روان سازی روندن ترخیص اجزا و قطعات مورد احتیاج صنایع

به گزارش وبلاگ گیت، مهدی صادقی نیارکی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور معاون فنی گمرک و بعلاوه تشکل های خصوصی صنعت لوازم خانگی برگزار گردید با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، اعلام کرد: در این جلسه، موضوعات مشترک با گمرک جمهوری اسلامی در حوزه اقلام مربوط به صنعت لوازم خانگی مطرح شد و تمهیدات صورت گرفته برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک به اطلاع تشکل های تخصصی رسانده شد.

روان سازی روندن ترخیص اجزا و قطعات مورد احتیاج صنایع

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه توضیح داد: در نشست نمایندگان پنج تشکل اصلی و محوری در بخش صنایع لوازم خانگی نظرات و مسائل خود را در حوزه های مختلف مرتبط با گمرک مطرح کردند و نماینده گمرک هم در ادامه جلسه گزارشی از تمهیداتی را که در بخش گمرک برای واحدهای فراوریی در نظر گرفته شده است، ارائه داد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بعضی از این تسهیلات قبلا ابلاغ و بعضی در دست ابلاغ است، اضافه کرد: مصوبات ستاد مالی دولت در مورد ترخیص درصدی مواد اولیه واحدهای فراوریی و بعلاوه مصوبه ستاد تنظیم بازار را به اسم نمونه هایی از این اقدامات است.

طبق اعلام شاتا، وی در انتها ضمن ابراز امیدواری از تحقق رشد فراوری و برطرف موانع در صنعت لوازم خانگی به اسم یکی از صنایع پیشران، از معرفی نماینده ای از سوی این تشکل ها جهت ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین بخش تشکل های خصوصی و گمرک اطلاع داد.

لازم به ذکر است، صنعت لوازم خانگی به اسم یکی از صنایع پیشران در سال گذشته، علی رغم تمامی محدودیت های ناشی از شیوع کرونا و بعلاوه تحریم های مالی علیه کشور، توانست رشد فراوری بالای 75 درصد را ثبت کند و این در حالی است که میانگین داخلی سازی لوازم خانگی در کشور حدود 70 درصد اسم شده است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "روان سازی روندن ترخیص اجزا و قطعات مورد احتیاج صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روان سازی روندن ترخیص اجزا و قطعات مورد احتیاج صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید