روسیه مصونیت قضایی روسای جمهور سابق را بررسی می کند

به گزارش وبلاگ گیت، یک قانونگذار ارشد روس امروز، سه شنبه اظهار کرد، ممکن است طبق اصلاحات قانون اساسی که اخیرا ارائه شده، رییس جمهور روسیه به محض ترک سمتش از مصونیت قضایی برخوردار شود.

روسیه مصونیت قضایی روسای جمهور سابق را بررسی می کند

به گزارش وبلاگ گیت، این طرح که از سوی یک کارگروه مجلسی ارائه شده پس از آن مطرح شده است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی اصلاحاتی را برای نظام سیاسی این کشور اعلام کرد که برخی قدرت های ریاست جمهوری را به سمت های دیگر انتقال خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گفته می شود ابتکار عمل پوتین در زمینه این اصلاحات هدف تسلط او بر قدرت پس از سرانجام دوران ریاست جمهوری اش در سال 2024 را دنبال می کند.

پاول کراشن نیکوف، یکی از روسای این کارگروه مجلسی اظهار کرد، طرح هایی که از سوی این گروه ارائه شده، شامل مصونیت قضایی روسای جمهور سابق است.

خبرگزاری نووستی گزارش کرده، این مقام در نشست این کارگروه گفته است: یک رییس جمهور روسیه که قدرت اجرایی اش متوقف شده از مصونیت برخوردار است. ما این طرح را در اصلاحات داریم.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به وبلاگ گیت گفت، در مقطع فعلی درباره طرح ارائه شده از سوی این کارگروه اظهار نظر نمی کند.

کراشن نیکوف اوایل ماه جاری میلادی اظهار کرده بود، روسای جمهور روسیه ممکن است پس از دوران ریاست جمهوری شان به طور مادام العمر سناتور شوند. قانونگذاران دو شاخه مجلسی روسیه طبق قوانین این کشور از مصونیت قضایی برخوردارند.

از جمله طرح های این کارگروه طرحی است که می تواند شرح شغل پوتین را از رییس دولت به حاکم عالی تغییر دهد.

طرح های این کارگروه برای تصویب شدن مستلزم تایید در مجلس دوما در دو رای گیری پیش از تایید در شورای فدراسیون روسیه هستند و پس از آن توسط مجلس های منطقه ای بررسی می شوند و سپس به امضای پوتین می رسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روسیه مصونیت قضایی روسای جمهور سابق را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه مصونیت قضایی روسای جمهور سابق را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید