درخواست گروسی از ایران ؛ تجدیدنظر کنید ، اگر با آژانس همکاری نکنید ...

به گزارش وبلاگ گیت، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گفت وگویی از ایران خواست در رابطه با تصمیم خود مبنی بر عدم دسترسی بعضی بازرسان ارشد آژانس به سایت های ایران، تجدیدنظر کند.

درخواست گروسی از ایران ؛ تجدیدنظر کنید ، اگر با آژانس همکاری نکنید ...

به گزارش وبلاگ گیت، گروسی در گفت وگویی با خبرگزاری فرانسه در رابطه با تصمیم ایران مبنی بر لغو انتصاب بازرسان آژانس گفت: من باید از آن ها بخواهم تا درخصوص تصمیم خود تجدیدنظر نمایند.

وی ادامه داد: اگر آن ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نداشته باشند، آن ها به چیزهایی که می خواهند دست نخواهد یافت. آن ها تضمین های ما، تاییدیه ما و نظر مساعد جامعه بین المللی را به دست نمی آورند.

گروسی ادامه داد، درصورتی که ایران به بازرسان آژانس مجوز ندهد، اقدام این کشور با پیامدهایی همراه خواهد بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ نماینده مذاکرات وین روز پنج شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که انگلیس، آلمان و فرانسه به اطلاع اتحادیه اروپا رسانده اند که خواهان حفظ تحریم های موشک های بالستیک علیه ایران هستند.

آمریکا نیز در حمایت از تصمیم متحدان اروپایی اش اعلام نموده است، ما با متحدان و شرکایمان، از جمله اروپا، در زمینه تصمیمشان برای روزی که تاریخ تحریم های موشکی و تسلیحاتی ایران انتها می یابد، هماهنگی و همکاری تنگاتنگی داریم و در ادامه، اقدامات منع اشاعه ای دیگری را نیز آنالیز خواهد نمود.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز خاطرنشان کرد که 29 شخص و نهاد ایرانی را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

رافائل گروسی روز شنبه خاطرنشان کرد که ایران رسما به ما از تصمیم خود برای لغو انتصاب چند نفر از باتجربه ترین بازرسان آژانس که برای راستی آزمایی فعالیت های این کشور تحت پادمان های NPT مشخص شده بودند، اطلاع داده است.

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به بیانیه رافائل گروسی در خصوص اقدام تهران در لغو انتصاب چند بازرس آژانس گفت: اقدام اخیر ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده 9 موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس (INFCIRC 214) اجرا شده است و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که کشورهای غربی از سیاست سوءاستفاده از سازمان های بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی خودداری نمایند.

کنعانی گفت: البته جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت بی طرفی آژانس، به همکاری های مثبت خود در چارچوب توافقات اجرا شده، ادامه خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "درخواست گروسی از ایران ؛ تجدیدنظر کنید ، اگر با آژانس همکاری نکنید ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست گروسی از ایران ؛ تجدیدنظر کنید ، اگر با آژانس همکاری نکنید ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید