خبرنگاران سفیر روسیه در سوریه نماینده ویژه پوتین شد

به گزارش وبلاگ گیت، مسکو - خبرنگاران - رئیس جمهوری روسیه طبق روال همشگی خود مبنی بر انتصاب افرادی به عنوان نماینده ویژه در موضوعات خاص، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در دمشق را به عنوان نماینده ویژه خود در توسعه روابط با سوریه منصوب کرد به عبارت دیگر احتمالا او در آینده در مذاکرات آستانه هیات روسی را رهبری خواهد نمود.

خبرنگاران سفیر روسیه در سوریه نماینده ویژه پوتین شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ گیت، در حال حاضر الکساندر یفیموف سفیر روسیه در سوریه است اما تا پیش از حکم نماینده ویژه، الکساندر لاورنتیف معاون وزیر خارجه روسیه نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه بود به شکلی که در 15 دور مذاکرات سوری آستانه نیز معمولا لاورنتیف سرپرستی هیات روسی را در گفت وگوها برعهده داشت و با طرف های ایرانی و ترکیه ای به مذاکره می پرداخت.

هنوز معلوم نیست که با انتصاب یفیموف به مقام نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در توسعه روابط با سوریه، لاورنتیف در مقام خود باقی می ماند یا خیر.

انتصاب نماینده های ویژه توسط پوتین تازگی ندارد مثلا در مذاکرات هسته ای روسیه با دیگر کشورها از جمله ایران که به برجام منتهی شد، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نماینده ویژه پوتین در مذاکرات بود و در مورد خاورمیانه و آفریقا، میخائیل بوگدانوف دیگر معاون وزیر خارجه روسیه، نماینده ویژه پوتین در این منطقه به حساب می آید.

به عبارت دیگر، پوتین در کنار وزرا و مقامات ارشد خود همیشه نمایندگان ویژه ای منصوب می نماید تا امور را با سرعت بیشتر و به صورت ویژه با وی جلو ببرند، به این افراد علاوه بر جایگاهی که در دستگاه دیپلماسی روسیه یا کاخ کرملین پیدا می نمایند، نماینده ویژه نیز می گویند ضمن اینکه روسیه سفرای ویژه نیز دارد به شکلی که اگر چه در کشوری خاص مشغول به کار نیستند اما مناطق خاصی از دنیا را برای کرملین پوشش می دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سفیر روسیه در سوریه نماینده ویژه پوتین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر روسیه در سوریه نماینده ویژه پوتین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید