرایط را برای جذب سرمایه گذار فراهم می نمایند اما در ایران هرچند گفته می گردد قصد جذب سرمایه گذار را داریم اما وقتی به حوزه عملیاتی ورود می کنیم کارها و امور دردآور می گردد. برای دریافت مجوز لازم در حوزه گردشگری 27 ارگان باید نظر دهند درحالیکه کشوری مانند مالزی تصمیمات وزیر گردشگری را در اولویت تصمیمات سایر دستگاه ها قرار داده است.

برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری از دیگر برنامه هایی است که عبدالملکی به آن اشاره نمود و گفت: قرار نیست همیشه شاهد آن باشیم که ایرانیان برای حضور در کنسرت ها به خارج از کشور بروند و هزینه های هنگفتی را در جیب کشورهای دیگر بریزند. ما می توانیم با ایجاد سازوکاری برای حضور خوانندگانی که مشکل امنیتی ندارند و مانعی برای حضور آنها در ایران وجود ندارد، میزبان خوانندگان در داخل کشور باشیم و از خروج ارز به وسیله شرکت نمایندگان در کنسرتهای این خوانندگان جلوگیری کنیم. بطور مثال قصد داریم کنسرت هایی خاص را در کیش، قشم و چابهار برگزار کنیم. حتی می توانیم کنسرت هایی را با حضور خوانندگان مطرح داخلی مانند همایون شجریان برای خارجی ها برگزار کنیم.

منبع: همگردی

به "راه اندازی فدراسیون گردشگری و رصدخانه گردشگری ایرانیان خارج از کشور در اتاق بازرگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی فدراسیون گردشگری و رصدخانه گردشگری ایرانیان خارج از کشور در اتاق بازرگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید