مدت اجرای طرح های فصلی نهایتا باید دو، سه روز باشد
به گزارش وبلاگ گیت، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، نوید تیموری گفت: با توجه به پیگیری های متعددی که از سمت ما برای برطرف مسائل و شفافیت بیشتر طرح به وسیله نهادهای برگزارکننده صورت گرفت و البته متأسفانه پاسخی دریافت نشد و اقدامی صورت نگرفت، تصمیم بر این شد تا این بار برخلاف گذشته و برای اینکه از جیب کتاب فروشی ها و به نام و کام نهادهای برگزارکننده نباشد، این دوره صرفاً در محدوده اجرای طرح و با همان سقف و سهیمه و شرایط، طرح را اجرا کنیم که البته این مسئله، نارضایتی ها را هم به همراه داشت.
مدیر داخلی پردیس کتاب اصفهان در رابطه با کتاب های پرفروش در طرح بهارانه کتاب، اضافه کرد: تعداد کتابِ فروش رفته در طرح بهاره پردیس کتاب اصفهان بیش از 2000 عنوان کتاب و تعداد خریداران کتاب، بیش از 600 نفر بود. کتاب های پرفروش ما در این طرح، عبارت بودند از: جزء از کل، سمفونی مردگان، قصه های من و بابام، تکه هایی از یک کل منجسم، اصل گرایی، قصه های خوب برای بچه های خوب، چشم هایش، دنیای سوفی، اسکارلت و آیوی (1) و دلایل خوب برای احساس های بد.
وی درباره مسائل و ضعف های موجود طرح به مسئله به روز نبودن کتاب های تازه انتشاریافته در سایت بهارانه کتاب اشاره نمود و گفت: جوابگو نبودن روابط عمومی در طول اجرای طرح، کُند بودن و مسائل و خطای سیستمی وب سایت طرح، نامشخص بودن نحوه تخصیص سهمیه به کتابفروشی ها و نامشخص بودن شیوه و زمان تمدید سهمیه کتابفروشی ها از مهمترین مسائل ما در بازه زمانی طرح بود.
تیموری در رابطه با راه چاره این کتابفروشی برای حل این مشکل گفت: تصمیم داریم در دوره های بعدی در اطلاع رسانی اولیه طرح های فصلی را به صورت شفاف با مخاطبانمان در میان بگذاریم که اجرای طرح را فقط تا سرانجام اعتبار و سهمیه فروشگاه ادامه خواهیم داد. بدیهی است بر حسب تجربه با استقبال مخاطبان بیش از دو یا نهایت سه روز، طرح ادامه نخواهد داشت.
مدیر داخلی پردیس کتاب اصفهان ادامه داد: متأسفانه در نظر دریافت طول یک هفته یا ده روز برای اجرای طرح های فصلی با توجه به سهمیه اندک، عدم جوابگویی، عدم شفافیت در مورد سهمیه ها و روال تمدید آن صرفاً به مسائل کتاب فروشان و نارضایتی کتاب دوستان اضافه می نماید.
تیموری در سرانجام گفت: امیدواریم که مسئولان امر با آنالیز همه جانبه طرح و بازبینی جوانب مختلف آن، مسائل طرح را کاهش دهند و اثربخشی آن را بهبود ببخشند. بدون شک این هدف بدون هم فکری و هم اندیشی با جامعه کتاب فروشان، ناشران، کتاب دوستان و به طور اهالی کتاب میسر نخواهد شد.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران