سیف: فعالیت های علمی کشور نسبت به کشورهای خارجی نسخه متفاوتی دارد

به گزارش وبلاگ گیت، مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم با بیان اینکه شرایط علم و فناوری کشور ایران نسبت به دانشگاه های خارجی در سطح قابل قبولی قرار گرفته است، گفت: رشد علمی ایران در حوزه های جدید تکنولوژی روز دنیا رو به افزایش است.

سیف: فعالیت های علمی کشور نسبت به کشورهای خارجی نسخه متفاوتی دارد

محمد سعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ گیت با بیان اینکه شرایط علم و فناوری ایران رو به رشد است گفت: در حال حاضر دانش زنده ای که در کشور ما وجود دارد یکی از عواملی است که باعث افزایش رشد علم و فناوری در پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و مراکز علمی شده است که می تواند ایران را در مدت زمان کوتاهی با تکیه بر نیروی انسانی متخصصی که در اختیار دارد به جایگاه خوبی در بین کشورهای اروپایی قرار دهد.

ویژگی های ایران در حوزه علم و فناوری وجود نیروی انسانی، سخت افزار ودانش ضمنی است

وی اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین ویژگی های کشور ایران در حوزه علم و فناوری وجود نیروی انسانی، سخت افزاری و دانش ضمنی است که اگر بتونیم این سه مقوله را تقویت کرده و با افزایش اعتبار در این حوزه فعالیت های دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان را گسترش دهیم نه تنها می توانیم احتیاجهای داخلی کشور را برطرف کرده بلکه در رقابت با کشورهای دنیا، صاحب ایده و خلاقیت باشیم.

فعالیت علمی کشور نسبت به دیگر کشورهای خارجی نسخه متفاوتی دارد

سیف شرح داد: فعالیت علم و فناوری در کشور ایران نسبت به دیگر کشورهای خارجی نسخه متفاوتی دارد، به طوری که برای پیاده کردن مکانیزم نظام یکپارچه احتیاج به یک انقلاب علمی داریم. درواقع با توجه به مراکز علمی زیادی که در کشور وجود دارد مانند بنیاد نخبگان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و ... باید با کمک دولت و حمایت مجلس فعالیت های علمی را هدفمند و گسترش دهیم.

44 گام علمی توسط وزارت علوم برای دانشگاه ها در نظر گرفته شده است

وی در سرانجام گفت: در حال حاضر 44 گام علمی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه ها در نظر گرفته شده است که در قالب طرح تحول از سه ماه قبل ابلاغ شده و تا 6 ماه دیگر مورد پایش قرار خواهد گرفت.

سرانجامی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سیف: فعالیت های علمی کشور نسبت به کشورهای خارجی نسخه متفاوتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیف: فعالیت های علمی کشور نسبت به کشورهای خارجی نسخه متفاوتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید