درگیری در صحن مجلس هنگ کنگ

به گزارش وبلاگ گیت، در ادامه اختلافات و تنش های سیاسی در هنگ کنگ، شماری از نمایندگان مجلس محلی این منطقه ویژه اجرایی چین از جمله نمایندگان و سیاستمداران حامی دموکراسی و طرفداران پکن با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری در صحن مجلس هنگ کنگ

تلویزیون محلی آر تی اچ کی هنگ کنگ روز سه شنبه گزارش کرد درگیری و مجادله شدید میان شماری از کنندگان طرفدار پکن و حامیان دموکراسی رخ داده است و اختلافات آنها برسر برخی لوایح از جمله لایحه انتخابات ملی و انتخاب رییس جدید مجلس بالا گرفته است.

یکی از لایحه هایی که سر و صدای زیادی بپا کرده و اختلافات جدی طرفین را به دنبال داشته، لایحه مربوط به توهین به سرود ملی و پرچم ملی بوده است.

در جریان برخی از رویدادهای فرهنگی و ورزشی که در ماه های گذشته در هنگ کنگ برگزار شده، برخی از مخالفان چین و طرفداران جنبش دموکراسی پرچم ملی را هو کردند که اعتراض پکن را به دنبال داشت.

همچنین گزارش حاکی است که نشستن چان کین پور سیاستمدار حامی پکن بر کرسی ریاست مجلس و تلاش برای تصویب این لوایح باعث جنجال در صحن مجلس شده است.

این رسانه محلی می افزاید که شماری از کنندگان حامی دموکراسی به این اقدام سیاستمدار و کننده حامی پکن اعتراض کرده و به دنبال برخورد با او بودند که درگیری ها بالا گرفت.

گفته می شود که نهایتا پس از درگیری های روز دوشنبه در مجلس هنگ کنگ، این استاری لی از دیگر حامیان گروه پکن بود که با 40 رای ریاست را از آن خود کرد ولی مخالفان کماکان می گویند که این انتخابات و رای گیری را قبول ندارند.

هنگ کنگ دقیقا از یک سال قبل تا به امروز درگیر تنش های سیاسی بوده و برخی از گروه های آشوبگر و فرصت طلب تلاش کرده اند تا شرایط را برای این منطقه سخت تر کنند مداخله آمریکا و انگلیس و برخی قدرت های غربی هم شرایط را بغرنج تر کرده است همزمان چین هشدار داده است که بیگانگان حق دخالت در امور داخلی هنگ کنگ را ندارند و باید به اصل یک چین احترام بگذارند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "درگیری در صحن مجلس هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری در صحن مجلس هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید