قلعه آشیانه پرستو

به گزارش وبلاگ گیت، آشیانه پرستو یا Swallows Nest قلعه ای زیبا در نزدیکی شهر یالتا مستقر بر شبه جزیره کریما می باشد که در جنوب کشور اکراین واقع شده است. این قلعه بین سال های 1911 و 1912 در نزدیکی Gaspra و بر روی پرتگاه 40 متری Aurora ساخته شد. طرح نئو- گوتیک این قلعه توسط یک معمار روسیه ای به نام لئونید شروود ارائه شد. این قلعه درست روبروی دماغه Ai-Todor در دریای سیاه و در مجاورت بقایای قلعه نظامی رومیان به نام Charax مستقر شده است. آشیانه پرستو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی کریما می باشد و امروزه به سمبل ساحل جنوبی این شبه جزیره تبدیل شده است.

قلعه آشیانه پرستو

این ساختمان با طول 20 متر و عرض 10 متر، بسیار کوچک و فشرده است. در طرح اصلی آن یک راهرو بزرگ، اطاق مهمان، پلکانی متصل به برج و 2 اطاق خواب در 2 طبقه برج جای گرفته بودند. فضای درون اطاق مهمان با ورقه های چوبی زیبا تزئین شده و سقف سایر اطاق ها با گچ بری و نقاشی آراسته شده اند. در اطراف ساختمان اصلی قلعه نیز سکویی تعبیه شده که چشم انداز فوق العاده ای از دریای سیاه و نیز سواحل دوردست یالتا به شما ارائه می دهد.

آشیانه پرستو به عنوان سمبل ساحل جنوبی شبه جزیره کریما اهمیتی خاص یافت و به همین دلیل در بسیاری از فیلم های شوروی سابق به تصویر کشیده شده است. به عنوان مثال فیلم Desyat Negrityat که در سال 1987 از روی کتاب And Then There Were None نوشته Agatha Christie ساخته شد، در این قلعه فیلم برداری شده است. همچنین در سال 1983 در فیلم بچگانه آکادمی آقای Blot محصول مشترک شوروی و لهستان و نیز در سال 1987 در فیلم سوئدی میو در سرزمینی دور افتاده که کار مشترکی از کشورهای سوئد، نروژ و شوروی بود، از این قلعه استفاده شده است.

منبع: لست سکند

به "قلعه آشیانه پرستو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه آشیانه پرستو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید